افتتاح نخستین حسینیه شیعیان در مصر

  • شناسه خبر: 5254
افتتاح نخستین حسینیه شیعیان در مصر

خانه خشتی: نخستین حسینیه شیعیان در مصر با حضور شیخ علی کورانی، اندیشمند شیعی لبنان، در قاهره پایتخت مصر افتتاح شد. به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) نخستین حسینیه شیعیان مصر رسماً در قاهره افتتاح شد. مراسم افتتاح این حسینیه با حضور روحانی سرشناس لبنان، حجت‌الاسلا‌م‌و‌المسلمین شیخ علی کورانی که سال‌هاست در […]

خانه » آخرین اخبار » افتتاح نخستین حسینیه شیعیان در مصر
افتتاح حسینیه درمصر

افتتاح حسینیه درمصر

خانه خشتی: نخستین حسینیه شیعیان در مصر با حضور شیخ علی کورانی، اندیشمند شیعی لبنان، در قاهره پایتخت مصر افتتاح شد.

به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) نخستین حسینیه شیعیان مصر رسماً در قاهره افتتاح شد.

مراسم افتتاح این حسینیه با حضور روحانی سرشناس لبنان، حجت‌الاسلا‌م‌و‌المسلمین شیخ علی کورانی که سال‌هاست در شهر مقدس قم سکونت دارد، انجام شد؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه این حسینیه، سیمناری دینی ـ فرهنگی نیز برگزار شد.

شیخ کورانی در سفر چند روزه خود به مصر که در ابتدای آن با استقبال گسترده مردم در فرودگاه بین‌المللی قاهره مواجه شد، با تعداد زیادی از شیعیان و نیز چهره‌های سرشناس فرهنگی و دینی مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین حال، شیخ أحمد الطیب، شیخ الأزهر با ارسال پیامی برای این روحانی شیعی، از این‌که نتوانست به دلیل مشغله بسیار زیاد، برای استقبال از وی در فرودگاه حاضر شود، رسما عذرخواهی کرد.

از سوی دیگر برخی گروه‌های ضدشیعی، این سفر شیخ علی کورانی به مصر را محرمانه توصیف کرده و آن را به شدت مورد انتقاد و حمله قرار دادند. این گروه‌ها مدعی شدند که شیعیان از فضای ناآرام سیاسی موجود در مصر سوءاستفاده کرده و در حال انجام برخی تحرکات در این کشور هستند.

    

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان