سلول های خورشیدی مایع با امکان پرینت بر روی سطوح مختلف

  • شناسه خبر: 4858
سلول های خورشیدی مایع با امکان پرینت بر روی سطوح مختلف

در راستای دستیابی به انرژِی پاک و سبز، در اکثر نقاط دنیا به فن آوری های ساخت پنل های خورشیدی روی آورده اند که بتواند انرژی نور خورشید را به برق مصرفی مورد نیاز انسان تبدیل کنند. اما در اکثر روش های ساخت، از نیمه های ها استفاده می شود که علاوه بر هزینه بر […]

خانه » اقتصادی » سلول های خورشیدی مایع با امکان پرینت بر روی سطوح مختلف


در راستای دستیابی به انرژِی پاک و سبز، در اکثر نقاط دنیا به فن آوری های ساخت پنل های خورشیدی روی آورده اند که بتواند انرژی نور خورشید را به برق مصرفی مورد نیاز انسان تبدیل کنند. اما در اکثر روش های ساخت، از نیمه های ها استفاده می شود که علاوه بر هزینه بر بودن آنها، خطراتی نظیر سمی بودن نیز وجود دارد.

در کلیه مراحل طراحی پنل ها به اصولی نظیر کوچک بودن اندازه پنل، ارزان بودن و بالا بودن راندمان کاری اندیشیده می شود. اکنون محققین دانشگاه USC توانستند با به کار گیری ترکیبی از نانو کریستال، به ترکیب مایع پایداری دست یابند که بتواند در فرایند تبدیل انرژِی نور خورشید به برق، جریان الکتریسیته را از خود عبور دهد.

ویژگی مهم این ترکیب آن است که علاوه بر پایداری، ذرات آن با ساخت پل هایی کوچک جریان الکتریکی را از خود عبور می دهد. در توصیف ذرات این مایع گفته شده که اندازه هر یک از آنها ۴ نانومتر است.

این ذرات از جنس کادمیوم هستند و با شناور شدن در یک مایع به راحتی می تواند بر روی سطوح مختلفی چون پلاستیک، همانند روزنامه چاپ شوند؛ بدون آنکه مشکلی برای ساختار آن سطح ایجاد کند. اهمیت این ترکیب در آن است که هزینه اش نسبت به لایه های نیمه هادی سیلیکون که در ساخت پنل های فعلی از آنها استفاده می شود، کمتر است.

هدف از این برنامه هموار کردن مسیر ساخت پنل های فوق منعطف است. آقای brutchey سرپرست تیم می گوید در مراحل توسعه از دیگر ذرات نیمه هادی نانو نیز استفاده می کنیم تا بتوانیم جایگزین های مناسب تری برای ترکیب های سمی فعلی پیدا کنیم.

همه تلاش ها بر آن است که گرمای نور خورشید آسان تر و ارزان تر خانه های ساکنین این کره خاکی را روشن کند.

به نقل از نارنجی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان