اثرات وحدت با ساکتین فتنه در انتخابات مجلس نمایان شد: فراموشی تحلیل رهبر انقلاب از طراحی ۱۰ ساله دشمن برای براندازی در فنته ۸۸/ رضایی: ماجراهای سال ۸۸ اعتراض بود!

  • شناسه خبر: 5673
اثرات وحدت با ساکتین فتنه در انتخابات مجلس نمایان شد: فراموشی تحلیل رهبر انقلاب از طراحی ۱۰ ساله دشمن برای براندازی در فنته ۸۸/ رضایی: ماجراهای سال ۸۸ اعتراض بود!

با گذشت نزدیک به ۳ سال از فتنه ۸۸  و در شرایطی که مردم با حضور خود در راهپیمایی نه دی و ۲۲ بهمن ۸۸ کار فتنه گران و حامیان داخلی آنها را یکسره کرده بودند، وحدت برخی جریانات اصولگرا و انقلابی با ساکتین فتنه در انتخابات اخیر مجلس، به بهانه تشکیل سامانه وحدتی ماندگار، […]

خانه » آخرین اخبار » اثرات وحدت با ساکتین فتنه در انتخابات مجلس نمایان شد: فراموشی تحلیل رهبر انقلاب از طراحی ۱۰ ساله دشمن برای براندازی در فنته ۸۸/ رضایی: ماجراهای سال ۸۸ اعتراض بود!

با گذشت نزدیک به ۳ سال از فتنه ۸۸  و در شرایطی که مردم با حضور خود در راهپیمایی نه دی و ۲۲ بهمن ۸۸ کار فتنه گران و حامیان داخلی آنها را یکسره کرده بودند، وحدت برخی جریانات اصولگرا و انقلابی با ساکتین فتنه در انتخابات اخیر مجلس، به بهانه تشکیل سامانه وحدتی ماندگار، نه تنها موجب شده است تا این جریانات این روزها به تلاش و تکاپوی جدی برای تسلط بر امورات مجلس نهم روی بیاورند، بلکه سبب شده است این جریانات با برخی اظهار نظرها، بدیهی‌ترین شاخصه‌های موثر در فتنه ۸۸ را نیز زیر سوال برده و از این طریق به احیای وجهه سیاسی خود بپردازند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، پس از آنکه در هفته‌های گذشته علی لاریجانی در سخنانی با زیر سوال بردن موضوع ساکتین فتنه  و درشرایطی که رهبر انقلاب از سکوت در برابر فتنه انتقاد کرده بودند اعلام کرد: “معلوم نیست تئوری ساکتین فتنه از کدام کره نازل شده است.” روز چهارشنبه نیز محسن رضایی از فته ۸۸ به عنوان”اعتراض مردم به نتیجه انتخابات یاد کرده و اغتشاشات سال ۸۸ را نه یک پروژه سیاسی که “اعتراضات اجتماعی مردم” معرفی کرده است!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز چهارشنبه در  دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافته بود، ضمن سخنانی درباره حمایت از تولید ملی و راهکارهای اقتصادی آن، گریزی هم به حوادث سال ۸۸ زد و اظهار داشت: “مردم به نتیجه انتخابات معترض بودند و اعتراض آنها از نوع اجتماعی بود نه سیاسی و در حالی که می‌توانست مسالمت آمیز ادامه یابد و ختم شود اما به علت «ضعف مدیریت»، به فتنه تبدیل شد.”

 رضایی در پاسخ به دانشجویی مبنی بر اینکه چرا شما علی رغم سخنان رهبری مبنی بر صحت انتخابات باز همگام با میر حسین موسوی و کروبی بحث تقلب در انتخابات را به پیش کشیدید گفت: “در آن زمان افکار عمومی دچار تشویش شده بود و اگر دولت! در آن زمان اجازه شمارش آرا را میداد، هیچ موقع تظاهرات به نابه هنجاری کشیده نمی‌شد!”
در انتهای جلسه نیز هنگامی که مجری برنامه  سوال کرد آیا شما حوادث  بعد از انتخابات را فتنه می دانید یا اعتراض؛ رضایی در پاسخ گفت: “بنده آنها را تخلف واعتراض می‌دانم و اگر مسولان نظام با سو مدیرت با آن بر خورد نمی کردند فتنه بوجود نیامده بود.”
این اظهارات در حالی از سوی محسن رضایی مطرح می شود و او در شرایطی هم چنان “ضعف مدیریتی” را منشا بوجود آمدن فتنه ۸۸ می داند که رهبر معظم انقلاب طی سالهای اخیر بارها و بارها بر برنامه ریزی همه جانبه و گسترده دشمن جهت اغتشاشات سال ۸۸ تاکید کرده اند؛ از جمله بیانات ایشان در  ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ در جمع مردم حاضر در حرم حضرت امام (ره) که در تحلیلی جامع؛ ریشه فتنه ۸۸ را نه اعتراض مردم به نتایج انتخابات که حاصل ۱۰ سال کار دشمن دانسته و عنوان کردند”
“سال ۷۸ که آن حوادث پیش آمد، آن کسى که این حوادث را خنثى کرد، مردم بودند. روز بیست و سوم تیر سال ۷۸ مردم آمدند در خیابانها، توطئه‌ى دشمن را که سالها برایش برنامه‌ریزى کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم، باز یک برنامه‌ریزى ده‌ساله بود تا سال ۸۸ . به نظرشان فرصتى به دست مى‌آمد. به خیال خودشان زمینه‌ها را آماده کرده بودند. مطالباتى هم مردم داشتند – مردمى که وابسته‌ى به نظامند، وفادار به نظامند – فکر کردند از این مطالبات بتوانند استفاده کنند؛ لذا آن قضایاى سال ۸۸ به وجود آمد. دو سه ماه تهران را متلاطم کردند – البته فقط تهران را – دو سه ماه توانستند دلها و ذهنها را به خودشان مشغول کنند. اینجا هم مردم آمدند توى میدان. بعد از آنکه باطنها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ى نُه دى را به راه انداختند. نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دى، بعد هم بلافاصله در بیست و دوى بهمن آمدند توى میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است.”
نکته جالب آنجاست که  آقای رضایی در بخش دیگری از سخنان خود نیز علت همنوایی اولیه خود با موسوی و کروبی در اعتراض به نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور را تشویش افکار عمومی و اجازه ندادن دولت! برای شمارش آرا مطرح کرده است. این در حالی است که به نظر می رسد مسئول ارائه مجوز برای بازشماری آراء شورای نگهبان و نه دولت بوده است و با این وجود نیز بازخوانی وقایع آن روزها خلاف سخنان آقای رضایی را ثابت می کند.
چنانکه با وجود امتناع موسوی و کروبی از ارائه شکایت به شورای نگهبان، این شورا پذیرفت ۱۰ درصد صندوق‌ها در حضور نمایندگان کاندیداهای معترض باز شماری شود که بازشماری برخی صندوق ها نه تنها تغییر قابل توجهی در میزان آرای اعلام شده از سوی وزارت کشور ایجاد نکرد بلکه در برخی صندوق ها بر خلاف ادعای کاندیداهای معترض، تعداد آراء کاندیدای پیروز نیز افزایش یافته بود.بسیاری از صاحب نظران نیز همین موضوع را علت اصلی انصراف رضایی از ادامه شکایت های انتخاباتی اش اعلام کردند.
به نظر می رسد عملکرد برخی نخبگان اصولگرا و وحدت با ساکتین فتنه طی انتخابات اخیر مجلس از عوامل اصلی تحرکات اخیر برخی جریانات برای احیا جریان خود از طریق تسلط بر امورات مجلس و یا قلب واقعیت در قبال فتنه ۸۸ باشد.
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان