صبح امروز؛

نشست مشترک تجار و بازرگانان ترکیه و رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 50138
نشست مشترک تجار و بازرگانان ترکیه و رفسنجان برگزار شد

نشست مشترک تجار و بازرگانان کشور ترکیه و شهرستان رفسنجان با حضور بیش از ۱۵۰ تاجر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » نشست مشترک تجار و بازرگانان ترکیه و رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در نشست مشترک تجار و بازرگانان ترکیه و رفسنجان، شهرستان رفسنجان را مهد تولید پسته بیان کرد و گفت: بهترین ارقام پسته در ایران به از لحاظ کیفیت و کمیت در این شهرستان تولید می شود.

وی وجود منابع غنی و سرشار در این شهرستان را از موقعیت های خاص آن برشمرد و افزود: شهرستان رفسنجان به لحاظ جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و دارا بودن نیروی انسانی بسیار خوب که همواره منشا تحولات سیاسی اجتماعی در کشور بوده اند، دارای جنبه ها و ویژگی های قابل تامل است.

ملانوری با اشاره به وجود ۱۱ مرکز دانشگاهی و ۲۵ هزار دانشجو در رشته های علوم پایه و علوم پزشکی گفت: رفسنجان دارای پایه علمی برای ارتباط با سایر کشورهاست.

وی افزود: وجود درخت پسته ۱۵۰۰ ساله در رفسنجان نشانگر قدمت تولید این محصول در شهرستان است.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: مردم این شهرستان با سخت کوشی و تلاش و استحصال آب از بیش از ۲۰۰ متری عمق زمین همواره بزرگترین جنگل دست کاشت و مثمر جهان را ایجاد کرده اند.

بازدید تجار ترکیه از پسته رفسنجان

وی افزود: با وجود خشکسالی های پیاپی و افت آب های زیرزمینی امسال بیش از ۷ هزار تن از بهترین محصول پسته در رفسجان تولید شد که در مهر ماه امسال از ۳۲ هزار تن پسته صادراتی بیش از ۷ هزار تن از گمرک رفسنجان بوده و حتی بخشی از پسته صادراتی سایر نقاط کشور نیز از این شهرستان بوده است.

ملانوری تاسیس واحد تولیدی چهار محصول وابسته به پسته در رفسنجان را از اولویت های به روز شهرستان و در جهت بهره وری بیشتر این محصول عرضه آور عنوان کرد و گفت: کره پسته، شکلات پسته، شیر پسته و حلوای پسته از تولیدات این مجموعه می باشد که با همکاری موسسه تحقیقات پسته شهذستان انجام می شود.

وی ادامه داد: این شهر می تواند محلی برای تبادل کالا، تجارت و برنامه ریزی برای دسترسی به بازارهای جهانی و تبادل اطلاعات و فنون مختلف باشد.

ملانوری تصریح کرد: معدن بزرگ مس سرچشمه که از معادن بزرگ ذخیره منابع مس و تولید مس در کشور و جهان است از پتانسیلهای خوب منطقه در رفسنجان است که این شهرستان را به منطقه استثنایی تبدیل کرده است.

وی به همخوانی شهر رفسنجان با شهر نزیپ ترکیه به لحاظ توریستی، گردشگری و دامپروری اشاره کرد و گفت: وجود بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان و تولید بیش از ۳۰ درصد مرغ استان در این شهرستان از دیگر ویژگیهای ممتازآن است.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: امید است ایجاد تعامل بین تجار کشور ترکیه و تجار استان کرمان و شهرستان رفسنجان باعث توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه شود.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان نشست مشترک تجار و بازرگانان ترکیه و رفسنجان برگزار شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان