مومن‌نسب:

رابطه جنسی آنلاین ۸۲% دانشجویان استفاده‌کننده از فضای‌مجازی

  • شناسه خبر: 49383
رابطه جنسی آنلاین ۸۲% دانشجویان استفاده‌کننده از فضای‌مجازی

با اشاره به گزارش یک موسسه معتبر بین‌المللی مستقر در آمریکا اظهار کرد: ۸۲% از دانشجویان هر هفته رابطه جنسی آنلاین دارند و تعداد ۵۰% از افراد زیر ۱۷ سال استفاده‌کننده از اینترنت پیشنهاد نمایش رفتار غیراخلاقی داشته‌اند.

خانه » آخرین اخبار » رابطه جنسی آنلاین ۸۲% دانشجویان استفاده‌کننده از فضای‌مجازی

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از صبح قزوین، نشست تخصصی فضای‌مجازی، باهمت شبکه اجتماعی اندیشگر و کانون فرهنگی هنری مسجد کریم اهل‌بیت (ع)، در این مسجد برگزار شد.
روح‌الله مومن‌نسب، معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهداف سازندگان شبکه‌های اینترنتی خارجی از راه‌اندازی آن‌ها اظهار داشت: استفاده از فضای‌مجازی با مدل آمریکایی، تعالی و رشد در پی ندارد و این ابزار در جهت پیشرفت افراد جامعه ما به وجود نیامده‌اند.
وی افزود: اهداف تشکیل و توسعه این فضاها در جهت اهداف انقلاب اسلامی نیست و بر اساس فرمان امام خامنه‌ای باید «مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای‌مجازی» داشته باشیم.
مومن‌نسب با تأکید بر این مهم که بسیاری از افراد در استفاده از این نوع شبکه‌ها حس مبارزه و مواجهه فعال ندارند؛ تشریح کرد: در آمریکا اینترنت به‌عنوان یکی از نیروهای پنج‌گانه ارتش شناخته می‌شود و در برخی از کشورهای اروپایی رئیس دادگستری کشور، مدیریت فضای‌مجازی را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: در برخی دیگر از کشورها نیز سیاست‌گذاری، مدیریت و کنترل اینترنت برعهده دولت است اما در ایران با تدبیر امام خامنه‌ای، پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در حضور معظم له، شورای‌عالی فضای‌مجازی در سطح مقامات تراز اول کشور و به دستور مستقیم ایشان راه‌اندازی شد.
در فضای‌مجازی باید انقلاب صورت بگیرد
این کارشناس فضای‌مجازی خاطرنشان کرد: اهمیت شکل‌گیری این شورا و استفاده از فضای‌مجازی به حدی است که رهبر عزیز انقلاب در سخنان خود می‌فرمایند: اهمیت فضای‌مجازی به‌اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و در سخنی دیگر می‌فرمایند: در فضای‌مجازی باید انقلاب صورت گیرد و اگر می‌توانستم خود ریاست این شورا را به عهده می‌گرفتم.
وی افزود: با همه این تأکیدات متأسفانه طی ۳ سال گذشته، هیچ‌کدام از ۴۰ دستور حضرت آقا به این شورا اجرا نشده است.
تمامی ابعاد زندگی انسان درگیر فضای‌مجازی است
مومن‌نسب با تأکید بر اینکه فضای‌مجازی شامل تجارت، فناوری اطلاعات، دیپلماسی عمومی و غیره می‌شود، بیان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت اکنون فضای‌مجازی تمامی ابعاد زندگی انسان را با خود درگیر کرده است.
وی در ادامه آفات کنونی فضای‌مجازی را برشمرد و گفت: طبق آمارهایی که توسط ۲ موسسه معتبر بین‌المللی که دفتر مرکزی آن‌ها در ایالات‌متحده آمریکا است منتشر کرده‌اند، ۸۲% از دانشجویان هر هفته رابطه جنسی آنلاین دارند و ۵۰% از افراد زیر ۱۷ سال استفاده‌کننده از اینترنت در جهان پیشنهاد نمایش رفتار غیراخلاقی داشته‌اند.
این کارشناس افزود: به‌جز آلودگی‌ها و تأثیرات روانی حادی که دیدن این‌گونه فیلم‌ها و تصاویر بر فرد و جامعه می‌گذارد، ۸۸٪ از صحنههای فیلمهای پورنو مروج و محرک اعمال خشونت فیزیکی است و ۴۹٪ از صحنههای خشونت کلامی را به فرد و جامعه تزریق می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ۸۳ درصد از دانش آموزان برای اولین بار قبل از سن ۱۲ سالگی در این فضا فیلم‌های غیراخلاقی مشاهده می‌کنند.
مومن‌نسب افزود: ۸۳% از دانش آموزان برای اولین بار قبل از سال‌های نوجوانی یعنی در سال‌های قبل از ۱۲ سالگی در اینترنت فیلم پورنو دیدهاند.
محتوای شبکه‌های مجازی خارجی با فرهنگ کشور ما سنخیت ندارد
این کارشناس فعال فضای‌مجازی با اشاره به این امر که محتوای شبکه‌های مجازی خارجی با فرهنگ کشور ما سنخیت ندارد؛ تصریح کرد: کشور ایران به بیش از ربع قرن است که از خدمات اینترنتی استفاده می‌کند و وزارت ارتباطات به‌صورت انحصاری پهنای باند وارد کشور می‌کند و سالانه حداقل ۴ هزار میلیارد تومان از این طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات درامد کسب می‌کند تا مشکلات پدید آمده به‌واسطه ورود این محصولات فناوری را از میان ببرد و کشور ما را از وابستگی بی‌حدوحصر به محصولات خارجی در این صنعت بی‌نیاز کند ولی متأسفانه تنها دلال پهنای باند و واردکننده انحصاری محصولات خارجی در این عرصه شده است.
وی ادامه داد: البته اولین و ابتدایی‌ترین وظیفه شورای‌عالی فضای‌مجازی این است که جلو سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری، اجرا و نظارت همزمان وزارت ارتباطات بر عملکرد خودش را بگیرد که متأسفانه شاهد آن هستیم که متهمان اصلی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور به اداره شورای‌عالی فضای‌مجازی نیز شده‌اند و همین امر باعث خنثی شدن این شورا و ادامه پیشرفت در وابستگی کشور به کشورهای غربی در فضای‌مجازی شده است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان