مرتضوی: حضور ۴۵ هزار “رای‌ اولی” در انتخابات دور دوم مجلس

  • شناسه خبر: 4990
مرتضوی: حضور ۴۵ هزار “رای‌ اولی” در انتخابات دور دوم مجلس

در امتداد حماسه ۱۲ اسفند رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد رای اولی‌ها نزدیک به ۴۵ هزار نفر است که در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم می‌توانند رای دهند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، سید‌ صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز جمعه در دومین مرحله از انتخابات […]

خانه » آخرین اخبار » مرتضوی: حضور ۴۵ هزار “رای‌ اولی” در انتخابات دور دوم مجلس

در امتداد حماسه ۱۲ اسفند
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد رای اولی‌ها نزدیک به ۴۵ هزار نفر است که در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم می‌توانند رای دهند.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، سید‌ صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز جمعه در دومین مرحله از انتخابات مجلس نهم در نشست خبری اظهار داشت: گزارشات رسیده از ۳۳ حوزه انتخابیه در سطح شعبه حوزه فرعی بخش، شهرستان، حوزه‌های اصلی و استان‌ها حاکی از این است که تمام امکانات فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ شعبه اخذ رای در همان لحظات شروع انتخابات فعال بودند، تصریح کرد: ارتباطی که با سامانه جامع انتخاباتی در ستاد انتخابات کشور به صورت آنلاین وجود دارد موید فعالیت و تائید اظهارات همکارانمان در سایر استان‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مطلوبی در مقایسه با دوران متناظر در گذشته وجود دارد، یادآور شد: گزارشات تاکنون موید مطلوب بودن بهتر این مرحله از انتخابات است و امیدواریم بتوانیم آراء تمام کسانی که در هر جای کشور در مرحله دوم رای داده‌اند را دریافت کنیم.

مرتضوی ادامه داد: تقاضا می‌کنیم مردم ابتدا انتخاب خود را انجام دهند سپس پای صندوق رای بروند. همچنین کسانی که از سواد خواندن و نوشتن برخوردار نیستند یک امین و مورد اعتماد همراه خود ببرند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه اعضای شعب، اجازه اینکه برای کسی رای بدهند را ندارند، افزود: این مسئله در اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور نیز اعلام شده است؛ همه اعضای شعب اخذ رای و مردم به اطلاعیه‌هایی که از ستاد انتخابات کشور صادر می‌شود توجه کنند.

وی گفت: توصیه و تقاضای ما این است که مردم به همراه شناسنامه، کارت ملی خود را نیز بیاورند تا از حداکثر حق خود استفاده و انتخاب خود را به طور کامل انجام دهند.

مرتضوی با بیان اینکه امیدواریم در کمترین زمان نتایج انتخابات را در ۳۳ حوزه انتخاباتی اعلام کنیم، گفت: کسانی که می‌خواهند از شعب سیار اطلاع داشته باشند در اطلاعیه فرمانداری‌ها مسیر آنها کاملا مشخص است و در این راستا می‌توانند با فرمانداری‌ها تماس بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد شعب سیار نیز اظهار داشت: تعداد شعب اخذ رای در این مرحله کمتر است به گونه‌ای که در دور قبل یک چهارم شعب سیار بودند و در حال حاضر یک هشتم شعب سیار هستند.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره میزان گزارشات تخلفاتی نیز افزود: گزارشات جزئی بوده که با تذکر برطرف شده است؛ همچنین گزارش جدی در خصوص تبلیغات کاندیداها واصل نشده و این حاکی از سهم بالای داوطلبان و درک واقعیات و التزام به قانون است.

وی همچنین ارسال اس ام اس را جزء تبلیغات دانست که اگر پس از زمان تبلیغات ارسال شده باشد باید بررسی‌های لازم درباره آن صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص تعداد رای اول‌ها نیز اظهار داشت: تعداد رای اولی‌ها نزدیک ۴۵ هزار نفر است که در مرحله دوم رای می‌دهند.

برچسب ها:
مرتضوی: حضور 45 هزار "رای‌ اولی" در انتخابات دور دوم مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان