سایه تبعات تحریم ایران، بر امنیت یهودیان مقیم اروپا!

  • شناسه خبر: 4986
سایه تبعات تحریم ایران، بر امنیت یهودیان مقیم اروپا!

به گزارش “خانه خشتی” : براساس گزارشهای یک سازمان پژوهشی آمریکایی آمارهای پنهانی از خشونت برعلیه یهودیان مقیم آمریکا وجود دارد که تاثیر تحریمهای ایران براقتصاد غرب می تواند این موجهای خشونت شهروندان غربی برعلیه یهودیان را افزایش دهد. «ژان باتیست چاتیلون »مدیر مالی شرکت «پژوسیتروئن» درآخرین صحبتهای خود درباره وضعیت این شرکت اعلام کرده […]

خانه » آخرین اخبار » سایه تبعات تحریم ایران، بر امنیت یهودیان مقیم اروپا!

به گزارش “خانه خشتی” : براساس گزارشهای یک سازمان پژوهشی آمریکایی آمارهای پنهانی از خشونت برعلیه یهودیان مقیم آمریکا وجود دارد که تاثیر تحریمهای ایران براقتصاد غرب می تواند این موجهای خشونت شهروندان غربی برعلیه یهودیان را افزایش دهد.

«ژان باتیست چاتیلون »مدیر مالی شرکت «پژوسیتروئن» درآخرین صحبتهای خود درباره وضعیت این شرکت اعلام کرده است که همزمان با قطع صادرات این شرکت به ایران ماهانه تا۱۰ میلیون یورو به این شرکت خسارت وارد شده واین موضوع برای این شرکت در شرایط اقتصادی فعلی اروپا بحران ساز خواهد شد.

همچنین براساس این گزارش،فروش این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۱۲ بالغ بر۳/۱۴میلیارد یورو کاهش یافته که از نظر تعداد با کاهش ۱۵ درصدی به ۶۹۱ هزاری و۵۰۰دستگاه رسید.گفتنی است«پژو» در فوریه امسال با شرکت جنرال موتورز آمریکا اتحادی را آغاز کرده است که این آمارها براین اتحاد تاثیرخواهد گذاشت.

این گزارش از وضعیت شرکت پژو فرانسه پس از تحریم ایران در حالی منتشر شده که رئیس سازمان توسعه تجارت ایران توقف ثبت سفارش واردات کالا از ۱۰۰شرکت اروپایی خبرداده است.همچنین این مسئول ایرانی اعلام داشته که در فاصله کمتر از چند روز بخش عمده این شرکت ها در نامه ای رسمی به ایران خواهان تجدید نظر مقامات تجاری ایران شدند .

دراین میان نکته ای که در چند ماه اخیر از چشم برخی از رسانه های دنیا نسبت به این موضوع پنهان مانده، بحث روانی تبعات این تحریمها بر مردم آمریکا واروپا است.

چرا که براساس آمارها تبعات این تحریمها روز به روز بر شهروندان آمریکایی وبیشتر از آن برشهروندان اروپایی آشکارتر خواهد شد واین مسئله بدون تردید سبب می شود تا این شهروندان در پیدا کردن ریشه های مشکلات مالی خود باشند.

دکتر پرویز محسنی،روانشناس ورفتارشناس سیاسی،دراین زمینه براین باور است که در جهان امروز که سطح مطالعه شهروندان به سرانه میانگین ۵۰ دقیقه در روز رسیده نمی توان مانع ریشه یابی سیاسی آنها وبه تبع آن واکنشهای روانی آنها شد.

این استاد دانشگاه می گوید:واکنشهای روانی شهروندان تابعی از نوع فکر آنهاست وبه همین دلیل کشورهای اروپایی در شرایط فعلی که شهروندانشان زیر بار فشار تورم ورکود اقتصادی هستند باید منتظر هر واکنشی باشند.

محسنی در پاسخ به این سوال که ادامه این وضعیت به چه چیزی منجر خواهد شد؟به بحث واکنش نسبت به یهودیان اشاره می کند ومی گوید:در شرایط فعلی پتانسیل نفرت از یهودیان وبه ویژه ساکنین اسرائیل به شدت وجود دارد واین فشار ناشی از تحریمهای ایران، این موضوع را به شدت قوی تر خواهد کرد وحتی احتمال خشونت علیه یهودیان وجود دارد.

صحبتهای این استاد دانشگاه در حالی بیان می شود که در چند سال اخیر ،خبرهای متعددی از احساسات ضد یهود آمریکایی ها واروپایی ها منتشر شده وحتی ژانویه سال گذشته یکی از سازمانهای پژوهشی آمریکا از برنامه های این سازمان برای کاهش موجهای نفرت علیه یهودیان خبر داد.چرا که براساس گزارشهای این سازمان آمارهای پنهانی از خشونت برعلیه یهودیان مقیم آمریکا وجود دارد که تاثیر تحریمهای ایران براقتصاد غرب می تواند این موجهای خشونت شهروندان غربی برعلیه یهودیان  را افزایش دهد.

همچنین با توجه به این شرایط به نظر می رسد که وضعیت یهودیان در اروپا بدتر از آمریکا باشد،چرا که اروپایی ها کاملا تاثیر تحریمها را برخود حس کرده اند که نمونه این موضوع را می توان دربحران فعلی شرکت «پژو» به عینه دید.

درواقع براساس نظر روانشناسان سیاسی با سخت تر شدن شرایط باید منتظر بازخورد روانی این موضوع در رابطه شهروندان غربی با یهودیان بود.

برچسب ها:
سایه تبعات تحریم ایران، بر امنیت یهودیان مقیم اروپا!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان