مجری طرح پروژه آگاه

مجموعه عام المنفعه آگاه رفسنجان از منحصر بفرد ترین پروژه های ویژه بانوان در استان است

  • شناسه خبر: 52030
مجموعه عام المنفعه آگاه رفسنجان از منحصر بفرد ترین پروژه های ویژه بانوان در استان است

مجری طرح پروژه آگاه رفسنجان گفت: طراحی فضاهای مختلف مجموعه آگاه الهام گرفته از معماری سنتی و معماری حاشیه ای که یکی از فاخرترین معماری های جهان می باشد.

خانه » آخرین اخبار » مجموعه عام المنفعه آگاه رفسنجان از منحصر بفرد ترین پروژه های ویژه بانوان در استان است

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، دکتر غلامحسین ارشادی مجری طرح پروژه آگاه رفسنجان تأسیس چنین مجموعه ای را در راستای نبود فضای مناسب برای تفریح و ورزش بانوان مطرح کرد و افزود: مجموعه حاضر دارای رستوران، کتابخانه، استخر، سینما، فضای اداری و … است؛ به طوری که می تواند برای یک روز کامل فرد برنامه ریزی ارائه دهد تا زمان خود را تنظیم کرده و بر اساس آن عمل کند.

توجه به معماری سنتی کویری در ساخت بناهای مجموعه آگاه
غلامحسین ارشادی توجه به معماری حاشیه ای کویر در ساخت مجموعه را از موارد قابل توجه بیان کرد و گفت: طراحی فضاهای مختلف مجموعه آگاه الهام گرفته از معماری سنتی و معماری حاشیه ای که یکی از فاخرترین معماری های جهان می باشد و به گونه ای است که برای مردم عُلقه داشته باشد؛ استفاده از نماهای کاهگل، آجر و سنگ در بناهای مجموعه نشانه آن است.
استخر مجموعه در حد المپیک طراحی شده است
وی راه اندازی استخر بهداشتی ویژه بانوان در این مجموعه منطبق بر استانداردهای جهانی را از دیگر بخش های مجموعه عنوان کرد و افزود: ساختمان استخر در مساحتی بیش از ۳ هزار متر مربع زیربنا واقع شده و شامل استخر، جکوزی، سونای خشک و تر، اتاق ماساژ و استراحت، سالن بدنسازی با بهترین دستگاه های موجود و درجه یک، سالن یوگا و ورزش های ایروبیک، کافی شاپ، سالن آفتاب (آفتاب در فضای باز بدون دید) می باشد.
ارشادی استفاده از سیستم های تصفیه مدرن در استخر را از مزیت های آن عنوان کرد و گفت: تلاش شده از مجهزترین و مدرن ترین دستگاه های تصفیه آب در حد المپیک در استخر استفاده شود.
وی به وجود دو رختکن و حمام و سیستم خورشیدی برای تهیه آب گرم در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب سنسورهایی در دوش های حمام طراحی شده است تا در مدت معینی برای دوش گرفتن باز و سپس بسته شوند.
پروژه عام المنفعه آگاه رفسنجان1
ارشادی اضافه کرد: آبی که از این قسمت خارج می شود، تصفیه شده و به دریاچه و فضای سبز مجموعه بر می گردد.
مجری طرح پروژه عام المنفعه آگاه با اشاره به سالن ورزشی چند منظوره شامل ورزش های هندبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون و ورزش های توری، گفت: این سالن گنجایش حضور ۳۰۰ تماشاچی را دارد و فضای آن متناسب با ورزش های گوناگون تغییر می کند.
آماده سازی فضای ۱۲۰۰ هزار متری اداری از ویزگی های پروژه آگاه است
غلامحسین ارشادی فضای ساختمان آموزشی را بیش از ۳ هزار متر بیان کرد و گفت: این ساختمان در سه طبقه ویژه برگزاری کلاس های سفالگری، خیاطی، شیرینی پزی و آموزش کامپیوتر و زبان آماده می شود.
وی از ساخت مهد کودک در فضای جنبی بخش اداری خبر داد و گفت: این مهد کودک با امکانات ویژه تعبیه شده و دارای سالن های جشن تولد و غیره می باشد؛ ضمن اینکه استخر ویژه کودکان نیز برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است.
مجری طرح پروژه عام المنفعه آگاه از ساخت ساختمان چندمنظوره شامل سالن سینما و آمفی تئاتر به گنجایش ۲۰۰ نفر ، سالن نمایشگاه و رستوران که توانایی سرویس دهی به ۴۰۰ نفر را به طور همزمان داراست خبر داد و افزود: بخشی از رستوران نیز در بام سرویس دهی می نماید و مساحت این ساختمان حدود ۲۵ هزار  متر مربع می باشد .
غلامحسین ارشادی وجود مهمانسرا، سالن بولینگ و اسکواش، مهمانسرا، مسجد، کتابخانه و نمازخانه را از دیگر امکانات مجموعه برشمرد و افزود: این فضاها
مساحتی بین ۱۴ تا ۱۵ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده اند.
تنوع فضایی در مجموعه وجود دارد
وی محوطه سازی حاشیه مجموعه را با توجه به باغ سازی معماری ایرانی حائز اهمیت دانست و گفت: تنوع فضایی با حرکت آب، درخت و انسان ایجاد شده است و دریاچه ای نیز در انتهای مجموعه به همراه یک آمفی تئاتر روباز و جاده سلامتی ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی بانوان به صورت کاملاً پوشیده در نظر گرفته شده است.
ارشادی پیشرفت فیزیکی مجموعه را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: مساحت زمین مجموعه ۳۸ هزار متر مربع است که هزینه تکمیل آن بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده و به طور کامل توسط خانواده آگاه پرداخت می شود.
مجری طرح این پروژه استفاده از پیشرفته ترین و بهترین سیتم های خدمات زیربنا از جمله تونل آدم رو جهت آبرسانی آشامیدنی و شرب و آتش نشانی و برق و مخابرات را از مزیت های مهم پروزه عنوان کرد و گفت: به منظور راحتی بانوان، کلیه پرسنل حاضر در مجموعه از کارمندان تا مهندسین فنی خانم هستند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان ارشادی پروژه عام المنفعه آگاه رفسنجان خانه خشتی شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • mohsen

    عکاستان و دیگر همکاران ایشان در عکاسی بسیار ضعیف عمل میکنند عکاسی خبری با عکاسی معمولی و اینکه هر کس دوربین دست بگیرد و عکس بیاندازد فرق میکند عکس خبری باید دارای مفهوم و پیام باشد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان