جلیلی در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی هشدار: داد غربی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند/زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است

  • شناسه خبر: 5599
جلیلی در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی هشدار: داد غربی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند/زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به غربی‌ها هشدار داد که در اظهاراتشان دقت کرده و دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تصریح کرد: زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است. دانشگاه علم و صنعت امروز میزبان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود تا وی در قالب همایش ملی اقتصاد مقاومتی، پیام‍‍های […]

خانه » آخرین اخبار » جلیلی در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی هشدار: داد غربی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند/زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به غربی‌ها هشدار داد که در اظهاراتشان دقت کرده و دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تصریح کرد: زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است.

دانشگاه علم و صنعت امروز میزبان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود تا وی در قالب همایش ملی اقتصاد مقاومتی، پیام‍‍های مهمی را در آستانه مذاکرات بغداد برای طرف غربی ارسال کند، پیام‌هایی که بر محور هشدار نسبت به اشتباه محاسباتی غرب در آستانه مذاکرات و توفیق اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم‌ها استوار بود.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز ، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز در اولین همایش ملی اقتصاد  مقاومتی که به همت قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اظهارات برخی مقامات غربی در آستانه مذاکرات بغداد گفت: با توجه به اظهارنظرهایی که از غربی ها پس از مذاکرات استانبول شنیده‌ام خطاب به آنها توصیه می کنم که دچار اشتباهات محاسباتی نشوند چرا که امروز ملت ایران با مقاومت در جهت پیشرفت و دفاع از حقوق هسته ای خود حرکت می کنند.

به گزارش مهر دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی  آنهایی که احساس می کنند با تحریم ها می توانند به ملت فشار وارد کنند یا مانعی برای پیشرفت ایران شوند بدانند که در زمین ما بازی می کنند.

وی گفت: امروز پیشرفتی در کشور ما به وجود آمده است که این پیشرفت برگرفته از اندیشه جدیدی است که برگرفته از الگوی بومی نیز هست.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: حاصل مقاومت مردم ما در برابر اندیشه های کشورهای دیگر است. فقط کافی است نگاهی به کشورهایی که از سوی کشورهای غربی تحریم نمی شوند بیندازیم. آنها امکانات فراوانی در مناسبات بین‌المللی دارند اما به این اندازه به پیشرفت ها دست نیافته اند که ما توانسته ایم به آنها دست یابیم اینها حاصل مقاومت مردم ایران است .

 وی در ادامه سخنانش به گفتگوی هفته آینده ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و افزود: مقاومت ایران موجب پیشرفت شده است البته بنده به این کشورها توصیه می کنم دچار اشتباهات محاسباتی نشوند.

 جلیلی در ادامه گفت: امروز اگر ما به پیشرفت دست یافته ایم به خاطر آن است که با عزت در گفتگوها شرکت کرده ایم. وی گفت: مقاومت ملت باعث شده است تا بتوانیم به خوبی از حقوق مردم ایران در گفتگوها دفاع کنیم همچنین ملت با افتخار از حقوق خود پافشاری می کند و ذره ای از آن کوتاه نمی آید.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از مذاکرات استانبول اظهاراتی را از سوی غربی ها شنیدیم که من به آنها هشدار می دهم در اظهارات خود دقت کنند تا دچار اشتباهات محاسباتی نشوند.

 وی گفت: البته در این سی و سه سال از عمر انقلاب اسلامی آنها دچار اشتباهات محاسباتی شده بودند و بعد متوجه اشتباه خود شدند.

 جلیلی با بیان اینکه ما از گفتگو برای همکاری متقابل استقبال می کنیم، افزود: البته این گفتگوها مبتنی بر پایبندی به حقوق ملت ایران است ضمن آنکه عده ای بر این باورند که زمان برای گفتگو رو به پایان است اما بنده خطاب به آنها می گویم آنچه امروز رو به پایان است زمان برای راهبرد فشار است این موضوع دیگر جواب نمی دهد.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر مسیر هسته ای شدن برای آنها مهم نبود چرا تا به الان مدام آن را دنبال می کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که کسانی از پیشرفت ایران راضی نیستند و به خاطر منافع منطقه ای حاضرند از منافع راهبردی دست بردارند.

 وی بار دیگر تاکید کرد: مسیر فشار به ملت ایران فقط موجب مقاومت ملت ما خواهد شد .

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز مسیری که مردم برای پیشرفت انتخاب کردند مسیر غیر قابل برگشت است .البته کشورهای غربی می خواهند با اعمال فشار مانع پیشرفت هسته ای ایران شوند اما دیدند که این موانع پاسخ نداد.

جلیلی افزود: این فشارها و تحریم ها فقط موجب همبستگی مردم می‌شود ضمن آنکه امروز پیوند نظام و مردم عمیق و ناگسستنی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز می تواند در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی حرف داشته باشد افزود: معتقدم ظرفیت ایران امروز می تواند فرصت مناسبی را برای جهان در مناسبات جدید شکل دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما در مذاکرات ژنو ۲ بر صلح آمیز بودن موضوع هسته ای ایران تاکید کردیم و بر این نکته پافشاری کرده بودیم که هیچ گاه از حقوق ملت کوتاه نمی آییم افزود: در آن موقع بحث سوخت ۲۰ درصدی نیز مطرح شد و ما به آنها گفته بودیم اگر تمایل دارید ما حاضریم این سوخت را خریداری کنیم اما من هیچ گاه لبخند برخی از اعضایی که در آن گفتگو شرکت کرده بودند را فراموش نکردم. االبته تولید این درصد سوخت هم کار سخت و پیچیده ای بود.

وی گفت: اما با این اوصاف این کار انجام شد و کمتر از دو سال توانستیم این سوخت را به دست آوریم. البته در این جا باید یادی از شهید بزرگوار شهریاری کنیم که توانستند کارهای مطالعاتی را در این زمینه به خوبی انجام دهند و ما توانستیم این کار را کمتر از دو سال محقق کنیم و امروز ما توانسته ایم این سوخت را به دست آوریم.

 جلیلی همچنین با بیان اینکه تحریم ها علیه ایران تازگی ندارد و در دهه ۹۰ نیز تحریم ها علیه کشور ما اعمال می شد به مقاله ای که در آن دهه در یکی از رسانه های غربی منعکس شده بود اشاره کرد و افزود: در آن مقاله به این نکته اشاره شده بود که مسیر تحریم علیه ایران مسیر اشتباهی است و باید خلاف آن مسیر را دنبال کنیم از آن جهت بنده بر این باورم که این مطلبی که در آن رسانه منعکس شده بود خطرناک بود.

 وی گفت: تحریم ها باعث شد تا ما مسیر پیش رو را با جدیت دنبال کنیم و نمونه بارز آن همین سوخت ۲۰ درصدی بود اگر در در ژنو ۲ سوخت ۲۰ درصدی را به ما می دادند شاید ما دیگر امروز به این شکل نمی توانستیم سوخت های مورد نظر خود را به دست آوریم.

 دبیرشورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این مقاله براین نکته تاکید داشت که باید ایران را هضم کنید تا تمام مناسبات اقتصادی ایران هضم شود و من وقتی که آن مقاله را خواندم به خطرناک بودن آن پی بردم.

 جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که چرا امروز با انقلاب اسلامی مقابله می‌شود افزود: مهمترین تقابل ها با انقلاب اسلامی آن است که مقابل ظرفیت انقلاب بایستند به خاطر آنکه از اندیشه انقلاب احساس خطر کردند .

 وی با بیان اینکه ما شاهد رویارویی دو اندیشه و تفکرهستیم، افزود: این سئوال مطرح می‌شود که چرا تقابل بین این دو اندیشه به این اندازه اهمیت پیدا می کند آیا این تقابل ها فقط به خاطر مناسک دینی است؟

 دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت این اختلاف نظرها فقط به خاطر مناسک دینی نیست بلکه اندیشه انقلاب در تمامی ابعاد حرف جدیدی دارد و این حرف می تواند عرصه را برای آنها کشورهای دیگر تنگ کند و انحصار آنان را بشکند.

 جلیلی در ادامه افزود: یکی دیگر از نگرانی این کشورها در برابر اندیشه انقلاب آن است که فکر می کنند این اندیشه موجب به هم ریختن تمامی مناسبات در عرصه جهانی می‌شود.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز ما توانسته ایم الگوی جدیدی در مدل حکومتی را ارائه دهیم گفت: یکی از آن مدل ها بحث مردمسالاری دینی است و دشمنان می خواهند که مردمسالاری دینی شکل نگیرد چرا که این مدل حرفی برای گفتن دارد ضمن آنکه این مدل می تواند از کارآمدی لازم نیز برخوردار باشد.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا به امروز فشارهایی که علیه ملت ما برای مقابله با اندیشه هایمان صورت داده اند به ضد این کشورها تبدیل شده است.

برچسب ها:
جلیلی،همایش،اقتصاد،مقاومتی،بغداد،فشار،ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان