باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان متلاشی شد

  • شناسه خبر: 54186
باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان متلاشی شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی در استان کرمان متلاشی شد.

خانه » آخرین اخبار » باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان متلاشی شد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس ، یدالله موحد صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره کشف باند مرتبط با صدور مدارک آموزشی مهارتی توسط تعدادی از موسسات مجوزدار از ارشاد اسلامی اظهار داشت: بر‌ساس گزارش معاونت اطلاعات سپاه ثارالله کرمان، هفت موسسه آموزش مهارتی که در زمینه‌هایی از جمله گرافیک، کامپیوتر و تصویربرداری و بعضی از مراکز علمی و کاربردی مبادرت به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده‌اند.

وی بیان داشت: این موسسات پس از آن تعدادی پرونده صوری و متقلبانه را تشکیل داده و با دریافت مبالغی بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان اقدام به صدور گواهینامه خلاف‌ واقع کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: جمعی به‌ عنوان متهمان دریافت گواهینامه آموزشی و جمعی از کارکنان ادارات ذیربط و مدیران موسسات آموزشی تحت ‌تعقیب قرار گرفتند.

موحد تصریح کرد: این پرونده در شعبه سوم بازپرسی کرمان در حال بررسی است و این ماجرا طی سه سال جریان داشته و با سوءاستفاده از غفلت‌هایی که در برخی ادارات از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، اسامی را وارد لیست اداره کل ارشاد اسلامی کرده‌اند.

وی بیان کرد:‌ تعداد گواهینامه‌های صوری صادر شده هنوز مشخص نیست و پیش‌بینی می‌شود، ۳ هزار گواهینامه آموزشی مهارتی و آموزش سیکل، دیپلم و آموزش‌های دانشگاهی صادر شده باشد.

این مقام قضایی عنوان کرد: این جریان به شکلی ادامه داشته است که از برخی استان‌های دیگر مانند تهران، سمنان و کرمانشاه به موسسات مذکور مراجعه کرده و از این جریان سوء‌استفاده کرده‌اند.

موحد از کنترل حساب‌های متهمان پرونده خبر داد و یادآور شد: این افراد گردش مالی تا ۵ میلیارد ریال هم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: حساب‌ها کارکنان اداری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیران موسسات آموزشی و افرادی که در این پرونده دخالت داشته‌اند، توقیف و هفت موسسه پلمب شد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: متهمان با قرار بازداشت موقت وارد زندان شده و سپس این قرار به قرار دیگری تبدیل شد و آنها در حال حاضر از زندان آزاد شده‌اند.

موحد افزود: اشخاصی که گواهینامه صوری گرفته‌اند هم مداخله در جرم داشته‌ و از مدرک جعلی استفاده کرده‌اند، لذا از این افراد می‌خواهیم که سریع‌تر و قبل از اینکه ماموران کاشف به سراغ آنها بروند، مدارک را تحویل دهند و با بازپرس همکاری کنند تا از تخفیف در مجازات بهره‌مند شوند.

وی از فعالیت این موسسات صادرکننده مدارک تحصیلی جعلی در کرمان، جیرفت و قشم خبر داد و اظهار داشت: موسسات ایران‌یارانه، طلوع، آفتاب و مبتکران به همراه سه موسسه دیگر در این پرونده دخیل هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: پرونده باند جعل مدارک تحصیلی بسته نشده است و مدارک جعلی را جمع‌آوری و حکم ابطال را صادر می‌کنیم.

موحد گفت: تاکنون ۱۲ نفر که مبادرت به صدور این گواهینامه‌ها کرده‌اند، دستگیر شده‌ و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اخبار رفسنجان باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان متلاشی شد خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان