سید حسن نصرالله در جشن بازساری ضاحیه در جنوب بیروت: امروز هم‌تل‌آویو وهم اهداف‌مشخصی درآن را درتیررس داریم

  • شناسه خبر: 5379
سید حسن نصرالله در جشن بازساری ضاحیه در جنوب بیروت: امروز هم‌تل‌آویو وهم اهداف‌مشخصی درآن را درتیررس داریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هدف جنگ ۳۳ روزه نابود کردن مقاومت بود، نه خلع سلاح آن، تاکید کرد این جنگ در تحقق همه اهدافش شکست خورد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز؛ سید حسن نصرالله در سخنرانی جشن حزب الله لبنان به مناسبت پایان پروژه بازسازی منطقه ضاحیه “وعد” اعلام کرد: […]

خانه » آخرین اخبار » سید حسن نصرالله در جشن بازساری ضاحیه در جنوب بیروت: امروز هم‌تل‌آویو وهم اهداف‌مشخصی درآن را درتیررس داریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هدف جنگ ۳۳ روزه نابود کردن مقاومت بود، نه خلع سلاح آن، تاکید کرد این جنگ در تحقق همه اهدافش شکست خورد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز؛ سید حسن نصرالله در سخنرانی جشن حزب الله لبنان به مناسبت پایان پروژه بازسازی منطقه ضاحیه “وعد” اعلام کرد: بسیار مایه خوشحالی است که در این جشن به شما خوش‌آمد بگویم. جشنی که برای همه روشن است و این مناسبت موضوع صحبت‌های بنده خواهد بود. می‌خواهیم از بازسازی ضاحیه سخن بگوییم تا بخشی از حق کسانی که شرکای واقعی [ما در بازسازی] بودند، ادا شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد با اشاره به تهاجم ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ گفت: همه می‌دانند که هدف جنگ تموز [۳۳ روزه] نابود کردن مقاومت بود نه خلع سلاح یا خارج کردن آن از جنوب [رود] لیطانی و بازگرداندن دو اسیر [اسرائیلی] بلکه هدف سرکوب مقاومت و وادار کردن لبنان به تن دادن به تغییرات بزرگی که منطقه برای آن آماده کرده می‌شد بخصوص در فلسطین و سوریه و سپس ایران جهت ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و در نتیجه الحاق لبنان و منطقه به طرح آمریکایی-اسرائیلی و محور سازشکار و تسلیم اعراب.

سید حسن نصرالله در ادامه بر شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ تاکید کرد و افزود: جنگ [علیه لبنان] در همه اهدافش شکست خورد و در سال‌های پس از جنگ درباره آن و اهدافش و جریاناتش و پیامدهایش و نتایج آن در همه ابعاد سخن گفتیم و من از بُعد اجتماعی و روانی آن و بازسازی سخن خواهم گفت.

نصرالله سوالی مهم مطرح کرد و افزود: چرا اسرائیلی این حجم خرابی و ویرانی ایجاد می‌کند؟ چرا به هدف گرفتن نقاط نظامی بسنده نمی‌کند؟ آیا نیازهای نظامی وجود دارد؟ آنچه دشمن اسرائیلی در این حوزه انجام می‌دهد جنایت جنگی است که این مقدار ویرانی ایجاد می‌کند. زیر اسرائیل یک نظریه دارد که می‌گوید محیط میزبان باید تاوان راهی که انتخاب کرده است بدهد و مقاومت، این محیط را ساخته است.

اگر کمک‌های ایران نبود کار بازسازی ویرانه‌‌های جنوب لبنان به این سرعت پیش نمی‌رفت

به گزارش فارس، دبیرکل حزب الله لبنان از کمک‌های ایران در امر بازسازی ویرانه های جنوب لبنان تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر کمک های ایران نبود، ما نمی توانستیم کارها را به این سرعت انجام دهیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود در مراسم “الوعد الاجمل که به مناسبت پایان بازسازی مناطق ضاحیه جنوبی بیروت از خرابی های جنگ ۳۳ روز برگزار شده است، تاکید کرد که دشمن اسرائیلی به عمد سعی دارد تا زندگی مردم را به جهنم تبدیل کند .

وی ادامه داد: ما امروز جشن می گیریم، همانطور که در ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۰۶ جشن پیروزی بزرگ الهی را برگزار کردیم، ما امروز جشن پیروزی بازسازی جنگ ویرانگر و جشن مقاومت و پایداری را می گیریم، چرا که زندگی با خفت در سایه وجود اشغالگران، زندگی نیست، بلکه مرگ است.

وی تاکید کرد که لبنان همچنان مانند سایر نقاط منطقه در خطر اسرائیل قرار دارد، در پایان جنگ ۳۳ روزه مشخص بود که جنگ رو به پایان است و دشمن قدرتی برای ادامه جنگ ندارد، اما کسانی که بر شکست ما حساب باز کرده بودند و با پیروزی ما محاسبات آنها به هم ریخت، سراغ نقشه های دیگری رفتند، اما الان بعد از اینکه صدها هزار نفر خانه های خود را ترک کرده بودند، با اراده خود به خانه هایشان بازگشته اند.

نصرالله از بین بردن مین ها و بمب های خوشه ای را برای پناه دادن به مهاجران بازگشته ضروری دانست و به دیگر تلاش های انجام شده در این مسیر یعنی ترمیم خانه های آسیب دیده و بازسازی خانه های ویران شده و ایجاد زیرساخت ها اشاره کرد، او گفت که برخی روی این حساب کرده بودند که بعد از پایان جنگ اوضاع کشور به سوی بحران اجتماعی سوق پیدا کند.

وی افزود: من قبل از پایان جنگ با برادران ایرانی تماس گرفتم و به آنها گفتم که ما می خواهیم ویرانی های این جنگ را بسازیم، چرا که دشمن در مورد نحوه تعامل مقاومت با شرایط انسانی و اجتماعی بعد از جنگ سخن می گوید، امام خامنه ای نیز با بخشش فراوان با این درخواست تعامل کرد و احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیز همین گونه برخورد کرد، کار به صورتی ادامه یافت که از همان روز اول توقف جنگ، کار بازسازی نیز آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان ابراز داشت: در ماههای اولیه بعد از جنگ بخش زیادی از مناطق آسیب دیده ترمیم شد و این موضوع با کمک های مالی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، منازل مسکونی و خانه ها ترمیم شدند و البته این بازسازی ها اگر می خواست از طریق دولت صورت گیرد، می طلبید که دولت کمکهایی می کرد و بودجه هایی را می پرداخت، این در حالی بود که ما بحرانی در لبنان داشتیم که ناشی از بحران سیاسی و دولتی در این کشور بود و به این ترتیب این بحث طولانی می شد. در این صورت باید بخشی از بودجه به روستاها و برخی نیز به شهرها اختصاص داده می شد، در این شرایط من تصمیم گرفتم و پیشنهاد دادم که غرامت ها به خود مردم داده شود، نبیه بری نیز در راستای تصویب این طرح در دولت تلاش زیادی کرد، به این ترتیب بود که ارائه غرامت های مالی از سوی دولت آغاز شد.

سید حسن نصرالله افزود: ما به این علت این ماجرا جویی را انجام دادیم که به چند موضوع مطمئن بودیم، موضوع اول، پروژه جایگزین بود که برای بازسازی داشتیم، مورد دوم اعتماد ما به مردم بود، چون بیشتر آنها ایده ما در زمنیه بازسازی را قبول داشتند، از سوی دیگر ارائه کمک های مالی از سوی دولت مشخص نبود و ما باید پولی می داشتیم تا بازسازی های را شروع می کردیم. در این میان ایران کمک های مالی را ارائه کرد و ما نیز صندوقی برای این موضوع ترتیب دادیم، در آن زمان من به آنها گفتم که یا در میان خود به توافق برسید و یا اینکه ما پروژه ای برای بازسازی و موسسه ای برای دادن هزینه ها داریم و با مشورت شما کار بازسازی را آغاز خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: حزب الله هیچ کس را مجبور نکرد، مأموریت وعده در بازسازی لبنان کار سختی بود، موضوع پیچیده بود و تمام گروه های سیاسی همکاری کردند و دولت نیز اموالی را پرداخت کرد و مراحل بعدی را نیز پرداخت خواهد کرد. ما نمی دانیم که اموال کدام یک از کشورهای عربی به لبنان رسیده و برای ضاحیه هزینه شده است، اما هر کشوری که باشد، از آنها تشکر می کنیم و بویژه تشکر ویژه ای از ملت و دولت ایران داریم، چرا که اگر کمک های ایران نبود، ما نمی توانستیم کارها را به این سرعت انجام دهیم.

مقاومت توانایی هدف قرار دادن اهداف مشخصی در اسرائیل را دارد

دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تهاجم احتمالی به لبنان هشدار داد و گفت: امروز نه تنها می توانیم تل آویو را به عنوان یک منطقه مورد حمله قرار دهیم بلکه می توانیم به اماکن مشخصی[در فلسطین اشغالی] حمله کنیم.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در سخنرانی جشن حزب الله لبنان به مناسبت پایان پروژه بازسازی منطقه ضاحیه “وعد” با اشاره به ۱۵هزار و ۵۰۰ مورد پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ماه ژوئیه معنی واقعی جنگ است…در طول جنگ ماه ژوئیه و در یک منطقه عملیاتی کوچک، دشمن ده هزار حمله در مناطق مسکونی داشت…۳ هزار حمله با بالگرد انجام شد و این فقط در جنگ با مقاومت در لبنان بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: با اراده توانستیم حکومت، ملت و ارتش را حفظ کرده و در سرزمین خود بمانیم، مقاومتی که می خواهند آن را نابود کنند، قدرت ما را افزایش داده است.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تهاجم احتمالی به لبنان هشدار داد و گفت: هر ساختمانی که در حومه بیروت ویران می شود، در مقابل آن ساختمانی در تل آویو نابود می شود.

دبیرکل حزب لبنان رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت: ما می توانیم به تل آویو حمله کنیم؛ امروز نه تنها می توانیم تل آویو را به عنوان یک منطقه مورد حمله قرار دهیم، بلکه می توانیم به اماکن مشخصی حمله کنیم.

وی بر توانمندی حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: آن دوره که ما از خانه های خود خارج شویم و آنها از خانه های خود خارج نشوند، پایان پذیرفته است، آن دوره ای که ما مهاجرت کنیم و آنها مهاجرت نکنند، تمام شده، اینک زمانی است که ما می مانیم و آنها نابود می شوند.

مقاومت با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا اعلام همبستگی می‌کند/ انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب زده‌اند، از سکوت اتحادیه عرب و دیگر مجامع بین المللی در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به به موضوع آوارگان فلسطینی در اردوگاه “نهرالبارد” اشاره کرد و خواستار پایان یافتن درد و رنج ساکنان این اردوگاه شد.

وی درباره تبدیل شدن آوارگان فلسطینی به گروهی اقلیت هشدار داد و خواستار رعایت حقوق آنها شد و اظهار داشت: تا چه زمانی باید رنج ساکنان اردوگاه “نهر البارد” ادامه یابد…باید درباره اینکه آوارگان فلسطینی به یک اقلیت تبدیل شوند، هشدار دهیم، این خدمتی به طرح رژیم صهیونیستی است، ما این طرح را نمی پذیریم و می خواهیم حقوق آنها به عنوان آوارگان رعایت شود و این حقوقی است که باید به آنها داده شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش درباره تشکیل دولت ائتلاف در رژیم صهیونیستی گفت: تشکیل دولت ائتلاف در سرزمین های اشغالی نیز نشانه این است که این امر باید مورد بررسی قرار گرفته و درباره این موضوع تامل کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند اشاره کرد و از سکوت مجامع بین المللی در این زمینه انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اعضای اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به مساله افرادی که اعتصاب غذا کرده اند، نمی پردازد… نمی خواهم به محکوم کردن این اعمال بپردازم بلکه از کشورهای عربی می خواهیم درباره مساله اسرا اندکی تامل کنند؛ عراق به عنوان رئیس نشست سران کشورهای عربی باید این موضوع را به شورای امنیت بکشاند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اسرای دربند رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد و گفت: ما با اسرای فلسطینی و کسانی که اعتصاب غذا کرده اند، اعلام همبستگی می کنیم، آنها نیازمند همراهی واقعی هستند.

وی به بازسازی خرابی‌های نوار غزه در پی تهاجم رژیم صهیونیستی به این منطقه اشاره کرد و گفت: اگر بودجه کافی برای بازسازی نوار غزه داده شود، امکان بازسازی این منطقه وجود دارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: باید اموال کافی به اهالی غزه داده شده و آنها امور خود را اداره کنند، مردم غزه نباید از سرزمین خود دور بمانند.

وی در این بخش از سخنان خود از از کشورهای عربی خواست که دست یاری به سوی ساکنان غزه دراز کنند تا آنها بتوانند منازل خود را بازسازی کنند.

مردم بحرین در حرکت مسالمت آمیز خود پایدار باشند

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود به اوضاع و شرایط بحرین نیز اشاره و تاکید کرد که ادامه تحرک پیگیر مردم بحرین نشان از پایمردی و قدرت آنها در تحمل مشکلات دارد، ما در حزب الله محبت خود به بحرینی ها را ابراز می کنیم و اعتقادات آنها در ادامه تحرکات مسالمت آمیز را تایید می کنیم و از آنها می خواهیم که در این راه[حرکت مسالت آمیز] صبر کنند، چون خدواند فرج را در کار آنها نیز ایجاد می کند.

همانهایی که عراق را تخریب کردند، به دنبال تخریب سوریه هستند

نصرالله در ادامه اوضاع سوریه را نیز مورد توجه قرار داده و اقدامات تروریستی انجام شده در این کشور و بویژه شهر حلب را محکوم کرد، او گفت ما امروز دوستان خود در حلب را از طریق کشف یک تروریست که بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم تی ان تی همراه داشت نجات دادیم، این مسخره است که دولت سوریه به انجام انفجارها و اقدامات تروریستی در این کشور متهم می شود.

وی تاکید کرد که همان دست هایی که بدون هیچ حس انسانی در عراق فعال بودند، امروز می خواهند سوریه را از طریق اقدامات انتحاری ویران کند، اما این نشان می دهد که آنها تنها به دنبال حذف حمایت های سوریه از موضوع فلسطین و مقاومت در لبنان و ایجاد طرح خاورمیانه جدید جرج بوش هستند.

انتخابات لبنان در زمان مقرر برگزار شود

نصرالله در مورد اوضاع داخلی و سیاست داخلی لبنان نیز صحبت و با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات در این کشور و تاکید بر اهمیت انتخابات پارلمانی برای لبنان خواستار این شد که موضوع مذاکرات بین گروههای لبنانی بسته نشود و هر کسی ایده های خود را در زمنیه مسایل مختلف ارائه دهد.

او گفت که حزب الله موافق برگزاری انتخابات در زمان مقرر است، اما برخی با این ادعا که انتخابات در سایه وجود سلاح را نمی پذیرند، می خواهند انتخابات را به تاخیر بیندازند.

حزب الله در دام توطئه گرفتار نخواهد شد

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که این حزب قانون نسبی انتخابات را بهتر میداند و آن را تایید می کند و معتقد است که تمام لبنان یک بخش انتخاباتی است، او همچنین از تمامی گروه ها بویژه جریان المستقبل خواست تا تحریک ها را متوقف کنند، او گفت که البته طرح هایی برای لبنان از طریق استخدام هزاران نیروی مبارز و تمرکز آنها در بیروت تدارک دیده شده که به دنبال ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل تسنن است، وی البته تاکید کرد که حزب الله برای از بین بردن این توطئه مصمم است و در دام آن گرفتار نخواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان