قتل هم مدرسه ای تحت تاثیر برنامه های ماهواره

  • شناسه خبر: 54436
قتل هم مدرسه ای تحت تاثیر برنامه های ماهواره

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از قتل یک نوجوان ۱۷ساله توسط هم مدرسه ای خود که تحت تاثیر برنامه های مخرب ماهواره ای قرار داشت خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » قتل هم مدرسه ای تحت تاثیر برنامه های ماهواره

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  بوتیا ، مسعود معاذاللهی با تشریح جزئیات پرونده ی قتل نوجوان ۱۷ ساله ی فاریابی به بررسی آثار مخرب ماهواره بر نوجوان و جوانان پرداخت و بیان داشت: روز هشت دی ماه ۱۳۹۳پدری با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان فاریاب از گم شدن پسر ۱۷ ساله ی خود خبر داد.

وی ابراز داشت: در پی اعلام این خبر، تحقیقات میدانی و محلی توسط پلیس آگاهی برای یافتن نوجوان مفقود شده، آغاز که در جریان بررسی ها، به هم مدرسه ای وی به نام م-ن مشکوک ،که در جریان بازجویی ها وی به جرم مرتکب شده اعتراف کرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه متهم ۱۶ سال سن دارد، گفت: متهم در بازجویی ها اعتراف کرده است که قبل از قتل به پیشنهاد مقتول، با وی عمل نامشروع لواط را انجام داده است و پس از مشاجره از ترس لو رفتن وی را به قتل رسانده است.

معاذاللهی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای ماهواره، مفهوم سازی و به تبع آن، شکل دادن به هنجارهای مناسب با آن مفهوم است، گفت: نمایش تصویرهای مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی ، یکی از عوامل گسترش بی بند و باری و به فحشا کشاندن جوانان از نوع جرایم جنسی است که تبعات آن در این پرونده کاملا مشهود است.

معاذاللهی در ادامه ابراز داشت:پس از اعترافات متهم، جنازه در باغی که محل وقوع جرم بود، زیر مقداری خار و خاشاک پیدا شد که به گزارش پزشک قانونی، مقتول با ۳۷ ضربه چاقو از پای در آمده است.

این مقام قضایی در بررسی علت وقوع این قبیل جرائم گفت: وقوع این گونه جرائم در بین نوجوانان و جوانان که به شدت در فرهنگ اسلامی و ایرانی نفی شده ، ناشی از هجمه ی شبکه های ماهواره ای و اجتماعی  که در صدد عادی سازی این گونه رفتار ها هستند، می باشد.

وی تعمیق باورهای دینی و آگاه سازی خانواده به جوانان و فرزندانشان را راهکارهای مناسبی را در جهت مقابله با برنامه های نا بهنجار اجتماعی دانست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج با بیان اینکه در این پرونده این دو نوجوان تحت تاثیر برنامه های ماهواره ای به برقراری عمل لواط پرداخته اند، افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، هدف برنامه های ماهواره ای تغییر نگرش جوانان به مسائل اخلاقی و تغییر الگوی فرهنگی آنان و  همچنین عادی سازی این قبیل اعمال قبیح می باشد.

این مقام قضایی تاکید کرد: دشمن که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف های خود می بیند، برای کم رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی هویت کردن آنان می کوشد.

معاذ اللهی به نقش خانواده در پیش گیری از چنین جرائمی تاکید کرد و ابراز داشت: بزرگترین آسیب از جانب شبکه های اجتماعی و برنامه ای ماهواره ای به نوجوانان و جوانان وارد می شود و لازم است که خانواده ها برای جلوگیری از وقوع چنین جرائمی به آگاهی سازی فرزندان و مراقبت های ویژه نسبت به آنان بپردازند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان