توصیه پزشکی در دی ماه از زبان امام رضا (ع)

  • شناسه خبر: 53373
توصیه پزشکی در دی ماه از زبان امام رضا (ع)

امام رضا (ع) در توصیه‌های پزشکی خود در مورد راه‌های حفظ سلامتی در ماه اول زمستان می‌فرمایند: از طعام با طبیعت سرد پرهیز کرده و غذاهایی با طبیعت و درجه حرارت گرم مصرف نماییم.

خانه » آخرین اخبار » توصیه پزشکی در دی ماه از زبان امام رضا (ع)

به گزارش “خانه خشتی”، امام رضا (ع) در توصیه‌های پزشکی خود در مورد راه‌های حفظ سلامتی در ماه اول زمستان می‌فرمایند:
از طعام با طبیعت سرد پرهیز کرده، غذاهایی با طبیعت و درجه حرارت گرم مصرف نماییم، از حجامت و فصد اجتناب کنیم، آب در شب نخوریم، جرعه‌ای آب گرم هر روز اول صبح بنوشیم و از خوردن سبزی (بقول)، کرفس، نعناع و تره تیزک (شاهی) هم پرهیز کنیم.

با شروع فصل زمستان سرماخوردگی و زکام به اوج می‌رسد. امام رضا (ع) برای پیشگیری از این بیماری در فصل زمستان می‌فرمایند: مَن أرادَ دَفَعَ الزُّکامِ فِی الشِّتاءِ أجمَعَ، فَلیَأکُل کُلَّ یَومٍ ثَلاثَ لُقَمِ شَهدٍ؛ هر کس می‌خواهد در همه زمستان از زکام ایمن بماند، هر روز، سه لقمه عسل با موم آن بخورد.

یکی از مواد غذایی مناسب برای این ماه گردو است. امام رضا (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می‌شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوش‌های چرکین در بدن می‌گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می‌کند.

امام رضا (ع) همچنین در توصیه‌ای دیگر می‌فرمایند: در فصل زمستان غفلتاً از اتاق گرم به هوای سرد و آزاد قدم نگذارید و برای رهایی از مشکلات سرماخوردگی در ماه‌های سرد فرمودند: گل نرگس ببویید، بوییدن این گل را به طور دائم انجام دهید تا از شرّ سرماخوردگی در امان بمانید. همچنین استشمام سیاه دانه آدمی را از سرماخوردگی ایمن می‌دارد.

مطابق آموزه‌های امام رضا (ع) در فصل زمستان استحمام در هر بامداد خوب است و مصرف ماهی تازه و شیر و ورزش توصیه شده و برای رهایی از سردرد فرمودند: خوردن ماهی تازه را فراموش نکنید. هرکس از درد شقیقه و شکم درد می‌ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تأخیر اندازد.

تبیان

برچسب ها:
اخبار رفسنجان توصیه پزشکی امام رضا خانه خشتی دی ماه رفسنجان زمستان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان