مؤسس انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار "خانه خشتی"؛

ادواردو آنیلی در اوج ثروت به اسلام روی آورد و مسلمان شد

  • شناسه خبر: 55492
ادواردو آنیلی در اوج ثروت به اسلام روی آورد و مسلمان شد

قدیری ابیانه گفت: ادواردو در اوج ثروت و امکانات فوق آرزوهای دیگران بود و می دانست این قله ی ثروت خوشبختی نمی آورد و به دنبال حقیقت گشت.

خانه » آخرین اخبار » ادواردو آنیلی در اوج ثروت به اسلام روی آورد و مسلمان شد

به گزارش “خانه خشتی، قدیری ابیانه کارشناس امور استراتژیک و مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی، در خصوص ادواردو آنیلی جوان مسلمان شده ایتالیایی، اظهار داشت: ادواردو تنها فرزند پسر و وارث سناتور جووآنی آنیلی میلیاردر مشهور ایتالیایی بود که بخشی از اموالش کارخانجات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو و آیوکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ “لاستامپا” و “کوریره دلاسرا”، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس و حدود ۱۲ سال پیش ثروت این خانواده سه برابر درآمد نفتی ایران بود.

وی در ادامه افزود: آن زمان پدرش مسیحی کاتولیک بود و مسیحیان معتقدند حضرت مسیح فرزند خداست، مادرش نیز پرنسس یهیودی صهیونیست بود و مطابق با دیدگاه یهودی ها که یهودیت از مادر به فرزند می رسد ، ادواردو باید یک یهودی به شمار می رفت و یهودی ها هیچ اعتقادی به مسیحیت و حضرت مریم (س) ندارند و اینکه بدون پدر به دنیا آمده معتقدند مسیح فرزند خیانت و خود فروشی است و یا خداست و یا فرزند گناه است.

وی تصریح کرد: ادواردو در اوج ثروت و امکانات فوق آرزوهای دیگران بود و می دانست این قله ثروت خوشبختی نمی آورد و به دنبال حقیقت می گشت و برای ادامه تحصیلات در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و ایران سفر کرد و شاید این مسئله باعث کنکاش وی در جستجوی حقیقت شد.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در خصوص مسلمان شدن ادواردو گفت: بر حسب اتفاق در کتابخانه دانشگاه پرینستون چشمش به قرآن افتاد و چند آیه که خواند احساس کرد این کلمات، کلمات نورانی است و نمی تواند گفته بشر باشد، آن را می فهمد و بعنوان کلام الهی قبول دارد و تصمیم گرفت مسلمان شود و بدون نیاز به مشورت و دعوت کسی به اسلام روی آورد چون با تورات و انجیل آشنا بود.

وی افزود: بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه کرد و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند و در سن ۲۰ سالگی شهادتین را انجام داد و مسلمان شد.

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: زمانی که فخرالدین حجازی در سال ۱۳۵۹ به ایتالیا سفر کرد ، با ادواردو آشنا شد و از او خواست یک بار دیگر تشرف خویش را به تشیع اعلام نماید و سپس فخرالدین حجازی نام مهدی را برای او انتخاب کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسلمان شدن ادواردو چهار سال قبل از پیروزی انقلاب بود و هیچ شناختی نسبت به امام خمینی (ره) و انقلاب نداشت و در طول انقلاب با امام (ره) آشنا شد.

کارشناس امور استراتژیک یادآور شد:  هفت سال قبل از انقلاب در سن ۱۸ سالگی به ایتالیا رفتم و در ۲۰ سالگی (۵ سال قبل از انقلاب) بنیانگذار انجمن اسلامی دانشجویی در ایتالیا و بعد از انقلاب هم رایزن مطبوعاتی بودم ودر فروردین سال ۵۹ زمانی که رایزن مطبوعاتی بودم در یک مناظره با یک آمریکایی و عراقی شرکت کردم که پخش تلویزیونی شد.

وی افزود: مناظره را با نام خداوند شروع کردم ، ادواردو با دیدن این مناظره ها خوشش آمد و آنجا با هم آشنا شدیم و دوستی بین ما ایجاد شد.

قدیری ابیانه اظهار داشت: ادواردو متن نامه ای که برای پاپ نوشته شده بود را به من نشان داد که جناب پاپ اگر می خواهید حضرت مسیح ظهور کند دعا کنید امام زمان (عج) ظهور کند ، چون بعد از ظهور وی حضرت مسبح می آید و نمازش را به آن حضرت اقتدا می کند.

وی در مورد خصوصیات ادواردو به خبرنگار ما گفت: وی به اسلام اعتقاد داشت و به آن پای بند بود و می گفت؛ “جایی که صحبت از کلام خداست اما و اگر وجود ندارد و قرآن حق مطلق است “، خانواده او موافق اسلام نبودند و تهدیدش کردند که اگر از اسلام دست برندارد از مدیریت و ارث خبری نیست.

کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: ادواردو سعی کرد حقش را به دست بیاورد و صرف اسلام کند ولی وقتی مطوئن شد که یا باید اسلام را انتخاب کند و یا ثروت را تصمیم گرفت با آمدن به ایران و سفر به قم طلبه شود ؛ اما دشمنان مهلت ندادند و او را در سال ۲۰۰۰ میلادی (سال ۱۳۷۸) به شهادت رساندند و ادعای آنان براین بود که خودکشی کرده است ولی قتل او سیاسی بود.

وی خاطر نشان کرد: در آن زمان ارث به فرزندان خواهرش رسید و چون شوهر خواهرش یهودی بود ، در حقیقت این ارث به یهودی ها تعلق گرفت.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: سانسور مطلقی در غرب در خصوص مسلمان شدن وی منتشر شد ولی اخیرا مطلبی در یک روزنامه انگلیسی زبان منتشر گردید و این بود که نخست وزیر ، وزیر خارجه و وزیر تبلیغات ایتالیا در جریان ترور ادواردو آنیلی بوده اند.

وی طراحی این ترور را از سوی اسرائیل و صهیونیسم دانست و گفت: بحث مسلمان شدن او در ایتالیا مطرح نشده و هنوز هم در ایتالیا از مسلمان شدن او حرفی نمی زنند و بحث خودکشی را مطرح می کنند.

قدیری ابیانه در پایان یادآور شد: تا کنون روزنامه های اصلاح طلب حاضر نشده اند یک کلمه در مورد ادواردو آنیلی مطلب بنویسند زیر با مسلمان شدنش و در حقیقت با دین مشکل دارند.

برچسب ها:
اخباررفسنجان ادواردو آنیلی اسلام ایتالیا خانه خشتی رفسنجان فخرالدین حجازی قدیری ابیانه قرآن کارشناس امور استراتژیک مؤسس انجمن نخبگان جهان اسلام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان