محکومیت شبکه “نسمه‌تی وی” به دلیل پخش فیلم ضد ایرانی

  • شناسه خبر: 4993
محکومیت شبکه “نسمه‌تی وی” به دلیل پخش فیلم ضد ایرانی

 دادگاه تونس دیروز شبکه ایتالیایی- تونسی “نسمه‌تی‌وی” را بدلیل پخش یک فیلم ضدایرانی و اسلامی محکوم کرد و تعدادی از مسئولان پخش این فیلم باید غرامت پرداخت کنند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای “القدس العربی” نوشت که در دادگاه اولیه ای که برای پرونده‌ شبکه تلویزیونی تونسی “نسمه تی‌وی” تشکیل شد، این […]

خانه » آخرین اخبار » محکومیت شبکه “نسمه‌تی وی” به دلیل پخش فیلم ضد ایرانی

 دادگاه تونس دیروز شبکه ایتالیایی- تونسی “نسمه‌تی‌وی” را بدلیل پخش یک فیلم ضدایرانی و اسلامی محکوم کرد و تعدادی از مسئولان پخش این فیلم باید غرامت پرداخت کنند.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای “القدس العربی” نوشت که در دادگاه اولیه ای که برای پرونده‌ شبکه تلویزیونی تونسی “نسمه تی‌وی” تشکیل شد، این شبکه بدلیل پخش فیلم انیمیشن ضدایرانی و ضد اسلامی “پرسپولیس” محکوم شد.

پخش این فیلم انیمیشن در تونس در اکتبر گذشته، اعتراض بسیاری از اسلام‌گرا‌ها و سلفی‌ها را برانگیخت زیرا این فیلم را که به سیاه‌نمایی از دوران اوایل انقلاب اسلامی ایران معروف شده است، ضد اسلامی می‌دانستند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با یونایتدپرس گفت که دادگاه “نبیل القروی” مدیر شبکه نسمه‌تی‌وی را به پرداخت ۲۴۰۰ دینار(۴۰/۱۵۸۹ دلار) بعنوان غرامت محکوم کرد. علاوه بر او “نادیه جمال” رئیس انجمن صوت و تصویر که این فیلم انیمیشن ایرانی را دوبله کرده است و نیز “هادی ابوغنیم” مسئول بخش برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را به پرداخت غرامت ۱۲۰۰ دیناری (۷۰/۷۹۴ دلار) محکوم شدند.

پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» از شبکه تلویزیونی «نسمه تی‌وی» در مهر ماه گذشته در تلاش برای برانگیختن احساسات اسلامی مردم این کشور و برای تخریب وجهه ایران انتقادات رسانه‌ای بسیاری در این کشور ایجاد کرد که به درگیری شدیدی بین پلیس و مردم این کشور نیز انجامید.

شبکه نسمه تی‌وی یک شبکه ایتالیایی تونسی است و ۲۵ درصد سهام این شبکه متعلق به “سیلویو برلوسکونی” نخست وزیر سابق ایتالیا است.

برچسب ها:
محکومیت شبکه "نسمه‌تی وی" به دلیل پخش فیلم ضد ایرانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان