حضرت ایت الله خامنه ای:آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگو سازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند

  • شناسه خبر: 4897
حضرت ایت الله خامنه ای:آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگو سازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند

“خانه خشتی”:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، ضمن تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم، در پایه ریزی جامعه ای سرآمد و مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش، لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش […]

خانه » آخرین اخبار » حضرت ایت الله خامنه ای:آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگو سازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند

“خانه خشتی”:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، ضمن تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم، در پایه ریزی جامعه ای سرآمد و مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش، لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یادآور شدند و با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کردند: ملت ایران روز جمعه یکبار دیگر با حضور در صحنه، هوشیاری، بصیرت و موقع شناسی مثال زدنی خود را به نمایش خواهد گذاشت.رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در ایام  بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم ، در بیان جایگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهمترین ویژگی معلم این است که انسانهایی با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفیت های فراوان در اختیار او قرار دارند و تلاش و ابتکار معلم می تواند از این کودکان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسانهای صالح، دانا و توانا بسازد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسی منزلت و جایگاه معلم توصیه و خاطرنشان کردند: عملکرد صحیح، با تدبیر، و دلسوزانه معلم، قطعاً می تواند بنیان مستحکمی را در جامعه پایه ریزی کند که بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری، در آن حل شده، باشد.
ایشان همچنین با اشاره به فراگیری بی بدیل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور و حتی در دورترین نقاط، مسئولیت این وزارتخانه را مضاعف دانستند و افزودند: در سالهای اخیر اقدامات قابل تقدیری در آموزش و پرورش انجام شده که مهمترین آنها تهیه سند تحول بنیادین است اما رسالت اصلی، اجرای این سند تحول است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: لازمه اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن، تا رسیدن به اهداف تعیین شده، است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت بسیار بالای آموزش و پرورش در کشور و نقش آن در تربیت صحیح جوانان و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، خاطرنشان کردند: آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگو سازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند.
ایشان افزودند: باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غیرت، همت، صداقت، سلامت، فداکاری، بینش والا، رفتار نیک با مردم و پدر و مادر،‌ و همچنین دوستان در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاههای تبلیغاتی، صدا و سیما، دستگاههای دولتی و روحانیون نیز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزودند: ملت ایران همواره هوشیارانه و در لحظه لازم، کار به هنگام را انجام داده است که نمونه بارز آن حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در اسفند ماه بود که این موقعیت شناسی تأثیر خود را هم گذاشت.
ایشان با اشاره به تمام نشدن کار انتخابات مجلس نهم، تأکید کردند: ملت ایران با قدم بلندی که در روز جمعه پانزدهم اردیبهشت برخواهد داشت و با حضور در پای صندوقهای رأی و کامل کردن مجلس نهم، بار دیگر موقع شناسی خود را به دنیا نشان خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی جهان ملتها برای دستیابی به موفقیت باید هوشیارانه در صحنه باشند و ظرفیت های خود را به میدان بیاورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ایران، در صحنه حضور دارد و بصیر و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبی می شناسد و فریب تظاهر ریاکارانه او به دوستی را نیز نمی خورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را یکی از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان کردند: در شرایط کشمکش میان قدرتهای مادی، ملت ایران برای اینکه بتواند از حقوق خود و نسلهای آینده دفاع کند، باید همواره حضور در صحنه و هوشیاری را حفظ کند.
ایشان با تأکید بر اینکه افق آینده برای ملت ایران بسیار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار قطعاً فردای ایران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.
در ابتدای این دیدار آقای حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین گفت: برای اجرایی شدن این سند، ۱۲ کار گروه تخصصی در مرکز و هفتصد و پنجاه ستاد در کشور تشکیل شده است.
وی با اشاره به تغییر ساختار در آموزش و پرورش و افزایش ظرفیت پرورشی افزود: تشکیل معاونت تربیت بدنی و سلامت، برنامه ریزی برای اجرای نهضت ملی حفظ قرآن، ساخت یک‌هزار سالن ورزشی، برنامه ریزی برای مراقبت از آسیب های اجتماعی، تکمیل پوشش آموزشی در همه روستاها، و توجه ویژه به دانش آموزان نخبه از جمله اقدامات انجام گرفته ، است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان