سارکوزی،اولین قربانی از دوستان لیبرایسم آمریکا!

  • شناسه خبر: 5276
سارکوزی،اولین قربانی از دوستان لیبرایسم آمریکا!

به باور برخی جامعه شناسان غربی فرهنگ لیبرالیسم در چندین سال گذشته نقش مهمی در تحقیر جایگاه اجتماعی اقشار پایین جامعه داشته وهمین مساله باعث شده که فرانسویان در کنار یونانیان به سمت سوسیالیستها گرایش بیشتری داشته باشند! “خانه خشتی”: فرانسوا اولاند در حالی در یازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهور به پیروزی رسیده است که […]

خانه » آخرین اخبار » سارکوزی،اولین قربانی از دوستان لیبرایسم آمریکا!

به باور برخی جامعه شناسان غربی فرهنگ لیبرالیسم در چندین سال گذشته نقش مهمی در تحقیر جایگاه اجتماعی اقشار پایین جامعه داشته وهمین مساله باعث شده که فرانسویان در کنار یونانیان به سمت سوسیالیستها گرایش بیشتری داشته باشند!

“خانه خشتی”: فرانسوا اولاند در حالی در یازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهور به پیروزی رسیده است که شکست سارکوزی لیبرال،سوالات زیادی را در ذهن کارشناس حوزه علوم سیاسی به وجود آورده است.

سوالاتی که بیشتر آنها روی بحث نشان ه های افول لیبرالیسم متمرکز شده ودر پس آن سوال دیگری مطرح می شود با این عنوان که آیا شکست سارکوزی آخرین قربانی روند افول لیبرالیسم خواهد بود یا این قربانی های منصب دار به صورت زنجیره وار ادامه پیدا خواهد کرد؟

این سوالات در حالی ذهن برخی از صاحب نظران را به خود مشغول کرده که فرانسوا اولاند به عنوان یک سوسیالیسم پس از هفده سال توانسته است قدرت را به دست گیرد که این موضوع نقش مهمی در تحولات آینده اروپا دارد.

در میان در بحث تحلیلهای مطرح شده هم دیدگاه شهروندان فرانسوی جایگاه خاصی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.به طوری که در روز  انتخابات، بخشی از شهروندان فرانسوی در مصاحبه با بی بی سی به این موضوع اشاره کردند که از سیاستهای غیر انسانی سارکوزی که نماینده تفکر لیبرالیسم است خسته شده وبه دنبال راه حلی برای حل مشکلات خود هستند.

این اظهارات از سوی شهروندان فرانسوی در حالی صورت پذیرفته که برخی از تحلیل گران حوزه تفکرات سیاسی به سیستم بازار آزاد لیبرالیسم اشاره دارند وبر نارضایتی تدریجی بخشی از شهروندان اروپایی از این موضوع تاکید می کنند.

آن چنان که این مسئله به صورت عینی در صحبتهای یک شهروند فرانسوی که در روز انتخابات با فرانس ۲۴ مصاحبه می کرد کاملا آشکار است.این شهروند گفت:از اینکه در تمام زندگی خودمان برای زندگی کردن در فرهنگ بازار آزاد لیبرالیسم شبانه روز تلاش کنیم خسته شده ایم.این شهروند به این نکته اشاره کرد که سارکوزی در طول این چهار سال آنقدر بر بازارآزاد وحذف هر گونه کمک به شهروندان تاکید کرده که انسانیت در جامعه فرانسه کم رنگ شده است.

صحبتهای این شهروند فرانسوی در حالی از این شبکه پخش شد که شهروندان یونانی هم براساس آخرین نظر سنجی از ریاضتهای اقتصادی طرفداران لیبرالیسم خسته شده اند.

از طرف دیگر به باور برخی جامعه شناسان غربی فرهنگ لیبرالیسم در چندین سال گذشته نقش مهمی در تحقیر جایگاه اجتماعی اقشار پایین جامعه داشته وهمین مساله باعث شده که فرانسویان در کنار یونانیان به سمت سوسیالیستها گرایش بیشتری داشته باشند.در همین راستا پژوهشگران حوزه اندیشه احتمال موفقیت اجتماعی سوسیالیستها را که به نظریاتی رادیکال تر از نظریه «دولت رفاه» معتقدند در شرایط فعلی بیش از لیبرالها می دانند وبه همین علت احتمال می دهند که در کشورهایی مانند یونان واسپانیا وپرتغال هم در اولین انتخابات پیش رو سوسیالیستها پیروز شوند که در صورت وقوع این اتفاق لیبرالیسم روز به روز بیش از شرایط فعلی افول پیدا خواهد کرد.

دراین بین با توجه به شرایط فعلی جهان بدون تردید افول لیبرالیسم ،هژمونی بزرگترین مظهر لیبرالیسم یعنی آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد کرد واین موضوع آمریکا را که در شرایط فعلی با بحران مشروعیت وتهدید اقتصادی دست وپنجه نرم می کند با شرایط ناهموار وسختی رو به رو خواهد کرد.علاوه براین بناید از این مسئله هم چشم پوشید که در صورت ادامه این روند دوستان لیبرالیست آمریکا در اروپا به تدریج سقوط خواهند کرد که سارکوزی اولین آنها بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان