ادعاهای تازه منافقین در آستانه مذاکرات بغداد

  • شناسه خبر: 5472
ادعاهای تازه منافقین در آستانه مذاکرات بغداد

ایران هسته ای- رییس موسسه علم و امنیت بین الملل در واشینگتن، ادعاهای جدید منافقین درباره برنامه هسته ای ایران را رد کرد. دیوید آلبرایت، که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۱۳ مه ۲۰۱۲) با نیکلاس وینوکور و فردریک دال، خبرنگاران خبرگزاری رویترز در وین مصاحبه کرده، گفت نسبت به هر آنچه منافقین درباره برنامه هسته ای […]

خانه » اخبار ویژه » ادعاهای تازه منافقین در آستانه مذاکرات بغداد

ایران هسته ای- رییس موسسه علم و امنیت بین الملل در واشینگتن، ادعاهای جدید منافقین درباره برنامه هسته ای ایران را رد کرد.

دیوید آلبرایت، که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۱۳ مه ۲۰۱۲) با نیکلاس وینوکور و فردریک دال، خبرنگاران خبرگزاری رویترز در وین مصاحبه کرده، گفت نسبت به هر آنچه منافقین درباره برنامه هسته ای ایران می گویند باید «به شدت با تردید» نگاه کرد، چرا که آنها «جزئیات را از پیش خود جعل می کنند».

بنابر گزارشی که روزنامه های دی ولت آلمان، جروزالم پست اسراییل و خبرگزاری رویترز منتشر کرده اند، شورای ملی مقاومت (منافقین) در گزارشی ۶ صفحه‌ای با استناد به آنچه منابع آگاه در دولت و ارتش ایران خوانده است، مدعی شد که حدود ۶۰ دانشمند در ۱۱ تاسیسات مخفی تحت نظر وزارت دفاع ایران، در حال دنبال کردن تحقیقات مرتبط با ساخت بمب هستند.

در این گزارش آمده است: «اطلاعات نشان می‌دهد که رژیم ایران سازمان مسئول ساخت تسلیحات هسته‌ای را گسترش داده است. این یافته ها نشان دهنده وجود یک ساختار تحقیقاتی کامل، استادانه و بسیار مخفیانه و همچنین یک شبکه خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز است». در این گزارش هویت ادعایی این ۶۰ دانشمند و کارشناس فعال در بخش‌های مختلف سازمان جدید تحقیقات دفاعی ایران و ۱۱ شرکت و موسسه مرتبط با آن به طور مفصل شرح داده شده است.

در این گزارش همچنین، به نمودارهایی برای تشریح ساختار فرماندهی مخفی و همچنین نام‌های این دانشمندان و مهندسان اشاره شده است.

منافقین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته اند که «تحقیقات جامعی» را درباره برنامه هسته‌ای و تمام پرسنل فعال در آن به عمل آورد.

با این وجود، دیوید آلبرایت، رییس موسسه علم و امنیت بین المللی که مشاوره های فنی در زمینه برنامه هسته ای ایران به سازمان سیا ارائه می کند و به ارزیابی های دولت امریکا در این زمینه دسترسی دارد، ادعاهای منافقین را رد کرد.

آلبرایت به رویترز گفت: «باید در زمینه آنچه که شورای ملی مقاومت ایران(منافقین) می‌گوید، به شدت تردید کرد. آنها یک گروه فعال هستند که انگیزه زیادی دارند که بگویند برنامه هسته ای ایران پیشرفت زیادی داشته است».

وی با اشاره به ساختار فرماندهی مطرح شده در گزارش منافقین افزود: «ما می‌دانیم که این سازمان وجود دارد. ما می‌دانیم شورای ملی مقاومت ایران (منافقین) هر از گاهی اطلاعاتی را دریافت می‌کند که مفید هستند اما مشکل این است که آنها خودشان جزئیات را بدون سند و مدرک پر می‌کنند. شما نمی‌توانید بفهمید که این اطلاعات درست هستند یا خیر».

رویترز از قول یک منبع آگاه دیگر هم که به نام اشاره نکرده، این ادعا را رد کرد.

این خبرگزاری انگلیسی از قول منبع خود که وی را «یک کارشناس بلندپایه هسته ای» خوانده، نوشت: «گزارش شورای ملی مقاومت ایران(منافقین) همانند گزارش‌های قبلی باید با تردید فراوان بررسی شود. به نظر می‌رسد هدف از تازه ترین گزارش این گروه که جزئیات آن قابل تایید نیست، ترغیب غرب به اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر علیه تهران در گفت وگوهای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین و همچنین مذاکرات ۲۳ مه با گروه ۱+۵ در بغداد است. این ادعاها درحالی است که ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حاکی است که ایران هنوز برای «تسلیحاتی کردن» برنامه غنی سازی اورانیوم تصمیم نگرفته است».

متن ادعاهای منافقین را در اینجا ببینید.

برچسب ها:
منافقین،مذاکرات،بغداد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان