در محل فرمانداری

جلسه هماهنگی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 49320
جلسه هماهنگی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان برگزار شد

صبح امروز جلسه هماهنگی برپایی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » جلسه هماهنگی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، جلسه هماهنگی برپایی مراسم عزاداری تاسوعا وعاشورا و راهپیمایی ۱۳ آبان در رفسنجان با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی و جمع دیگری از مسئولین شهرستان صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان به دو برنامه ویژه عزاداری دسته جمعی هیات های مذهبی در روز تاسوعا و عزاداری روز بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت ۱۳ آبان اشاره کرد و اعلام داشت: مکان تجمع این دو برنامه مسجد جامع شهرستان خواهد بود.

وی معرفی سبک عزاداری شهرستان و همچنین فراهم شدن اجتماع بزرگ عزاداران شهرستان را از فواید پخش سراسری مراسم ویژه روز تاسوعا از شبکه استانی و سراسری دانست و از آماده سازی مکان برگزاری این مراسم خبر داد.

ملانوری به برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: با حضور هات های مذهبی این مراسم با شور و حرارت مضاعفی برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در این جلسه وجود برنامه و نظم برای انجام کار فرهنگی در شهر را برای نتیجه بخش بودن آن ضروری دانست و بر کیفیت بخشی آن تاکید کرد.

وی همچنین به مناسبت های ویژه ی روز ۱۳ آبان از جمله سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳، تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸، روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموزاشاره کرد و از این روز به عنوان یکی از ایام الله پراهمیت در کشور یاد کرد.

وی در ادامه به تقارن یوم الله ۱۳ آبان با عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: این دو مناسبت در کنار هم می تواند عظمت آن روز را بالا برند.

رمضانی از مداحان و نوحه سرایان خواست که با توجه به این تقارن به خواندن اشعاری پیرامون هر دو موضوع بپردازند و برحضور اقشار مختلف مردم در همایش این روز تاکید کرد.

وی همچنین از قرائت بیانیه روز ۱۳ آبان در بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا توسط یکی از دانش آموزان شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز در این جلسه به تشریح شرایط برگزاری مراسم ویژه روز تاسوعا و عاشورا امسال پرداخت و پیشنهاد داد تا از شاعران برجسته شهرستان برای سرودن اشعاری متناسب با روز ۱۳ آبان و عاشورا استفاده شود.

همچنین در این مراسم شاه حسینی مسئول مجمع مداحان شهرستان نیز از حضور قریب به ۱۵ هیات عزاداری شهرستان در مراسم ویژه روز تاسوعا خبر داد و نیز مشکل کمبود حداقل ۲۰۰ زنجیر برای عزاداری روز تاسوعا را عنوان کرد.

در ادامه این جلسه برنامه ریزی حضور مداحان در مراسم ویژه روز تاسوعا از سوی مسئول رادیو رفسنجان، حضور اقشار مختلف بسیج از جمله دانش آموزی و دانتشجوی در همایش یوم الله ۱۳ آبان و روز عاشورا از سوی فرمانده ناحیه مقاومت، حضور متحد الشکل ورزشکاران شهرستان در این همایش از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان و همچنین بحث های ترافیکی، امنیتی، اطلاعاتی و پیشگیری از سرقت ها در این ایام از سوی فرمانده انتظامی شهرستان مطرح گردید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان