برگزرای همایش بزرگ امداد گران – جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر رفسنجان

  • شناسه خبر: 5123
برگزرای همایش بزرگ امداد گران – جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر رفسنجان

به گزارش”خانه خشتی” این همایش با حضور جمعی از اعضا هلال احمر و مسئولین شهرستانی از جمله حسینی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر آذین نماینده مردم رفسنجان در مکان تالار عقیق برگزار شد . امینی رنجبر رییس جمعیت هلال احمر رفسنجان با اشاره به ایه ای از قرآن کریم گفت : در قران نیز […]

خانه » اجتماعی » برگزرای همایش بزرگ امداد گران – جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر رفسنجان

به گزارش”خانه خشتی” این همایش با حضور جمعی از اعضا هلال احمر و مسئولین شهرستانی از جمله حسینی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر آذین نماینده مردم رفسنجان در مکان تالار عقیق برگزار شد . امینی رنجبر رییس جمعیت هلال احمر رفسنجان با اشاره به ایه ای از قرآن کریم گفت : در قران نیز کمک به حادثه دیدگان و اسیب دیدگان سفارش شده است . وی با اشاره به رخداد ۱۱ هزار حادثه دردناک در دنیا گفت : ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از فعالیت های جمعین هلال احمر در جهان استفاده شده است . وی گفت : با توجه به اینکه سازمان غیر دولتی و بین المللی است ، اعضا جمعیت در همه عرصه ها از جمله در حوادث سیل ، زلزله ، طوفان ، امداد های جاده ای و … حضور خود را به بهترین نحو به نمایش می گذارند . رییس جمعیت هلال احمر رفسنجان ، ۳ گروه جوانان – داوطلبان و امداد گران  را اعضا جمعیت عنوان کرد و گفت : این اعضا در رفسنجان ۶ هزار و ۷۰۰ نفرند که در بسیاری از حوادث زلزله بم ، زرند ، نجات کوهستان ، امداد های جاده ای و روستایی حضور گسترده داشتند و جمعیت رفسنجان از نظر کمک های مالی نیز به کشور قحطی زده سومالی و سیل زده پاکستان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده اند . وی همچنین اشاره ای به فعالیت های ساخت و ساز هلال احمر رفسنجان کرد و گفت : اولین پایگاه در جاده کشکوئیه احداث شده و دومین پایگاه با رایزنی هایی که نماینده رفسنجان دکتر اذین انجام شده انشالله مجوز احداث ان در جاده سرچشمه صادر خواهد شد . دکتر اذین نماینده شهرستان رفسنجان نیز در این همایش گفت : عمل به عبادات نماز ، روزه و حج و واجبات صبر و استقامت و کمک و همیاری به همنوعان است . که می تواند انسان را به خدا نزدیک کند . وی تصریح کرد کمک به آسیب دیدگان و خدمت رسانی به مجروهان حوادث طبیعی و غیر طبیعی و جان بخشی به انان یکی از اصلی ترین فعالیتهایی است که جمعیت در جایگاه خود انجام می دهد .در ادامه جلسه سام زاده معاون امداد و نجات هلال احمر استان به ایراد سخنرانی پرداخت وی گفت : نهضت بین المللی و سازمان غیر دولتی جمعیت هلال احمر در جهان بر اساس کمک به افراد درد مند شکل گرفت که ۹۰ سال پیش در ایران در اولین شهرستان مشهد مقدس جمعیت هلال احمر پا گرفت . سام زاده یاداور شد ۱۸۰ کشور عضو فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر هستند که بر اساس اصول هفت گانه انسانیت ، بی غرضی ، بی طرفی ، جهان شمولی ، خدمت داوطلبانه ، وحدت و استقلال خدمات و امداد و نجات انجام می دهد تا با این روند کمترین رنج را اوارگان و اسیب دیدگان متحمل شوند . سام زاده در پایان یاداور شد مسئول کار گروه امداد و نجات همگانی در کشوربر عهده جمعیت هلال احمر است و تمام فعالیت های کل فدراسیون بر پایه امداد ، امادگی برای امداد ، خدمات بشر دوستانه و صلح دوستی صورت میگیرد .

در پایان به اعضای منتخب جمعیت جوایز و لوح تقدیر بدین شرح اعطا شد : اعطای درجه ۲ به مریم ایرانمنش ، درجه ۳ فرهاد پور جعفری ، درجه  ۲ امداد گری به فاطمه عظیمی ، درجه ۳ امداد گری به محسن صالحی .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان