روایت خواندنی سردار فضلی از امدادهای غیبی در عملیات بیت‌المقدس

  • شناسه خبر: 4880
روایت خواندنی سردار فضلی از امدادهای غیبی در عملیات بیت‌المقدس

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین با ذکر خاطراتی از عملیات بیت‌المقدس‌ گفت: ‌در این عملیات به لطف خدا تلفات سنگینی از دشمن گرفته شد و صبح روز دوازدهم اردیبهشت، مرحله سوم این عملیات با ابلاغ شهید بقایی آغاز شد. به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری فارس ،سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی عصر امروز در همایش […]

خانه » آخرین اخبار » روایت خواندنی سردار فضلی از امدادهای غیبی در عملیات بیت‌المقدس
سردارفضلی درراهیان نور

سردارفضلی درراهیان نور

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین با ذکر خاطراتی از عملیات بیت‌المقدس‌ گفت: ‌در این عملیات به لطف خدا تلفات سنگینی از دشمن گرفته شد و صبح روز دوازدهم اردیبهشت، مرحله سوم این عملیات با ابلاغ شهید بقایی آغاز شد.

به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری فارس ،سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی عصر امروز در همایش اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در محل سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان خاطراتی از عملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: سمبل عملیات دفاع مقدس، فتح خرمشهر است.

وی افزود: این عملیات در بین مثلث خرمشهر، بصره و اهواز و چهار مانع طبیعی اروندرود، کارون، کرخه نور و هور انجام شد.

 

 

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این عملیات نقاط قوت دشمن بسیار و نقاط ضعف آنها بسیار اندک بود و پیش از انجام عملیات بیت‌المقدس یک عملیات کوچک‌تر نیز در فکه انجام شد.

سردار فضلی تصریح کرد: این عملیات در عرض ۳۶۶ کیلومتر و با چهار قرارگاه مشترک بین ارتش و سپاه به نام‌های فجر، نصر، قدس و فتح در منطقه فکه و با ۱۳۵ گردان که ۴۵ گردان آن از ارتش بود، انجام شد.

وی تشریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس از همه ظرفیت‌های کشور از جمله ژاندارمری، شهربانی و نیروهای شهید چمران استفاده شد.

 

 

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس دارای ویژگی‌های متنوعی بود که از آن جمله می‌توان به عبور از رودخانه، جنگ در دشت، جنگ در صحرا، جنگ در نخل‌‌ها و رمل‌ها اشاره کرد.

سردار فضلی بیان کرد: عراقی‌ها تمام خرمشهر را از موانع پر کره بودند و حتی خودروهای شخصی و تیرهای آهنی را به صورت عمود در اطراف خرمشهر قرار داده بودند تا راه‌های ورود به این شهر را در تمام مسیرها ببندند.

 

 

وی یادآور شد: در این عملیات به لطف خدا تلفات سنگینی از دشمن گرفته شد و صبح روز دوازدهم اردیبهشت، مرحله سوم این عملیات با ابلاغ شهید بقایی آغاز شد.

سردار فضلی عنوان کرد: ۱۱ گردان در مرحله سوم عملیات آماده نبرد شدند که در این مرحله به دلیل دشواری انتقال مهمات، آب و مهمات جیره‌بندی شد.

وی بیان کرد: پس از حضور حاج آقا متقی، امام جمعه گچساران در بین رزمندگان و راز و نیاز، ابر سیاهی منطقه فکه را پوشاند و باران شدیدی در منطقه شروع به باریدن کرد و این امداد غیبی در عملیات بیت‌المقدس، دید دشمن را کور کرد و سبب شد تا بتوانیم نیروهای رزمنده را با خودرو به چند کیلومتری دشمن برسانیم و گرمای هوا و تشنگی نیز از بین برود.

 

 

سردار فضلی اضافه کرد: در این عملیات رزمندگان حتی بالگرد دشمن را نیز سالم به غنیمت گرفتند.

وی ادامه داد: از زمان جنگ تاکنون برخی که حتی یک شب را نیز در جبهه نبوده‌اند مانند ملی مذهبی‌ها و لیبرال‌ها با شبهه‌پراکنی پیرامون دفاع مقدس، قصد دارند تا واقعیت را بپوشانند.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین پیرامون اردوهای راهیان نور عنوان کرد: ۴۰ هزار زائر راهیان از استان قزوین و چهار میلیون زائر از سراسر کشور در سال گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که آمار فروردین‌ ماه نیز در آن لحاظ نشده است.

 

 

وی ادامه داد: همه از شیعه و سنی و مرد و زن در این اقدام بزرگ فرهنگی نقش داشتند و در سال ۸۹ نیز تنها ۱۶ هزار استاد دانشگاه، ۷۰۰ هزار دانش‌آموز که نیمی از آنها دانش‌آموزان دوم دبیرستانی بودند، ۲۰ هزار روحانی و ۱۷۵ هزار دانشجو به این مناطق اعزام شدند.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: به لطف خدا زمینه‌ای فراهم شده است تا جوانان برای بیعت دوباره با شهدا و آرمان‌های امام راحل در طول سال به مناطق عملیاتی کشور اعزام شوند.

وی عنوان کرد: هفت استان قزوین در امر اردوهای راهیان نور درگیر هستند و اردوهای راهیان نور دریایی نیز از امسال برقرار است.

 

 

سردار فضلی یادآور شد: ۱۲ هزار نفر نیز در هفته گذشته در منطقه سر پل ذهاب در اردوهای راهیان نور غرب کشور حضور پیدا کردند.

وی در پایان با بیان این مطلب که منویات مقام معظم رهبری، آرمان‌ بسیجیان است، متن سخنان معظم‌له که ششم آذر ماه ۹۰ در بین بسیجیان ایراد فرمودند را قرائت کرد و تأکید کرد: شهدا در نزد خدا صاحب آبرو هستند و باید در همه کارها به آنها متوسل شد.

گفتنی است، شعرخوانی، اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس، روایت‌گری و دلنوشته‌خوانی توسط دانشجویان بسیجی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان نیز ۱۷ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان قزوین به قید قرعه زائر کربلا و مشهد مقدس شدند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان