مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد: تعیین مهلت ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ به ۴۰۰ تومانی

  • شناسه خبر: 5530
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد: تعیین مهلت ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ به ۴۰۰ تومانی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌که تاکنون تصمیمی برای چگونگی عرضه‌ بنزین با نرخ یا سهمیه جدید به شرکت ملی پخش ابلاغ نشده است، از تعیین مهلت ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ تومانی به ۴۰۰ تومانی خبر داد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  (ایسنا)، جلیل سالاری با […]

خانه » آخرین اخبار » مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد: تعیین مهلت ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ به ۴۰۰ تومانی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌که تاکنون تصمیمی برای چگونگی عرضه‌ بنزین با نرخ یا سهمیه جدید به شرکت ملی پخش ابلاغ نشده است، از تعیین مهلت ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ تومانی به ۴۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  (ایسنا)، جلیل سالاری با اعلام این‌که تاریخ مصرف کارت‌های موقت سوخت تا پایان اردیبهشت‌ماه است، گفت: در حال حاضر شش میلیون لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی در این کارت‌ها ذخیره شده است.

وی با اعلام این‌که مصرف روزانه بنزین ۱۰۰ تومانی بین ۱.۶ تا ۱.۷ میلیون لیتر در روز است، گفت: کارت‌های موقت سوخت مربوط به نهادهای دولتی، برخی سازمان‌ها و خودروهای سواری است که در زمینه‌ حمل‌ونقل فعال هستند.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که با توجه به این‌که کارت‌های موقت از دی‌ماه ۸۹ تاکنون با بنزین ۱۰۰ تومانی شارژ نشده‌اند و با توجه به کاربرد آنها در امور حمل‌ونقلی این شبهه ایجاد می‌شود که چرا تاکنون سهمیه‌ بنزین یارانه‌ای آنها پایان نیافته توجیح کرد: به هر دلیلی ممکن است مجموعه‌ای که برای آن این کارت صادر شده است، از آن استفاده نکند البته کارت‌های موقت حجمی اکنون غیرفعال هستند.

به گفته‌ وی کارت‌های موقت از ۱۰۰ لیتر تا ۱۲۰۰ لیتر در بین سال‌های ۸۷ تا ۸۸ صادر شده‌اند.

سالاری با بیان این‌‌که در حال حاضر بیشترین سوخت‌گیری کارت‌های دارای بنزین ۱۰۰ تومانی از همین کارت‌های موقت است، گفت: در صورت مصرف‌نشدن سهمیه بنزین کارت‌ها موقت تا پایان اردیبهشت‌ماه این سهمیه حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تعیین زمان ۲۰ روزه برای تبدیل بنزین ۱۰۰ تومانی به ۴۰۰ تومانی کارت‌های معمولی گفت: افرادی که تا پایان ماه جاری بنزین ۱۰۰ تومانی خود را مصرف نکنند از پنج تا ۲۵ خرداد‌ماه مهلت دارند که با انجام یک‌بار سوخت‌گیری سهمیه بنزین یارانه‌ای خود را به بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان تبدیل کنند.

سالاری در مورد این‌که اگر فردی در این مدت زمانی نتواند بنزین یارانه‌ای خود را به بنزین نیمه‌یارانه‌ای تبدیل کند، آیا بنزین ۱۰۰ تومانی آن حذف خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: علی‌رغم این‌که زمان معقولی برای انجام این کار تعیین شده اما در مورد حذف این سهمیه تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته او اکنون حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره در کارت‌ سوخت به ۶۰ میلیون لیتر رسیده بود.

او با اشاره به این‌که در حال حاضر ۰.۸ درصد کارت خودروهای سواری و ۰.۳ درصد کارت‌های موتورسیکلت‌ها دارای بنزین ۱۰۰ تومانی است، گفت: از ۱۰ میلیون خودروی سواری ۸۰ هزار دستگاه دارای سهمیه‌ بنزین ۱۰۰ تومانی بالای ۱۰۰ لیتر هستند که این عدد برای موتورسیکلت‌ها ۳۱ دستگاه است.

سالاری با تاکید بر این‌که افزایش مصرف بنزین ۱۰۰ تومانی موجب افزایش مصرف کل بنزین کشور نشده است، اعلام کرد: در حال حاضر روزانه ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی، ۴۳ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی، ۱۰ تا ۱۱ میلیون لیتر ۷۰۰ تومانی و سه میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تاکنون تصمیمی برای چگونگی عرضه‌ بنزین با نرخ یا سهمیه جدید به شرکت ملی پخش ابلاغ نشده است، تصریح کرد: هم‌چنین برای مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت نیز تاکنون مهلت زمانی مشخص نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تبدیل یک میلیون کارت هوشمند سوخت به کیف پول الکترونیکی برای پرداخت بهای سوخت خبر داد و افزود: این تعداد معادل پنج درصد کارت‌های سوخت فعال کشور است که برای افزایش تعداد آن باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

سالاری در پایان ضریب امنیت سامانه هوشمند سوخت را در مقابل بد‌افزار‌ها و هک بالا دانست و توضیح داد: سیستم سامانه‌ هوشمند سوخت به اینترنت ارتباطی ندارد و جدا از آن طراحی شده است، ضمن این‌که با بستن درگاه‌های این سامانه امکان اتصال فلش یا یواس‌پی برای اخلال در سامانه وجود ندارد.

برچسب ها:
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خبر داد: تعيين مهلت 20 روزه براي تبديل بنزين 100 به 400 توماني
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان