فرانسوی های انتقام گیر ،جان سارکوزی را گرفتند!

  • شناسه خبر: 5272
فرانسوی های انتقام گیر ،جان سارکوزی را گرفتند!

با پایان یافتن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و شکست نیکلا سارکوزی، فرانسوآ اولاند سوسیالیست با کسب ۵۱.۹ درصد آراء پیروز این انتخابات شد. “خانه خشتی”: شکست سارکوزی در حالی صورت پذیرفته که این از معدود دفعاتیست که در فرانسه یک رئیس جمهور در دور دوم نمی تواند رئیس جمهور شود. دراین میان به […]

خانه » آخرین اخبار » فرانسوی های انتقام گیر ،جان سارکوزی را گرفتند!

با پایان یافتن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و شکست نیکلا سارکوزی، فرانسوآ اولاند سوسیالیست با کسب ۵۱.۹ درصد آراء پیروز این انتخابات شد.

“خانه خشتی”: شکست سارکوزی در حالی صورت پذیرفته که این از معدود دفعاتیست که در فرانسه یک رئیس جمهور در دور دوم نمی تواند رئیس جمهور شود.

دراین میان به نظر می رسد که گمانه زنی های کارشناسان در مورد شکست سارکوزی به حقیقت تبدیل شده است.از سوی دیگر برطبق آمارها می توان به این نکته اشاره کرد که دلایل این شکست در همان علتهایی نهفته شده که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره داشتند.

درواقع با توجه به گفته های کارشناسان واظهار نظر رای دهندگان به اولاند وهمچنین مواضع سوسیالیستی خود اولاند ونظریات او که بیشتر نزدیک به نظریه «دولت رفاه» به نظر می رسد،می توان به جرات به این مسئله اشاره داشت که تند روی های سارکوزی وهمچنین رویکردهای کاملا غلط او از دلایل اصلی شکست اوست.

چرا که با توجه به آمارها،فرانسه در شرایط فعلی در بدترین شرایط اشتغال ورونق اقتصادی قرار دارد واین موضوع نقش موثری در گرایش فرانسویان به اولاند داشته است.از سوی دیگر بسیاری از شهروندان فرانسوی صراحتا به این موضوع اشاره داشته اند که افراطی گری های سارکوزی که به نوعی ریشه در رفتارهای روانی وی داشت، باعث شده بود که او به سمت حرکتهای انفجارهای وموضوع گیرهای هیجانی گرایش زیادی داشته باشد که این موضوع تنها حاصلش برای فرانسه بی ثباتی بود واین بی ثباتی در نهایت جایگاه سارکوزی را متزلزل کرد.

دراین میان به باور برخی دیگر از تحلیل گران افراط گرایی سارکوزی در مسائل مهاجرت ومهاجرین فرانسه وهمچنین ایران سبب شد که سارکوزی خیلی سریع تر در ورطه سقوط بیفتد،چرا که این موضوع باعث موجهای نفرت برخی شهروندان در جامعه فرانسه شد.

از سوی دیگر برخی دیگر از صاحب نظران وفرانسه پژوهان براین باورند که موضع گیریهای افراطی سارکوزی در چند وقت اخیر به ویژه در مورد ایران سبب شده تا بسیاری از شهروندان فرانسوی نسبت به این موضوع گیریهای تند او چنین واکنشی نشان دهند.چرا که شهروندان فرانسوی از رویکردهای افراطی رئیس جمهور خود وهمچنین تبعیت بی چون وچرای او از آمریکا، که باعث افت پرستیژ بین المللی فرانسه شد بسیار ناراضی بودند که این موضوع را با عدم رای دادن به سارکوزی اعلام داشتند.

این عدم رای به سارکوزی در حالی اتفاق افتاده که سارکوزی در آخرین لحظات عمر سیاسی خود هم بدون توجه به آشفتگی اقتصادی اروپا بربحث تحریم نفت ایران تاکید می کرد واین مساله باعث شده بودتا تحلیل گران سیاسی فرانسه به او برچسب پیروی کور کورانه از غرب را بزنند.برچسبی که بدون تردید برای فرانسوی ها که به غرور ملی خود اهمیت قابل توجهی می دهند بسیار سنگین بود وآنها در ۴سال گذشته نسبت به این موضوع بسیار ناراضی بودند که این نارضایتی را با برکناری سارکوزی بروز دادند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان