افزایش ۲۷ هزار تومانی یارانه نقدی

  • شناسه خبر: 5534
افزایش ۲۷ هزار تومانی یارانه نقدی

با مصوبات روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزان یارانه نقدی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش خواهد یافت. به گزارش“خانه خشتی “به نقل از  ایسنا، پس از تصویب رقم ۶۶ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه ۹۰ ، روز گذشته پرونده قانون هدفمندی یارانه‌‌ها در مجلس […]

خانه » آخرین اخبار » افزایش ۲۷ هزار تومانی یارانه نقدی

با مصوبات روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزان یارانه نقدی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش“خانه خشتی “به نقل از  ایسنا، پس از تصویب رقم ۶۶ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه ۹۰ ، روز گذشته پرونده قانون هدفمندی یارانه‌‌ها در مجلس شورای اسلامی بسته شد.

بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس، دولت موظف است تا مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی را به منظور اجرای ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه کند. بر این اساس ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت را مجاب کرده است که حداکثر تا ۵۰ درصد خالص وجوه حاصل از این اجرای این قانون را در قالب پرداخت نقدی و غیرنقدی به لحاظ درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوار پرداخت کند.

به علاوه در ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید شده است که این درآمدها در جهت تامین بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی، ارتقای سلامت جامعه و کمک به تامین هزینه مسکن، مقاوم‌سازی مسکن و اشتغال هزینه گردد.

براساس این گزارش، بنا بر مصوبه دیگر مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار میلیارد تومان به‌منظور اجرای مواد ۶ و ۸ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به دولت اختصاص داده شده است که دولت طبق این مواد، این مبالغ را می‌تواند برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و تشویق و صرفه‌جویی و الگوی مصرف و همچنین بهبود حمل و نقل عمومی، حمایت از توسعه صادرات نفتی، حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعت و توسعه و خدمات الکترونیکی اختصاص دهد.

بند دیگر مصوبه مجلس برای تعیین نوع هزینه‌کرد درآمدهای دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنج ساله برنامه پنجم توسعه است که بخش سلامت را در برمی‌گیرد.

همچنین مجلس شورای اسلامی ۲ هزار میلیارد تومان را به صندوق بیمه بیکاری از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده است.

بر این اساس، اگر بنا به مصوبه روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیون نفر از اقشار مرفه از دریافت یارانه معاف شوند، ۶۵ میلیون نفر یارانه خواهند گرفت.

به علاوه با توجه به این‌که دولت یارانه نقدی فاز دوم را از زمان تغییر قیمت حامل‌های انرژی افزایش خواهد داد به نظر می‌رسد با توجه به زمزمه‌های اجرای فاز دوم از خردادماه، برای ۱۰ ماه منتهی به پایان سال یارانه نقدی پرداخت شود.

بنابراین دولت باید ماهانه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی را به ۶۵ میلیون نفر پرداخت کند که تقریبا رقمی معادل ۷۳ هزار تومان می‌شود که نسبت به یارانه فاز اول ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش سال گذشته دولت ۸۰ درصد درآمد ۵۴ هزار میلیاردی تعیین شده برای فاز اول هدفمندی که معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان بود را به یارانه نقدی اختصاص داد و برای هر فرد مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به صورت ماهانه واریز کرد.

برچسب ها:
افزايش 27 هزار توماني يارانه نقدي
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان