مسئول کمیسیون سیاسی مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان:

احزاب سیاسی که اصل نظام و ولایت را قبول داشته باشند، باید فعال شوند

  • شناسه خبر: 51892
احزاب سیاسی که اصل نظام و ولایت را قبول داشته باشند، باید فعال شوند

رضا حدادی مسئول کمیسیون سیاسی مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان گفت:احزابی که اصل نظام و ولایت فقیه را قبول داشته و در راستای اعتلای نظام تلاش می کنند،باید فعال شوند

خانه » آخرین اخبار » احزاب سیاسی که اصل نظام و ولایت را قبول داشته باشند، باید فعال شوند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مسئولین کمیته های مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان ظهر امروز در دفتر فرماندار رفسنجان حضور یافته و ضمن ایراد نظرات خود، به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود در خصوص نقش جوانان در توسعه و پیشرفت شهرستان رفسنجان پرداختند.

10جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان

احزابی که اصل نظام و ولایت فقیه را قبول داشته و در راستای اعتلای نظام تلاش می کنند، باید فعال شوند

رضا حدادی مسئول کمیسیون سیاسی مهم ترین چالش و مسئله را که در طول عمر ۳۵ ساله نظام شدت و ضعف داشته است، حضور جوانان در انتخابات دانست و خواستار ساماندهی آنان جهت مشارکت سیاسی شد و افزود: برخورداری از بینش صحیح سیاسی و تصمیم آگاهانه، مستلزم یک سری فعالیت هاست که در این زمینه نقش احزاب سیاسی کمک کننده خواهد بود.

وی داشتن علم سیاسی را بسیار با اهمیت دانست و به وجود احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار که مواضع مشخصی دارند اشاره کرد و خواستار حمایت فرماندار از گروه ها و احزاب سیاسی شد و افزود: احزابی که اصل نظام و ولایت فقیه را قبول داشته و در راستای اعتلای نظام تلاش می کنند، باید فعال شوند.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان5

حدادی ساماندهی اتباع بیگانه را از مشکلات دیگری عنوان کرد که جلوگیری از آن در کاهش معضلات بعدی مؤثر است و گفت: حضور افاغنه در شهرستان رفسنجان در حال حاضر از جنبه اقتصادی خارج شده و رویکردی امنیتی و سیاسی پیدا کرده است.

وی شناسایی فعالان ستادهای انتخاباتی شهرستان و تکریم از آنان را در افزایش مشارکت سیاسی مؤثر خواند و افزود: اگر به جوانان اهمیت داده شود، انگیزه آن ها برای حضور در انتخابات بیشتر شده و به ادامه فعالیت سیاسی راغب می شوند.

مسئول کمیته سیاسی مجمع امور جوانان با اشاره به اینکه سن رأی در کشور ما ۱۸ سال است و در این سن فرد دید سیاسی مناسبی ندارد، گفت: فتنه ۸۸ به دنبال بی بصیرتی ایجاد شد؛ لذا باید بینش و بصیرت سیاسی افراد را افزایش دهیم و متناسب با آن انتظار داشته باشیم.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان6

هفته فرهنگی رفسنجان برنامه ریزی شده و در حال تدوین طرح میراث شهدا هستیم

مسلم حاج عبداللهی مسئول کمیسیون فرهنگ و هنر مجمع مشاوران جوان شهرستان رفسنجان نیز در صحبت های خود ریشه همه مشکلات را در فرهنگ دانست و گفت: از آنجایی که فرهنگ گستره وسیعی دارد و جوانان در گسترش فرهنگ بسیار مؤثرند، باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

وی انگیزه جوانان را در برنامه های فرهنگی بالا عنوان کرد و افزود: با همکاری ابزارهای فرهنگی می توان در راستای زندگی با کیفیت حرکت کرد.

حاج عبداللهی تشکیل جلسات منظم و تهیه سایت کمیته را از برنامه های آتی کمیسیون فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت: هفته فرهنگی رفسنجان برنامه ریزی شده و در حال تدوین طرح میراث شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه مباحث گردشگری و اشتغالزایی در برنامه های این کمیسیون مطرح شده است، گفت: برای جشن پسته برنامه هایی داریم و در بحث اتباع بیگانه جلسه هم اندیشی طراحی شده که پس از تصویب ارائه می شود.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان

دستگاه های دولتی به سازمان های مردم نهاد اعتماد کنند

هادوی مسئول کمیسیون اجتماعی مشاوران جوان، هماهنگی سازمان های مردم نهاد و ارگان های غیر دولتی را در ایجاد ارتباطات شهری ضروری دانست و گفت: کمیته اجتماعی با ایجاد ارتباط بین مسئولین و جامعه، بسیاری از مشکلات اجتماعی را منتقل می کند.

وی خواستار اعتماد دستگاه های دولتی به سازمان های مردم نهاد شد و ابراز داشت: این سازمان ها سهم بسزایی در گسترش فعالیت های دولت دارد.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان9

فرهنگ کار در شهرستان رفسنجان وجود ندارد

سید میرزایی با اشاره به اینکه هم اکنون فعالیت خدماتی و تجاری بزرگ در سطح شهرستان نداریم، گفت: شهرستان رفسنجان به کارهای صنعتی روی آورده است و در حال حاضر ۳۰ درصد سازمان های صنعتی شهرک صنعتی غیر فعال یا نیمه فعال هستند و حجم عظیمی از سرمایه در آنجا انباشته شده است.

وی به نبود فرهنگ کار در رفسنجان اشاره کرد و خواستار برداشتن گام های مؤثر در جهت بهبود وضع اشتغال در شهرستان شد.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان3ساخت فضای باز ورزشی در کنار ساخت واحدهای مسکونی به دغدغه تبدیل شود

سمانه طباطبایی مسئول کمیسیون ورزش و اوقات فراغت نیز از نبود فضای باز ورزشی در مناطق مختلف شهرستان گلایه کرد و گفت: بسیاری از خانم های خانه دار و فرزندان آن ها تمایل به شرکت در کلاس های ورزشی را دارند، اما به دلیل مشکلات ایاب و ذهاب نمی توانند به ورزش بپردازند.

وی افزایش کم تحرکی در خانم ها را مشکلی جدی عنوان کرد و افزود: دغدغه شهر سازی ما باید به گونه ای باشد که در کنار ساخت واحدهای مسکونی در یک منطقه به فضای ورزشی نیز توجه شود.

طباطبایی ترویج فرهنگ ورزش کردن را از دیگر برنامه های این کمیسیون دانست و گفت: باید فعالیت های ورزشی به اندازه ای باشد که افراد تحرک داشته و از هر فضایی برای پیاده روی روزانه استفاده کنند.

جلسه مجمع مشاوران جوان فرمانداری رفسنجان7

با ایجاد دستگاه های کوچک صنایع دستی خانگی، درآمدزایی را برای بانوان ایجاد می کنیم

ترابی مسئول کمیته بانوان و امور خانواده نیز تأثیر خانواده سالم را در ایجاد جامعه سالم مؤثر دانست و عامل اصلی انحطاط جامعه را سالم نبودن جامعه زنان عنوان کرد و افزود: قصد داریم با ایجاد تعاونی ویژه بانوان از مشارکت خانم ها بهره مند شویم.

وی به برگزاری سلسله سخنرانی ها ویژه دختران جوان قبل از ورود به دانشگاه و قبل از ازدواج اشاره کرد و گفت: با ایجاد دستگاه های کوچک صنایع دستی خانگی، درآمدزایی را برای بانوان ایجاد می کنیم.

برچسب ها:
اجتماعی اخبار رفسنجان اوقات فراغت بانوان خانه خشتی خانواده سیاسی فرهنگ و هنر مجمع مشاوران جوان ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان