یادداشت/علیرضا شاهسونی

برگزاری کنسرت زنده در دانشگاه ها چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟

  • شناسه خبر: 56114
برگزاری کنسرت زنده در دانشگاه ها چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟

تغییر فضای مقدس و علمی دانشگاه که به گفته امام راحل(ره) مبدا همه تحولات جامعه و نیز محل تربیت مدیران متعهد و مومن آینده کشور است به محیط رفت و آمد افراد غیر دانشگاهی با ظواهر خلاف عرف و قانون دانشگاه که به کرات در کنسرتهایی پیشین مشاهده شده است چه توجیه عقلایی دارد؟

خانه » آخرین اخبار » برگزاری کنسرت زنده در دانشگاه ها چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟

به گزارش “خانه خشتی“، این روزها متاسفانه دغدغه برخی مسئولین فرهنگی شهرها علی الخصوص شهرمان(رفسنجان) تسهیل برگزاری کنسرت زنده آن هم در فضای دانشگاه شده است، اقدامی که هزاران سوال به وجود می آورد، تغییر فضای مقدس و علمی دانشگاه که به گفته امام راحل(ره) مبدا همه تحولات جامعه و نیز محل تربیت مدیران متعهد و مومن آینده کشور است به محیط رفت و آمد افراد غیر دانشگاهی با ظواهر خلاف عرف و قانون دانشگاه که به کرات در کنسرتهایی پیشین مشاهده شده است چه توجیه عقلایی دارد؟افرادی که تجربه ثابت کرده است کنسرت را با نمایشگاه مد لباس و لوازم آرایشی اشتباه می گیرند و اگر پا به دانشگاه بگذارند به شدت فضای آنرا تحت تاثیر قرار داده و باعث برهم خوردن محیط فرهنگی و علمی آن و کاهش تمرکز دانشگاهیان می شوند.

سوال اساسی اینجاست، چرا برخی افراد بعد از برگزاری کنسرتهای مکرر و بعضا حاشیه دار در محیط شهری ،برای برگزاری این مراسم در محیط مقدس دانشگاه که نیاز به اجتناب از هر گونه عامل بر هم زننده آرامش علمی دارد تلاش می کنند؟ مراسم هایی که کمترین تناسب با محیط دانشگاه و فرهنگ ناب اسلامی را دارند؟ از این دست سئوالات، بی شمار که در ذهن هر جوان مومن انقلابی ممکن است به وجود آید.

امروز مشکل و خواسته ما جوانان برگزاری کنسرت و مراسم های اینچنینی نیست! دغدغه ما بر طرف شدن موانع ازداوج نسل جوان است، بیایید گزارش بدهید تاکنون برای آن چه اقدام عملی انجام داده اید؟

مسئولین باید ببینند در راستای شعار سال تا به الآن چه اقدام عملی انجام داده اند و آیا اولویت فرهنگی جوان امروز موسیقی است و اینکه موسیقی کدام مشکل جوان را برطرف می کند؟

باید این را در نظر گرفت که نظام استکبار هدفش دین زدایی از نسل جدید است و ما نباید کارهایی انجام دهیم تا دشمن و استکبار جهانی خوشحال شوند ،و همچنین نباید در راستای اهداف آنها حرکت کنیم.

مطمئنآجوان امروز، جوانی آگاه ، مطالبه گر و عدالتخواه است و هرگونه تغییر در فضای مقدس و علمی شهر و دانشگاه و برگزاری مراسم های غیر فرهنگی را موجب انحراف دانشگاه و دانشجویان از آرمان ها و اهداف اصلی دانشگاه می داند و به شدت با انجام این گونه مراسم ها در دانشگاه مخالفت می کند. چرا که اگر در دانشگاه تربیت دینی بدرستی انجام گیرد می توان این اطمینان را پیدا کرد که فردا روزی، مدیران و مسئولین کشور همه اسلامی شوند تا مبانی اسلام را سر لوحه تمامی امور قرار دهند.امروزه با توجه به تعریف نادرست برخی گروهها از اسلام در خارج از کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا اسلام ناب محمدی را تعلیم و ترویج کنیم.

در برخی از دانشگاه ها می بینیم که نیرو های ارزشی و انقلابی کنار گذاشته می شوند اما این جمله را خطاب به این اشخاص عرض کنم که نیروی ارزشی و انقلابی باید همیشه در عرصه حضور داشته باشد و تا هر جا که نیاز باشد اقدامات لازم را انجام دهد، چه در پست‌های مدیریتی باشند و چه نباشند: این دست از افراد کم نیستند که شخصی یا گروهی تصمیم به کنار گذاشتنشان بگذارند و تغییر دولت ها از صحنه کنار بروند.لذا پیشنهادی که می توان داده شود این است که این افراد با تشکیل کارگروها و ارائه راهکار به مسئولین دانشگاهی و یا حتی شهری آنها را در اداره دانشگاه یا شهریاری کنند تا شاهد این دست برنامه ها که باتوجه به وضعیت جامعه ما ضروری هم نیست نباشیم.

رویکرد ما جوانان پیرو خط ولایت ، تبعیت از ولایت فقیه است و با توجه به برگزاری موسیقی زنده در شهرها و برخی دانشگاه ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که : مقام معظم رهبری در دوره اصلاحات موضع خودشان را اعلام کرده و فرمودند: پیشبرد موسیقی در دانشگاه با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری ندارد و ما نیز بر طبق تبعیت از مقام عظمای ولایت، مخالف ترویج موسیقی در دانشگاه هستیم.

و یقین دارم جوانان مومن و ولایت مدار ما در هر دانشگاهی این اتفاق را ببینند، تذکر می‌دهندو هر جا که نصایح مؤثر واقع نشود از طرق کانال‌های قانونی و رسمی اقدامات مؤثری انجام می دهند که این واقعه در دانشگاه‌ها به وقوع نپیوندد.

یادداشت از علیرضا شاهسونی ، فعال دانشجویی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زهره

    دوستان اگه کمی تامل بفرمایید متوجه می شوید که مسئولین فرهنگی بعلت نداشتن سالن درست و درمون در شهر مجبور به برگزاری اینگونه کنسرت ها در دانشگاه ها هستند....بنابراین زیاد نگران نباشید هر زمان که یک سالن خوب و استاندارد برای برگزاری کنسرت موسیقی دست و پا شد دیگه این کنسرت ها توی دانشگاه برگزار نمیشه که خدای نکرده افراد غیردانشگاهی پاشو در دانشگاه نذارن!!! حالا من موندم این نسلی که در حال حاضر وارد دانشگاه میشن آیا واقعا دانشگاهی هستن که شما اینقد نگران عبور و مرور غیردانشگاهیان به محیط امن و پاک و پراز "علم" دانشگاه هستید؟؟؟

    دهه شصتی

    بعضی دوستان عجب تفکرات جالبی دارند...میگن پارتی بازی کجا بوده؟!!دوست خوبم فکر کردی ما عقل نداریم یا چشم و گوش نداریم.اینکه مملکت ما پر از پارتی بازیه به جز افراد معدودی مثل شما که معلوم هم نیست خودتان با پارتی کجا استخدامید دیگه همه قبول دارند.کارهای روی زمین مانده!خخخخ...میشه بگید چکارهایی؟یه وام نمیشه گرفت.دوست خوبم برو به آمار بیکاری،طلاق،سن ازدواج،اعتیاد،فحشا و... نگاه بکن بعد بیا متحجرانه نظر بده.

    دهه هفتادی

    بابا تو این مطلب هم که داره میگه باید یه فکریمسئولین برای ازدواج جوانان و اشتغالشون بکنن دیگه اینکه واضحه.....

    یک شهروند

    این سایت با انتشار این متن مهر تایید بر بی ارزشی خودش زد! شخصا ترجیح می دهم سیستم کامپیوترم را با این سایت کثیف نکنم! از سایر شهروندان هم همین خواهش رو دارم! کاش تعطیل میشد!

    مرگ بر فتنه گر

    همیشه حرف حق تلخ بوده....

    بی سواد

    در این سه دهه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی چه اتفاقی در دانشگاه افتاده است؟ تاثیر انقلاب فرهنگی چه بوده است؟ ۱٫ موفقیت آمیز بوده و فضای دانشگاهها اصلاح شده است. نتیجه : دزدان بیت المال و چپاولگران که برخی از مدیران دولتی بودند از این دانشگاههای اصلاح شده وارد اجتماع گردیدند. ۲٫ موفقیت آمیز نبوده است. نتیجه : دست از سر دانشگاه بردارید و اجازه دهید تفکر دیگری مخالف با شما تغییراتی ایجاد نماید و اینقدر دلواپس نباشید

    محمد

    دوستان چرا مسئولین جوابی نمی دهند که در آستانه جشن انقلاب این طور برنامه هایی در دانشگاه آن هم در دانشگاهی که نام ان ولی عصر می باشد برگزار می کنند.ایا هدف انقلاب این بود.یا باید پیگیری کرد که چرا این برنامه ها در دانشگاه برگزار می شود یا باید نام دانشگاه ولی عصر را تغییر دهید.

    دانیال

    خیلی خوبه از قول امام زمان حرف زدن خیلی دوست دارم بدونم از طرف کسی حرف زدن گناهش چیه

    شهروند2

    سلام؛ دوست عزیز کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست و کسی هم نمی گوید که این چنین تفریحاتی اشکالی دارد، اما آنطور که من از متن بالا برداشت کرده ام این است که برگزاری این قبیل برنامه ها در محیط دانشگاه کار درستی نیست زیرا هدف دانشگاه و اساس کار آن چیز دیگری است، شما حتی در دانشگاه های خارجی هم برگزاری کنسرت خوانندگان در محیط دانشگاه رو نمی بینید، در حالی که وضعیت فرهنگی کشور ما بخاطر پیروی از دین اسلام به کلی با آنها فرق می کند. اگر مسئولان این دانشگاه ها بجای تمرکز روی این برنامه ها کی می تواند جای دیگری برگزار شود به بحث پیشرفت سطح علمی دانشگاه های خود بپردازند و تولید علم بشود آن وقت عرصه صنعتی کشور هم پیشرفت می کند و امثال شما بیکار نخواهید ماند. این مسئولان یک مورد بیاورند که تاکنون توانسته باشند در عرصه مدیریتی خود بر دانشگاه ها گره ای از مشکلات صنعتی کشور را باز کرده باشند، یک مورد بیاورند که اختراعی مهم در دانشگاه هایشان انجام شده باشد! توصیه می کنم به این راحتی هم به دیگران تهمت پارتی بازی و از این قبیل برچسب ها رو هم نزنید که فردا روزی باید جوابگو باشید.

    دانیال

    آقای عزیز کنسرت شب برگزار شد و کلاسی هم اونجا برگزار نشده بود و من خودم خارج بودم و دیدم همه رشته ها ۱درس موسیقی داشتن... ببینید چیزی رو که دیدم گفتم کل کشور رو پارتیه

    کمال

    جمله ای از امام گذاشتم. راستی شنیدن سخن امام راحل در این زمان این قدر تلخ شده که حاضر به بازنشر آن نیستید؟

    دانیال

    امام خیلی چیزا گفت کو کدومشون انجام شد...

    کمال

    امام خمینی: یک کارهایی بکنید که موسیقی را ترکش کنید. شما خیال نکنید که موسیقی یک چیزی است برای یک مملکت مترقی. موسیقی مغز بچه های ما را فاسد می کند. دائماً تو گوش یک جوان موسیقی باشد این دیگر به کار نمی رسد. این دیگر نمی تواند فکر جدی بکند. (صحیفه امام، جلد ۹، صفحه ۱۵۷). شما شهروند محترم! اگر در عوض گوش دادن موسیقی زحمت کار کردن را به خودت می دادی می فهمیدی جدیت کردن کم کم ثمر می دهد و گلیمت از آب کشیده می شد. این مملکت کار زمین مانده زیاد دارد؛ غیرت و جدیت می خواهد که سخت پیدا می شود.

    دانیال

    آقای محترم کدوم کار من ۱فوق لیسانس معماری ام با معدل ۱۹ توی دانشگاه دولتی کدوم کار شما چشم و گوش خودتون رو بستین کار چی برم ......... وقتی همه جا سابقه میخوان وای موسیقی جلوی کارمونو نگرفته این امثال شمان که جلومونو گرفتن .

    شهروند

    واقعا برای این طرز تفکر متاسفم...این مراسم ها حداقل تفریحات یک جوان و بخصوص دانشجوهاست.میشه بگید برای جوانان در قبال عدم برگزاری این کنسرت ها چه کرده اید که شما از حداقل تفریحات هم خرده میگیرید؟دوست خوبم،آقای باصطلاح فعال دانشجویی وقتی که دانشگاهت تموم شد و اگر مثل خیلی ها از پارتی برای شغل آیندت خبری نبود مطمئن هستم که این چنین صحبت هایی نخواهی کرد.البته گفتم اگه خبری از پارتی نباشد.من به شخصه توی همین شهر اکثر همکلاسی های چه دبیرستان و چه دانشگاهی ام را میبینم که ماه ها را پر کرده اند و به سال ها بیکاری با انواع و اقسام رشته های دانشگاهی ادامه می دهند.چرا من جوان ۲۷ ساله با داشتن مدرک مهندسی از بهترین دانشگاه استان باید دلم به کاری که در شان یک کارگر هم نیست و با حقوق ماهی ششصد خوش باشد.من با این دستمزد هزینه خودم را هم نمی توانم بدهم چه برسد ازدواج.مشکلات ما دوست خوب بزرگتر از کنسرت و جشن هاست.خوش بحالت که اینقدر دلت خوشه.خانه خشتی خواهشا بچاپ
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان