سبد کالا هم به سرنوشت گزارش های ۱۰۰ روزه دولت دچار شد

  • شناسه خبر: 54282
سبد کالا هم به سرنوشت گزارش های ۱۰۰ روزه دولت دچار شد

وعده دولت در خصوص دادن سبد کالایی با توجه به تبلیغات گسترده ای که در این زمینه صورت گرفت، مانند وعده گزارش عملکرد صد روزه از سوی دولت فراموش شده است.

خانه » آخرین اخبار » سبد کالا هم به سرنوشت گزارش های ۱۰۰ روزه دولت دچار شد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از راه دانا، رییس جمهوری اسلامی ایران وعده داده بود مردم را در جریان واقعیت های کشور قرار دهد و به همین خاطر حسن روحانی سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ در یک مصاحبه تلویزیونی، گزارشی از فعالیت‌های صد روز اول دولت تدبیر و امید را ارائه کرد.

اگر پنجم آذر ۱۳۹۲ را صدمین روز کاری دولت یازدهم بدانیم، ۱۵  اسفند ۱۳۹۲ دومین صد روز کاری دولت تدبیر و امید بود، اما از گزارش صد روزه دوم که رییس دولت قول آن را به مردم داده بود خبری نشد و تا الان که باید حدود پنج گزارش صد روزه ارائه می شد ، خبری نیست.

از گزارش صد روزه که بگذریم، به بحث سبد کالا می رسیم. سبدی که در بهمن ۹۲ به یکی از پرچالش ترین مشکلات دولت تدبیر و امید تبدیل شد و نام “سبد کالا”، صف‌های طولانی‌ را در ذهن می آورد که در آن مردم برای دریافت یک کیسه ده کیلویی برنج، چهارکیلو گوشت مرغ، ۸۰۰ گرم پنیر بسته بندی، ۱.۸ کیلوگرم تخم‌مرغ و ۱.۸ کیلوگرم روغن مایع، با بی تدبیری دولت مجبور به اتلاف وقت خود در صف های طولانی شدند.

از شیوه نامناسب توزیع سبدکالا که با بی تدبیری انجام شد و تشکیل صف های طولانی که خوراک خوبی برای رسانه های غرب ایجاد کرد تا در تکمیل سناریوی تحریم در القای رسانه ای بحران اقتصادی در ایران موفق شوند و با نمایش صف های طویل مردم که برای کالایی ناچیز ساعت ها ایستادند و تحقیر شدند، ایران بزرگ را تحقیر کردند بگذریم، قول های مسئولان برای ادامه توزیع سبدکالا در آینده و در سال ۹۳ که عملی نشد نیز جالب است.

 وزارت صنعت در ۲۳ اسفند ۹۲ وعده داد که سال آینده (سال ۹۳) شش سبد کالا توزیع می شود، یعنی هر دو ماه یکی، اما الان که ده ما از سال گذشته است یک سبد کالا نیز توزیع نشده است.

 حتی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه مستندی که در ایام نوروز امسال از تلویزیون پخش شد، از توزیع شش سبد کالا در سال ۹۳ خبر داده بود. طبق گفته یکی از مسئولان وزارت صنعت، دولت بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده،‌ قرار است هر دو ماه یک بار اقدام به توزیع سبد کالا کند، اما در این سبد‌ها تلاش می‌شود، نیازمندان واقعی از این حمایت برخوردار شوند. طبق خبری که در تعطیلات نوروز منتشر شد، در اواخر اردیبهشت ماه نخستین سبد کالا سال ۹۳  توزیع خواهد شد.

حتی یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینکه دولت تا پیش از ماه مبارک رمضان و در نیمه دوم خرداد ماه، دومین سبد کالا را عرضه خواهد کرد، گفت: دولت به طور قطع قصد دارد در آستانه ماه مبارک رمضان که به طور معمول، پیک تقاضا صورت می گیرد، توزیع دومین سبد کالایی را داشته باشد.

حال باید از مسئولان باتدبیر دولت پرسید چرا وعده‌هایی می‌دهند که توان اجرای آن را ندارند؟ وعده هر دو ماه یک سبد کالا که تاکنون که ده ماه از سال گذشته خبری از آن نیست.

اگر همین وعده را دولت قبل می داد و اجرایی نمی کرد، امروز اصلاح طلبان بنفش رنگ مطمئنا دولت را “پوپولیست، دروغگو، عوام فریب و … می نامیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اخبار رفسنجان رفسنجان سبد کالا هم به سرنوشت گزارش های 100 روزه دولت دچار شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • داورانی

    دولت راستگویان همین بود...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان