اصل ماجرای حضورسیدمحمدخاتمی درانتخابات مجلس نهم؟

  • شناسه خبر: 4872
اصل ماجرای حضورسیدمحمدخاتمی درانتخابات مجلس نهم؟

اخیرا محمد خاتمی در جهت برخی اهداف از پیش درنظر گرفته خود اقدام به تکذیب برخی نقل قول های مطرح شده از خود کرده است.   به گزارش خانه خشتی به نقل ازبوتیا نیوز ؛ درحالی که خاتمی خرداد ماه سال گذشته شروطی را برای حضور در انتخابات، اعلام کرده بود و نظام مقتدرانه به این […]

خانه » آخرین اخبار » اصل ماجرای حضورسیدمحمدخاتمی درانتخابات مجلس نهم؟

اخیرا محمد خاتمی در جهت برخی اهداف از پیش درنظر گرفته خود اقدام به تکذیب برخی نقل قول های مطرح شده از خود کرده است.

 

به گزارش خانه خشتی به نقل ازبوتیا نیوز ؛ درحالی که خاتمی خرداد ماه سال گذشته شروطی را برای حضور در انتخابات، اعلام کرده بود و نظام مقتدرانه به این شروط که عملاً باج‌خواهی بود، اعتنایی نکرد وی پس از درک حضور پرشور مردم  انقلابی در پای صندوق های رای در روز ۱۲ اسفند به طور مخفیانه در یک مدرسه واقع در دماوند رای خود را به صندوق انداخت تابه این شیوه ضمن رد اظهارت قبلی خود و باطل دانستن اظهارت هم کیشان خود که مدعی نبود انتخابات آزاد و سالم در ایران بودند؛  اینگونه القا کند که مسیر خود را از برخی عوامل جریان فتنه که فقط به فکر ضربه زدن به نظام هستند جدا  کرده است.

وی که به قول ابطحی خبر حضورش در پای صندوق رای در بخشی از رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی از اصل برگزاری انتخابات بازتاب بیشتری داشت، از عناصر و افراد مرتبط با خود در جریان فتنه خواست تا با پاسخ های مدیریت شده انتقاد رسانه‌ها و افراد فتنه ‌گر  در این زمینه را کنترل کند؛ اخیراً با انتشار بیانیه ای بسیاری را از این نقل قول ها را تکذیب کرد.

اما اصل ماجرا چه بود؟

سید محمدخاتمی پس دریافت واکنش های مردم نسبت به جریان فتنه و حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۲ اسفند که این حضور مهر دیگری بر سلامت انتخابات در کشور بود خواست تا با جدا کردن خود از هم کیشانش فرصتی دیگر برای رسیدن به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری آینده کسب کند.

وی که انتظار نداشت رای دادنش در یک مدرسه از چنین واکنشی در رسانه های جریان فتنه برخوردار باشد، به ناچار برای کنترل خشم افرادی که وی را رهبر معنوی خود می‌دانستند مدعی شد به توصیه آیت‌الله موسوی اردبیلی و محمد موسوی خوئینی‌ها و برای حفظ نظام رای داده است.

این در حالی است که در نهایت با وجود تلاش‌های فراوان عوامل وی در جهت خاموش کردن شعله اعتراضات کسانی که طبق توصیه های خاتمی و باور کردن او مسیر خود را از نظام و انقلاب جداکرده بودند به فریب‌کار بودن وی پی برده و در نهایت با هدایت او به حاشیه عرصه سیاست گزینه های مختلفی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح کردند.

خاتمی که در حال حاضر از سوی دوستان خود طرد شده است و نگران این است که در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یک مرده سیاسی شود؛ این بار با انتشار بیانه‌ای مدعی شد نقل قولهای منتسب به وی در نقد مواضع گذشته دروغ است.

به نظر می رسد وی که بارها به شیوه های مختلف درصدد اعلام برائت از مواضع قبلی خود بود و نزدیکان خود را مجبور به توجیه این اقدام کرده بود ، برای به دست اوردن محبوبیت در میان برخی جریانات خاص  دچار سردرگمی شده و نمی خواهد حذف شدن خود و جریانش از صحنه سیاسی ایران را باور کند.

برچسب ها:
خاتمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان