۱+۵ عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهد/بودجه ۹۱به سمت تولید ملی باشد

  • شناسه خبر: 5372
۱+۵ عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهد/بودجه ۹۱به سمت تولید ملی باشد

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، توصیه کرد: ۱+۵ در مذاکرات بغداد عقل را معیار قرار دهد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران به نامگذاری امسال به […]

خانه » آخرین اخبار » ۱+۵ عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهد/بودجه ۹۱به سمت تولید ملی باشد

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، توصیه کرد: ۱+۵ در مذاکرات بغداد عقل را معیار قرار دهد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران به نامگذاری امسال به نام سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این نامگذاری از نظر فرهنگ اسلامی باید تبیین شود و دست اندرکاران این امر با فرهنگ ان آشنا شوند.

خطیب نماز جمعه تهران بر همین اساس به آیه ۶۱ سوره هود اشاره و تصریح کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید: “خداوند شما را از زمین آفرید و رشدتان داد و از شما خواست که زمین را آباد کنید” یعنی استعمار کنید.

وی با بیان اینکه یک معنای استعمار به معنای آباد کردن و استفاده کردن است افزود: غرب نیز از واژه استعمار بهره می برد، یعنی برای خود آباد کردن و و ثروت کشورهای ضعیف به ویژه کشورهای اسلامی را چپاول کردن؛ که در حال حاضر یک بیداری شکل گرفته و امیدواریم تقویت شود.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه در روایات اسلامی نیز آمده است هر کس ثروتش را در کشور خود خرج و در واقع به تولید کمک کند عمرش زیاد می‌شود، افزود: نباید از تولید بیگانه استفاده کرد و تولیدات خارجی را به کشور وارد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین اساس به اهمیت سرمایه گذاران و کارکنان در زمینه تولید ملی اشاره و اضافه کرد: این شعار اساسی مقام معظم رهبری را به خاطر خدا و خیر دنیا و آخرت باید اهمیت داد.

وی در ادامه سخنان خود مذاکرات گروه ۱+۵ و اجلاس بغداد ارا مورد شاره قرار داد و اظهار داشت: این نکته مهم را باید به آمریکایی‌ها گفت که نظام جمهوری اسلامی نظامی با وفا است از این رو وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند سلاح اتمی حرام است شما باید به این مسئله توجه کنید.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا پس از اجلاس استانبول علیه دولت‌ آمریکا مطالبی را نوشتند، اظهار داشت: آنها معتقدند پس از این اجلاس آمریکا باید تحریم‌ها را لغو می‌کرد چرا که ایران همکاری بسیاری با آنها داشت. اما آمریکایی‌ها لجاجت می‌کنند و صداقت ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین اساس نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی محکم و پا بر جا دانست که حول محور ولایت فقیه حرکت می‌کند و گفت: ملت ایران هوشیاری خود را در دور اول و دور دوم انتخابات نشان داد از این رو باید پرسید که آمریکایی‌ها از این همه تحریم چه طرفی بستند و به کجا رسیدند؟

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ها را تحمل کرد و رشد بیشتری از خود نشان داد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که از این تحریم‌ها بیش از همه خود امریکا ضرر کرد اظهار داشت: به آنها با گفت که به سراغ عدالت و انصاف بروید و با این همه ظلم چگونه می‌توانید معیاری برای دنیا باشید.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و این تهمت‌های شما به ملت و نظام ایران نمی‌چسبد، خطاب به ۱+۵ افزود: عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به بودجه سال ۹۱ که در حال حاضر در مجلس بررسی می‌شود اشاره و تصریح کرد: باید بودجه را بیشتر به سمت تولید ملی سوق داد.

وی همچنین به نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد و گفت: مسئله خواندن کتاب توجه به آن و رونق به تعالی و معارف اسلام برای جامعه ما امری ضروری است. ازاین رو باید از وزارت ارشاد و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه قدردانی کرد و امیدواریم مشکلات نمایشگاه که کمتر از قبل شده به طرف کاستن آنها پیش رود.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: کوثر به معنای خیر کثیری است و مصداق کوثر در سوره مبارک کوثر شخص فاطمه زهرا (س) که محور تمام ذریه طیبه است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه تمام هستی جلوه اسماء الحسنی خدا است، یادآور شد: هر زیبایی، اصل‌اش خدا است از این رو تمام زیبایی‌ها به خدا باز می‌گردد.

وی خطاب به غربی‌ها گفت که حضرت مریم (س) الگوی شما بود اما شما این الگو را از دست دادید و در حال حاضر می‌خواهید فاطمه زهرا (س) که الگوی همه به ویژه امت اسلام است از آنها بگیرد.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه برخورد غرب با زنان جنبه صد در صد منفی دارد یادآور شد: خانواده محکم و اصیل در غرب نیست؛ زندگی غربی نسبت زن و شوهر دنگی است و رئیس جمهور یک کشور اروپایی حاضر نیست با زنی که سال‌ها است زندگی می‌کند عقد خود را ثبت نماید.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطاب به زنان مسلمان خاطرنشان کرد: رنگ فاطمه را بگیرد چه نامی از نام فاطمه بهتر است رنگ فلان ستاره سینما یا فلان زن غربی را گرفتن چه معنی‌ می‌دهد.

برچسب ها:
1+5 عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهد/بودجه 91به سمت تولید ملی باشد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان