صدای آمریکا: احتمال درگیری نظامی با ایران به حداقل رسیده است

  • شناسه خبر: 4997
صدای آمریکا: احتمال درگیری نظامی با ایران به حداقل رسیده است

رادیو صدای آمریکا در گزارشی اذعان کرد که پیش‌بینی‌های مربوط به جنگ اکنون به حداقل رسیده و با تمرکز با دیپلماسی جایگزین شده است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، رادیو صدای آمریکا در گزارشی که به مناقشه هسته‌ای ایران و غرب اختصاص داشت، نوشت: مذاکره‌کنندگان غربی در حال آماده شدن برای دور بعدی مذاکرات […]

خانه » آخرین اخبار » صدای آمریکا: احتمال درگیری نظامی با ایران به حداقل رسیده است

رادیو صدای آمریکا در گزارشی اذعان کرد که پیش‌بینی‌های مربوط به جنگ اکنون به حداقل رسیده و با تمرکز با دیپلماسی جایگزین شده است.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، رادیو صدای آمریکا در گزارشی که به مناقشه هسته‌ای ایران و غرب اختصاص داشت، نوشت: مذاکره‌کنندگان غربی در حال آماده شدن برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با ایران در بغداد هستند. پیش‌بینی‌های مربوط به جنگ اکنون به حداقل رسیده و با تمرکز با دیپلماسی جایگزین شده است.

بنابراین گزارش، این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی تهدید به جنگ در خاورمیانه تشدید شده بود. ایران در خلیج فارس دست به مانور جنگی می‌زد و جنگنده‌های اسرائیلی نیز برای آمادگی حمله دست به تمرین می‌زدند. در همین حال، یک ناو هواپیمابر آماده جنگ آمریکا نیز عازم خلیج فارس شد.

این گزارش می‌افزاید: اما با دیدار برگزار شده در استانبول که در آن مذاکره‌کنندگان ایرانی انعطاف‌پذیرتر از آنچه تصور می‌شد خود را نشان دادند، ادبیات موجود به شکل قابل توجهی تعدیل شد.

رادیو صدای آمریکا هر چند در این تحلیل از غرض‌ورزی خودداری نکرده اما اعتراف کرده که اکنون حتی در فلسطین اشغالی نیز در خصوص سیاست‌های جنگ‌طلبانه نتانیاهو علیه ایران شکاف ایجاد شده است. این رادیو ر این خصوص به اظهارات اخیر یوال دیسکین، رئیس سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی اشاره کرده که به شدت از شیوه تصمیم‌سازی سران اسرائیل انتقاد کرده بود.

رادیو صدای آمریکا به زعم خود هشدار داده است که اگر مذاکرات بغداد به نتیجه نرسد باز هم شرایط به سوی تنش بیشتر میل خواهد کرد.

مذاکرات بغداد قرار است سوم خرداد برگزار شود.

برچسب ها:
صدای آمریکا: احتمال درگیری نظامی با ایران به حداقل رسیده است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان