منصور الهی در گفت و گوی تفضیلی با خانه خشتی:

فتنه ۸۸ به اعتراف متهمان آن با هدف براندازی شکل گرفت/مصداق حر برای سران فتنه اشتباه بزرگی است/فتنه گران هنوز بر طبل اعتراض خود می کوبند

  • شناسه خبر: 53892
فتنه ۸۸ به اعتراف متهمان آن با هدف براندازی شکل گرفت/مصداق حر برای سران فتنه اشتباه بزرگی است/فتنه گران هنوز بر طبل اعتراض خود می کوبند

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به اعتراف کسانی که در حرکت چالش برانگیز فتنه ۸۸ نقش داشتند و جزو متهمان این موضوع بودند و هم رسانه های غربی بعد از جریان فتنه به این مساله معترف بودند که هدف آنها این بوده است تا از بستر یک مساله اجتماعی به اهداف سیاسی و براندازانه خودشان برسند.

خانه » آخرین اخبار » فتنه ۸۸ به اعتراف متهمان آن با هدف براندازی شکل گرفت/مصداق حر برای سران فتنه اشتباه بزرگی است/فتنه گران هنوز بر طبل اعتراض خود می کوبند

به گزارش خانه خشتی، ۹ دی ماه ۸۸ حادثه ی کوچکی نیست بلکه حماسه ای که باید برای همیشه در تاریخ ماندگار بماند.

۹ دی آب سردی بود بر آتش افروزی فتنه گران فرصت طلب در خیابان ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌ خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان.

و به فرموده ی رهبر فرزانه انقلاب باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.

در همین زمینه از منصور الهی مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله کرمان دعوت کردیم تا با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی به گفت و گو در این زمینه بنشینیم.

در این گفت گو علاوه بر موضوع فتنه و چرایی زمزمه هایی پیرامون آزادی سران آن، مسائلی همچون عملکرد سه قوه در مبارز با فساد و همچنین مطرح شدن بحث توسعه از سوی برخی محکومین فتنه ۸۸ نیز مورد بحث قرار گرفته است که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

منصور الهی مسئول فرهنگی سپاه ثارلله کرمان در دفتر سایت خانه خشتی رفسنجان3

خانه خشتی: ضمن تشریح ماهیت فتنه توضیح بفرمایید که چرا زمزمه هایی از آزادی سران فتنه از سوی عده ای سر داده می شود؟

الهی: بعضی افراد در داخل کشور به واسطه عدم شناختی که از ماهیت فتنه و بستر سازی که این جریان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی داشت آگاهی درست ندارند، چون بینش آنها ضعیف است فکر می کنند که یک مساله معمولی به خاطر اختلاف سلیقه و یک موضوع صرفا اعتراض به نتیجه انتخابات بوده است در حالیکه وقتی فتنه را در ابعاد مختلف بررسی می کنیم و به اعتراف کسانی که در این حرکت چالش برانگیز نقش داشتند و جزو متهمان این موضوع بودند و هم رسانه های غربی بعد از جریان فتنه به این مساله معترف بودند که هدف انها این بوده است تا از بستر یک مساله اجتماعی به اهداف سیاسی و براندازانه خودشان برسند.

در فتنه ۸۸ تلاش اصلی این بود که رفتار نظام جمهوری اسلامی در سیاست داخلی، خارجی و منطقه ای نسبت به گفتمانی که امام راحل ترسیم کرده بودند تغییر کند و در مقابله با نظام سلطه کوتاه بیاید، این خواسته و آرزویی بود که از قبل جریان فتنه امیدی را برای فتنه گران و سلطه گران به عنوان یک روزنه ایجاد کرده بود.

فتنه ۸۸ یک جریانی است که حقیقتا قابل مقایسه با دفاع مقدس است، در جنگ هشت ساله دشمن را می شناختیم و توطئه هایش را رصد میکردیم امام در فتنه حرکتی که اینها انجام دادند ملت را دچار تردید کردند و به کمک رسانه های بیگانه تبلیغات و عملیات روانی گسترده ای انجام شد.

خانه خشتی: نظر شما راجع به سخن کسانی که مصداق حر را برای سران فتنه عنوان می کنند چیست؟

الهی: اینکه انتظار داشته باشند که سران فتنه تبرئه شوند و یا از خطای آنها گذشت شود اشتباه بزرگی است، بعضی فکر می کنند باید نظام گذشت داشته باشد بله گذشت و عفو جزو آرمان های انقلاب اسلامی محسوب می شود و مواردی در طول تاریخ اسلام و انقلاب داشته ایم که مورد عفو نظام قرار گفته اند، اما در این عده ای می گویند که باید بگذریم و بخشنده باشیم و مصداق حر را مطرح می کنند باید بدانند که هیچ قیاسی میان عملکرد حر در تاریخ اسلام و در عاشورا با فتنه گران نیست.

حر علیرغم اینکه در ابتدا مانعی برای حرکت امام حسین(ع) ایجاد کرد اما بالاخره از گذشته خود بازگشت و ابراز پشیمانی کرد، پذیرفت که خطا کرده است و پس از ان وارد صف اباعبدالله(ع) شد.

این مصداق هیچ سنخیت با سران فتنه و عملکردشان ندارد و در واقع اهانت به حر است، آنها هنوز نپذیرفتند که کاری که انجام دادند و نظام را به چالش کشاندند و تهدیدی برای نظام ایجاد کردند اشتباه بوده و هنوز هم بر طبل اعتراضات خود می کوبند و اصرار دارند.

منصور الهی مسئول فرهنگی سپاه ثارلله کرمان در دفتر سایت خانه خشتی رفسنجان1

 خانه خشتی: آیا سران فتنه بخشیده می شوند؟

الهی: بارها رهبر فرزانه انقلاب و حتی دستگاه های قضایی کشور اعلام کردند که فتنه گران بالاخره باید بپذیرند که خطا کردند اما آنها نپذیرفته اند ، نگاه ملت این است که اینها به چه هدفی این کار را کردند و باید در منظر ملت ایران اعتراف کنند که رسما خطا کردند و اعتراف به اشتباه کنند و طبیعی است که ملت ایران نیز حتما از خطایی که آنها اعتراف کنند، گذشت خواهند کرد.

 خانه خشتی: عملکرد سه قوه در مبارزه با فسادی که مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است را کافی میدانید؟

الهی: بعد از پیام هشت ماده ای رهبر فرزانه انقلاب در بحث وحدت سران سه قوه برای مقابله با فساد آن چه به نظر میرسد این است که به نظر ایشان عمل نشده است، سران سه قوه چه در گذشته و چه حال توجه جدی به این مهم نکردند و بیش تر توجه به بحث تبلیغاتی و رسانه ای آن شده است؛ اینکه در یک جلسه جمع شویم و فکر کنیم مساله فساد در جامعه حل می شود برداشت درستی نیست.

حضرت آقا هم فرمودند که با برگزاری همایش ها مشکلات فساد را نمی شود از بین برد، باید به همه ابعاد فساد در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه کرد و مسئولین نظام بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

منصور الهی مسئول فرهنگی سپاه ثارلله کرمان در دفتر سایت خانه خشتی رفسنجان2

خانه خشتی: نظر شما راجع به مطرح شدن بحث توسعه از سوی برخی محکومین فتنه ۸۸ در جامعه کنونی چیست؟

الهی: بحث توسعه بحث خوبیست در صورتی که به زیر ساخت ها توجه شود و فنداسیون پیشرفت کشور با مدیریت صحیح بسترسازی شود، در اینصورت کار خوبی است و مورد استقبال مردم قرار میگیرد.

شعار توسعه ی تنها که به همراه پیشرفت و عدالت نباشد، یک واژه ای است که جزو مولفه های نظام لیبرال سرمایه داری است ؛ توسعه باید با نگاه پیشرفت همه جانبه و عدالت اجتماعی حرکت کند اما توسعه ی تنها با نگاه اقتصاد سرمایه داری برای نظامی که بر اساس گفتمان امام(ره) ترسیم شده است، نگاه خوبی نیست.

طبیعی است که نباید فضایی ایجاد شود که تحت عنوان توسعه افراد فرصت طلبی که اعتقادی به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ندارند سکان دار اقتصاد کشور باشند و یا بتوانند از قبل این موضوع ثروت بیشتری جمع کنند که این خود فساد محسوب می شود، اگر سرمایه گذاری معتقد به پیشبرد زیر ساخت های کشور و کمک به اقتصاد آن باشد و نگاه توسعه محور با نگرش پیشرفت همه جانبه و عدالت اجتماعی داشته باشد، مورد قبول است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان فتنه 88 به اعتراف متهمان آن با هدف براندازی شکل گرفت/مصداق حر برای سران فتنه اشتباه بزرگی است/فتنه گران هنوز بر طبل اعتراض خود می کوبند منصور الهی در گفت و گوی تفضیلی با خانه خشتی:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان