حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتی در کارگاه آموزشی تربیت فرزند مطرح کرد

اضطراب اجتماعی فرزندان ریشه در کودکی دارد

  • شناسه خبر: 53474
اضطراب اجتماعی فرزندان ریشه در کودکی دارد

وی گفت: پدر و مادری موفق هستند که به فرزند تذکر کمتری بدهند ، زیرا این عمل باعث لجبازی او می گردد.

خانه » آخرین اخبار » اضطراب اجتماعی فرزندان ریشه در کودکی دارد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، اولین دوره تخصصی «تربیت فرزند در دهکده جهانی» صبح امروز در دانشکده پرستاری رفسنجان برگزار شد.

در این دوره حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتی از کارشناسان خانواده، با اشاره به آشنایی والدین با روش های تربیت فرزند در عصر حاضر ، افزود: در ۳ ماه اول بارداری سیستم عصبی جنین شکل می گیرد و مادر در این زمان باید از هر گونه رفتاری که باعث استرس و افسردگی می شود پرهیزد کند.

وی نیازهای جسمی و روحی کودک را برگرفته از رفتار مادر دانست و گفت: از بدو تولد تا یک سالگی کودک نیاز به امنیت و مراقبت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتی یکی از دلایل اضطراب کودک را ورود به محیط نا امن عنوان کرد و افزود: سمبل امنیت روانی در یک سال اول مادر است که با حضورش باعث آرامش کودک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتیوی با اشاره به حضور عاطفی مادر و محیط آرام برای کودک، اظهار داشت: اضطراب اجتماعی فرزندان ریشه در کودکی دارد.

وی اوج اضطراب کودک را تا ۱۸ ماهگی دانست و گفت: اگر از ۱۸ ماهگی تا ۳ سالگی نیاز به استقلال در فرزند شکل نگیرد کودک در بزرگسالی دچار مشکل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تأکید به جلوگیری از امر و نهی کودک در ۷ سال اول زندگی، تصریح کرد: کودک تا ۷ سالگی باید شیطنت داشته باشد و نباید مانع آن شد.

وی در ادامه گفت: در کنار آزادی فرزند در ۷ سال اول زندگی، باید از موارد خطرناک و نامناسب که باعث آسیب کودک می شود جلوگیری کرد.

وی با اشاراه به قدرت بالای گزاره های تصویری کودک در این سن، یادآور شد: از ۶ ماهگی به بعد کودک تمامی حالات و جزئیات ما را تصویر برداری می کند و ثبت گزاره های منفی در او بیشتر از گزاره های مثبت است.

کارگاه آموزشی تربیت کودک در دهکده جهانی در رفسنجان(خانه خشتی)حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتی خاطر نشان کرد: پدر و مادری موفق هستند که به فرزند تذکر کمتری بدهند ، زیرا این عمل باعث لجبازی کودک می گردد.

وی محبت رفتاری، گفتاری و نوشتاری را امر مهمی در تربیت فرزندان دانست و گفت: محبت نه تنها در زمان کودکی بلکه در زمان بزرگسالی هم تأثیر بسزایی در فرزند دارد.

حجت الاسلام والمسلمین وحید حجتی در خصوص کنجکاوی بیش از حد فرزندان در  سن ۳ تا ۶ سالگی، گفت: سؤال فرزندان را با سؤال جواب دهید.

وی تصریح کرد: فرزند در سن ۶ تا ۱۱ سالگی نیاز به آموزش دارد و باید بطور رسمی و غیر رسمی (عینی) مراقب او بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی سن ۱۱ تا ۲۰ سالگی را دوران نوجوانی دانست و افزود: در این سن نیاز به شناخت هویت در فرزند شکل می گیرد و والدین باید از مقایسه کردن فرزند با دیگران جلوگیری کنند و الگوی مناسبی برای فرزند خود باشند.

وی با اشاره به رفتارهای صحیح والدین در سن جوانی فرزندان در پایان گفت: در این سن به شخصیت جوان احترام بگذارید و به او مسئولیت دهید و از هرگونه ارتباط دستوری خودداری کنید.

لازم به ذکر است، این دوره از کلاس ویژه زوجین و با هدف تربیت فرزند از بدو تولد تا جوانی، از سوی هیئت و خیریه کربلا رفسنجان برگزار شد.

کارگاه آموزشی تربیت فرزند در دهکده جهانی در رفسنجان(خانه خشتی)1

برچسب ها:
اخبار رفسنجان جوان حجت الاسلام وحید حجتی خانه خشتی خانواده دوره تخصصی تربیت فرزند در دهکده جهانی رفسنجان کودک نوجوان هیأت کربلا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان