پروژه سندسازی علیه ایران برای امتیازگیری در مذاکرات بغداد شدت می‌گیرد + عکس توسل طرف غربی به فتوشاپ برای اثبات نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران!

  • شناسه خبر: 5475
پروژه سندسازی علیه ایران برای امتیازگیری در مذاکرات بغداد شدت می‌گیرد + عکس توسل طرف غربی به فتوشاپ برای اثبات نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران!

“خانه خشتی“: دستان خالی غرب در ارائه مدارک علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران رسانه‌های سرشناس غربی را به انتشار نقاشی کامپیوتری برای اثبات نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران آنهم در آستانه مذاکرات بغداد واداشت! به گزارش رجانیوز، خبرگزاری رویترز روز گذشته با انتشار یک نقاشی کامپیوتری مدعی شد این نقاشی مربوط به یک اتاقک در […]

خانه » آخرین اخبار » پروژه سندسازی علیه ایران برای امتیازگیری در مذاکرات بغداد شدت می‌گیرد + عکس توسل طرف غربی به فتوشاپ برای اثبات نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران!

خانه خشتی“: دستان خالی غرب در ارائه مدارک علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران رسانه‌های سرشناس غربی را به انتشار نقاشی کامپیوتری برای اثبات نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران آنهم در آستانه مذاکرات بغداد واداشت!

به گزارش رجانیوز، خبرگزاری رویترز روز گذشته با انتشار یک نقاشی کامپیوتری مدعی شد این نقاشی مربوط به یک اتاقک در منطقه پارچین است که از آن برای انفجارات هسته‌ای استفاده می‌شود و بنابراین ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای‌ است. آسوشیتدپرس مدعی شد که این نقاشی را از یک مقام مسوول در کشوری که پیگیر برنامه هسته‌ای ایران می‌باشد بدست آورده است.

این خبرگزاری به نقل از مقام مسوول فرضی مدعی شد: “که به مسائل موجود در تصویر نمی‌پردازد و با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی شخصی که سالن را در قرارگاه نظامی پرشین ایران دیده سخن می‌گوید. وی ادامه داد که پرداختن به جزئیات ممکن است زندگی کسی که خبر این مطلب را داده به خطر بیندازد!”

این خبرگزاری بواسطه این نقاشی حتی سراغ اولی‌ها ینوین، مقام سابق آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای  رفته تا از او نیز بابت این ماجرا تاییدیه بگیرد. ها ینوین افزود: ” حتی رنگهای نقاشی شبیه رنگهای تصویر یاد شده است. “پس از گذشت چند ماه از مخالفت ایران با تشکیل نشست مقامات آژانس و ایران دوشنبه در وین گردهم می‌آیند و آژانس طی آن تلاش خواهد کرد تا فرصتی برای دیدن اتاق یاد شده که گفته می‌شود در درون ساختمان مخفی شده است بیابد.

این فضاسازی رسانه‌ای در شرایطی در قبال پارچین صورت گرفته است که ایران در حال انجام مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای برای حل و فصل مسائل باقیمانده فی مابین است. این در حالی است که منابع غربی همچون رویترز اصرار دارند اولویت مطالبات آژانس از ایران را موافقت این کشور با دسترسی آژانس به پارچین برای بازرسی از آن عنوان کرده و علت این اصرار را احتمال پاکسازی پارچین توسط ایران عنوان کنند.

اما نکته جالب آنجاست که ایران تاکنون با دسترسی به پارچین مخافت نکرده بلکه بر این نکته تاکید داشته است که قبل از ارائه این دسترسی باید یک مدالیته جامع بین ایران و آژانس تدوین شود تا روشن باشد که اگر ایران این دسترسی را فراهم کرد درخواست های آژانس بالاخره چه زمانی و به چه شکل پایان خواهد یافت. الگوی مد نظر ایران، همان الگوی مدالیته اوت ۲۰۰۷ است که منجر به حل و فصل ۶ مسئله باقی مانده میان ایران و آژانس شد.

ماجرای انتشار این نقاشی شاید بیشتر سندسازی برای ادعایی باشد که یوکیا آمانو رییس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در اسفندماه گذشته گفت که آژانس اطلاعات مستندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران در حال انجام فعالیتهایی در ارتباط با پیشبرد تجهیزات انفجار هسته‌ای در پارچین است.

به دنبال آن آسوشیتدپرس به نقل از برخی دیپلمات‌ها مدعی شد به نظر می‌رسد از این آزمایش‌ها به عنوان یک نمونه نیترونی اولیه کوچک به کار رفته در انفجار هسته‌ای استفاده می‌شود. از این سیستم تنها در صورت استفاده می‌شود که کشوری بخواهد تسلیحات هسته‌ای را پیش ببرد. این در حالی بود که این ادعا به شدت از سوی ایران رد شد.

آسوشیتد پرس مدعی شده است  تصویر منتشر شده نوعی سازه است که از آن برای نگهداری تسلیحات هسته‌ای و به منظور انجام آزمایشات هسته‌ای استفاده می‌شود.

هاآرتص اما در تحلیلی، شمه‌ای از پشت پرده این بازی رسانه‌ای را رو کرده و می‌نویسد: “جدای از انتظارات آژانس در پیشرفت مذاکرات وین، شش قدرت بین‌المللی نیز این مذاکرات دو روزه در وین را با اشتیاق بسیار دنبال می‌کنند. این خود فرصتی خواهد بود تا مذاکرات بین ایران و این شش کشور در بغداد برایشان هموارتر شود.

رسانه‌های غربی به همین هم بسنده نکرده و توصیفات جالبی از این نقاشی داشته‌اند. هاآرتص در این زمینه می‌نویسد:  “یک پمپ تخلیه هوا برای به حداقل رساندن فشار ایجاد شده و خسارات ناشی در حین انفجار؛ یک کمپرسور انتقال آب با فشار بالا برای حفظ تمیزی سازه پس از آزمایشات؛‌محفظه انبار زباله‌ها و مواد زائد؛ یک سیستم افزایش ارتفاع برای معلق نگه داشتن مواد انفجاری در قسمت بالایی سازه در زمان آزمایش؛ یک سیستم ردیابی نوترون در خرج از سازه در انتشارات نوترونی پس از انفجار” و در توضیح این تجهیزات ادامه می‌دهد: “این دیپلمات ارشد افزود که وجود این امکانات منطقی و ضروری است اما وجودشان را تایید نکرد!”

سندهای جدیدی که منافقین رو کرد ولی کسی تحویل نگرفت!

اما این همه پروژه سندسازی برای برنامه هسته‌ای ایران در آستانه مذاکرات بغداد نیست. چنانکه منافقین هم در یک شوی تبلیغاتی ادعا کردند سندهایی را منتشر کرده‌اند که اثبات می‌کند برنامه هسته‌ای ایران نظامی است.
بنابر گزارشی که روزنامه های دی ولت آلمان، جروزالم پست اسراییل و خبرگزاری رویترز منتشر کرده اند، شورای ملی مقاومت (منافقین) در گزارشی ۶ صفحه‌ای با استناد به آنچه منابع آگاه در دولت و ارتش ایران خوانده است، مدعی شد که حدود ۶۰ دانشمند در ۱۱ تاسیسات مخفی تحت نظر وزارت دفاع ایران، در حال دنبال کردن تحقیقات مرتبط با ساخت بمب هستند.

در این گزارش آمده است: «اطلاعات نشان می‌دهد که رژیم ایران سازمان مسئول ساخت تسلیحات هسته‌ای را گسترش داده است. این یافته ها نشان دهنده وجود یک ساختار تحقیقاتی کامل، استادانه و بسیار مخفیانه و همچنین یک شبکه خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز است». در این گزارش هویت ادعایی این ۶۰ دانشمند و کارشناس فعال در بخش‌های مختلف سازمان جدید تحقیقات دفاعی ایران و ۱۱ شرکت و موسسه مرتبط با آن به طور مفصل شرح داده شده است.

در این گزارش همچنین، به نمودارهایی برای تشریح ساختار فرماندهی مخفی و همچنین نام‌های این دانشمندان و مهندسان اشاره شده است.

با این حال دیوید آلبرایت، رییس موسسه علم و امنیت بین المللی که مشاوره های فنی در زمینه برنامه هسته ای ایران به سازمان سیا ارائه می کند در واکنش به این ادعا گفت نسبت به هر آنچه منافقین درباره برنامه هسته ای ایران می گویند باید «به شدت با تردید» نگاه کرد، چرا که آنها «جزئیات را از پیش خود جعل می کنند».

آلبرایت به رویترز گفت: «باید در زمینه آنچه که شورای ملی مقاومت ایران(منافقین) می‌گوید، به شدت تردید کرد. آنها یک گروه فعال هستند که انگیزه زیادی دارند که بگویند برنامه هسته ای ایران پیشرفت زیادی داشته است».

وی با اشاره به ساختار فرماندهی مطرح شده در گزارش منافقین افزود: «ما می‌دانیم که این سازمان وجود دارد. ما می‌دانیم شورای ملی مقاومت ایران (منافقین) هر از گاهی اطلاعاتی را دریافت می‌کند که مفید هستند اما مشکل این است که آنها خودشان جزئیات را بدون سند و مدرک پر می‌کنند. شما نمی‌توانید بفهمید که این اطلاعات درست هستند یا خیر».

رویترز از قول یک منبع آگاه دیگر هم که به نام اشاره نکرده، این ادعا را رد کرد.این خبرگزاری انگلیسی از قول منبع خود که وی را «یک کارشناس بلندپایه هسته ای» خوانده، نوشت: «گزارش شورای ملی مقاومت ایران(منافقین) همانند گزارش‌های قبلی باید با تردید فراوان بررسی شود. به نظر می‌رسد هدف از تازه ترین گزارش این گروه که جزئیات آن قابل تایید نیست، ترغیب غرب به اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر علیه تهران در گفت وگوهای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین و همچنین مذاکرات ۲۳ مه با گروه ۱+۵ در بغداد است. این ادعاها درحالی است که ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حاکی است که ایران هنوز برای «تسلیحاتی کردن» برنامه غنی سازی اورانیوم تصمیم نگرفته است».

به نظر می‌رسد خبرسازی‌های اخیر آنچنان که روزنامه هاآرتص به آن اشاره کرده است با توجه به درونمای مذاکرات بغداد و دست برتر طرف ایرانی، با هدف کاهش امتیاز دهی غرب و گرفتن امتیازات بیشتر از ایران طراحی شده است هر چند برخی از این طراحی‌های رسانه‌ای بسیار غیر قابل باور و پذیرش حتی از سوی منابع غربی بوده است.

برچسب ها:
مذاکرات،بغداد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان