پوتین امروز سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند

  • شناسه خبر: 5176
پوتین امروز سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند

  خانه خشتی: “ولادیمیر پوتین” امروز طی مراسمی رسمی و با حضور مقامات بلندپایه داخلی و خارجی با ادای سوگند ریاست‌جمهوری برای سومین بار و برای مدت ۶ سال سمت ریاست دولت فدراسیون روسیه را برعهده خواهد گرفت.     به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس ، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری منتخب روسیه امروز، دوشنبه […]

خانه » آخرین اخبار » پوتین امروز سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند
خانه خشتی:پوتین رئیس جمهورروسیه

خانه خشتی:پوتین رئیس جمهورروسیه

نسخه چاپیارسال به دوستان

 
خانه خشتی: پوتین امروز سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند

خانه خشتی: “ولادیمیر پوتین” امروز طی مراسمی رسمی و با حضور مقامات بلندپایه داخلی و خارجی با ادای سوگند ریاست‌جمهوری برای سومین بار و برای مدت ۶ سال سمت ریاست دولت فدراسیون روسیه را برعهده خواهد گرفت.

 

 

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس ، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری منتخب روسیه امروز، دوشنبه (۷ ماه مه، ۱۸ اردیبهشت) رسما سمت ریاست‌جمهوری روسیه را بدست می‌آورد. این سومین بار است که پوتین بعنوان رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه سوگند یاد خواهد کرد. پوتین که ۵۹ سال دارد جایگزین “دمیتری میدویدیف” ۴۶ ساله خواهد شد.

مراسم تحلییف ریاست‌جمهوری که برای ششمین بار در طول تاریخ روسیه جدید (بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی) برگزار می‌شود، در بزرگترین تالار کاخ کرملین با حضور مقامات سیاسی، نظامی بلندپایه و رجال برجسته اجتماعی روسیه و نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شده و حدود ۴۵ دقیقه بطول خواهد انجامید. این مراسم بطور مستقیم از شش شبکه تلویزیونی روسیه پخش می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۴ ماه مارس برگزار شد. ۷ ماه مارس کمیته مرکزی انتخابات روسیه نتیجه نهایی آن را اعلام کرد که بر اساس آن ولادیمیر پوتین با کسب ۶۳.۳ درصد کل آراء بعنوان رئیس‌جمهور روسیه به پیروزی رسید.

لازم به یادآوری است که بر اساس تغییراتی که در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ در قانون اساسی روسیه صورت گرفته، دوره ریاست‌جمهوری روسیه دیگر نه چهار سال، بلکه شش سال خواهد بود.

پوتین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به سمت ریاست‌جمهوری رسید و سپس در سال ۲۰۰۴ برای دومین بار پیاپی به این پست برگزیده شد.

وی در سال ۲۰۰۸ در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شرکت نکرد، چرا که بر اساس قانون اساسی این کشور یک فرد تنها نمی تواند برای ۳ مرتبه متوالی این سمت را برعهده داشته باشد. پوتین از “دمیتری میدویدیف” در مبارزات انتخاباتی حمایت کرد و بعد از پیروزی وی در ماه مه سال ۲۰۰۸ خود نیز از طرف او نامزد پست ریاست کابینه وزراء شد که با اکثریت آراء مورد تایید پارلمان روسیه قرار گرفت و تاکنون در این سمت بعنوان محبوبترین نخست وزیر کشور مشغول به کار بود

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان