نماینده مردم کرمان در مجلس:

ما نگران شرکت مس هستیم / بی تدبیری در این شرکت موج میزند

  • شناسه خبر: 54616
ما نگران شرکت مس هستیم / بی تدبیری در این شرکت موج میزند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکتی که یک میلیارد تومان بدهی نداشته است الان میزان بدهی آن به ۲ هزار میلیارد تومان از بانک ها با نرخ ۲۷ درصد رسیده است، ما نگران ورشکستگی این شرکت هستیم، بی تدبیری در این شرکت موج میزند.

خانه » آخرین اخبار » ما نگران شرکت مس هستیم / بی تدبیری در این شرکت موج میزند

 به گزارش “خانه خشتی“، محمد‌رضا پورابراهیمی در جمع اعضای کانون بینش اهل‌بیت (ع) رفسنجان اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که در طول سال های گذشته مجموعه شرکت مس می بایست به دوتا سه برابر ظرفیتش افزایش پیدا کند و بیکاری جوانان منطقه را این مجموعه باید پر می کرد که این اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: جای تاسف است که که از مسئولانی بگوییم که در چه در دولت قبل در مجموعه شرکت مس تخلفاتی انجام دادند و چه جریان امروز در حال رخ دادن است.

پور ابراهیمی از وضعیت کنونی شرکت مس سرچشمه ابراز نگرانی کرد و گفت: شرکتی که یک میلیارد تومان بدهی نداشته است الان میزان بدهی آن به ۲ هزار میلیارد تومان از بانک ها با نرخ ۲۷ درصد رسیده است، ما نگران ورشکستگی این شرکت هستیم، بی تدبیری در این شرکت موج میزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اقتصاد را یک چالش جدی در کشور دانست و افزود: در بحث اقتصاد باید سهم تحریم ها را از سهم مدیریت ناکارآمد جداکرد، ما نیاز به تحول ساختار اقتصادی داریم.

دکتر پور ابراهیمی-شرکت مس سرچشمه رفسنجان-مس سرچشمه (2)

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطر نشان کرد: ما می توانیم با اتکا به ظرفیت داخلی و نیروی جوان تحصیل کرده به فضل الهی به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شویم این امکان پذیر است این یک شعار نیست بلکه طبق یک نگاه کارشناسی گفته می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم استان کرمان تصریح کرد: از این ظرفیت های استان به هر دلیل استفاده نکردیم و امروز در استان کرمان مساله آب از بحران گذشته و به مرز فاجعه رسیده است.

پور ابراهیمی ادامه داد: از ۶ میلیارد متر مکعب آبی که از سفره های زیرزمینی استان برداشت می شود تنها ۲ درصد آن به بخش صنعت و بیش از ۹۶ درصد به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

وی همچنین به آبیاری ۹۷ درصد زمین های کشاورزی به روش غرقابی اشاره کرد و گفت: در این روش دو سوم آب تلف می شود، عده ای روش صنعتی را صحیح نمی دانند در حالیکه در سایر کشورهایی که پسته کاشت می شود از این روش بطور موفقیت آمیز استفاده می شود.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان ما نگران شرکت مس هستیم / بی تدبیری در این شرکت موج میزند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن جان

    جالبه وقتی هنر و تخصص کم میاریم به هربهانه ای دنبال سهمیه میگردیم. رفسنجونی از کرمونی بدمیگه. پاریزی از شهربابکی بد میگه هیچ کس چشم دیدن اون یکی رو نداره. هم دیگه رو دوست داشته باشیم بهتر نتیجه میگیریم!

    عبدالسلام

    بیشرین ناحقیی درحق پاریز شد.قنوات ان راشرکت خشکاندطبیعت زیبای پاریز رابادودکشنده نابودکرد.ملک اجدادی پاریز که کل سرچشمه تا دهو بود زمانی که قدرت دردسا هاشمی بود بابی رخمی ازاین خطه کهن جدا وبه رفسنجان چسباندتا پولشان ازپاروبالانرود.وحالا جوانانی که بع کار نگرفت درسن بیستوسه سالگی ازرنج ودردبی عدالتی مس سکته وجان میبازند

    محسن

    اگه دودی باشه همش به سمت رفسنجان میره. هر جای کارخونرو هم بری یا شهربابکی یا پاریزی یا غیر بومیه. اونوقت میگی ناحقی در حق پاریز شده. جل الخالق...

    شهروند

    شرکت مس که تمام نیروهاش شهربابکی وسیرجانی بافتی هستن .الان ذوب خاتون اباد نیرو میگیره فقط باید شهربابکی باشی.اون وقت مس سرچشمه که نیرو میگیره همه باید شرکت کنن و حق رفسنجانی ها ضایع میشه . مسولان رفسنجان خوابند

    شهروند 1

    شما توی کارای مس رفسنجان دخالت نکن! کرمونیا پولا رو خوردن، بدهی هاش مونده برا رفسنجونیا!

    علی

    لطفا از آقای دکتر بخواهید درباره ی شرکت ملی پسته ی ایرانیان هم توضیحاتی ارائه بدهند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان