ظهر امروز

از ۴ وقف نامه در رفسنجان رونمایی شد+عکس

  • شناسه خبر: 53205
از ۴ وقف نامه در رفسنجان رونمایی شد+عکس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت: امیدواریم تا پایان سال ۳۰ وقف نامه در شهرستان رفسنجان به ثبت برسد.

خانه » آخرین اخبار » از ۴ وقف نامه در رفسنجان رونمایی شد+عکس

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، همایش یاوران وقف ظهر امروز بمناسبت هفته وقف، با حضور حجت الاسلام صالحی خوانساری استاد حوزه و دانشگاه، مدیر کل اداره اوقاف و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد محمد زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان در این همایش ضمن اشاره به اجرای نماز وحدت ادارات که امسال مقارن با هفته وقف شده است،  اظهار داشت: هر ساله با شروع دهه آخر صفر بمناسبت رحلت پیامبر اسلام که بزرگ واقف جهان اسلام می باشد هفته وقف آغاز می گردد.

وی از رونمایی ۴ وقف نامه در رفسنجان خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۳۰ وقف نامه در شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان با اشاره به وقف ۷۰ درصد اراضی شهرستان، خاطر نشان کرد: رفسنجان سابقه درخشانی در زمینه وقف، بخصوص اوقاف سیدالشهدا دارد و به برکت نام امام حسین (ع) موقوفات جدید و پربرکتی در شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: اولین موقوفه، وقف در زمینه امنیت و بهداشت عمومی می باشد که بصورت کتابچه در آمده و رونمایی می شود.

وی در ادامه گفت: در این وقف نامه برای هر بخشش افرادی مشخص گردیده و ۲ نفر ناظر بر امور آن نظارت دارند و یقینأ بعنوان اولین وقف در زمینه امنیت در ایران به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان موقوفه دوم را به نیت فرزند محروم خانواده ای عنوان کرد و افزود: این خانواده جهت شادی روح جوان خود این موقوفه را به ثبت رسانده اند.

وی با بیان وقف سوم که به نیت ساخت مهدیه صاحب الزمان (عج) در نظر گرفته شده، یادآور شد: موقوفه چهارم وقف امام صادق (ع) رئیس مذهب جعفری شده که در زمان شهادت حضرت برای ترویج فرهنگ غنی جعفری این کار صورت گیرد و باعث ترویج فرهنگ تشییع بین مردم گردد.

همایش یاوران وقف در اداره اوقاف رفسنجان

رونمایی از 4 وقف نامه در رفسنجان3 رونمایی از 4 وقف نامه در رفسنجان2 1رونمایی از 4 وقف نامه در رفسنجان رونمایی از 4 وقف نامه در رفسنجان

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اداره اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام محمد زاده خانه خشتی رفسنجان رونمایی 4 وقف نامه در رفسنجان هفته وقف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • 228

    وقف کردن مربوط به ادم های قدیمیست شما یه جوونی پیدا کنید که چیزی راوقف کرده باشد.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان