در همایش روزجهانی استاندارد در رفسنجان مطرح شد:

فعالیت بیش از ۲۵ واحد تولیدی صنعتی شیمیایی و ساختمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48125
فعالیت بیش از ۲۵ واحد تولیدی صنعتی شیمیایی و ساختمانی در رفسنجان

با حضور مدیر کل استاندارد استان و معاونین وی برنامه های اداره استاندارد شهرستان رفسنجان تشریح شد.

خانه » آخرین اخبار » فعالیت بیش از ۲۵ واحد تولیدی صنعتی شیمیایی و ساختمانی در رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، رئیس اداره استاندارد رفسنجان در جلسه ی تشریح برنامه های اداره استاندارد شهرستان، از خانواده استاندارد به عنوان نبض کیفیت واحدهای صنعتی یاد کرد و گفت: اداره استاندارد رفسنجان دارای ۱۰ واحد تولیدی در صنایع شیمیایی بوده و بیش از ۱۵ واحد صنعتی ساختمانی را دارا می باشد.

ناهید سربازپور افزود: از میان واحدهای صنعتی شیمیایی شهرستان روغن موتور پردیس با ۱۳ پروانه و مجوز از پرکارترین واحدهای تولیدی در بحث کیفیت می باشد و در بخش واحدهای تولیدی ساختمانی نیز دارای تنها تولیدکننده آجر استاندارد استان با نام آجر خوشرنگ هستیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰ واحد تولید کننده صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع سلولزی و بسته بندی، خودرو و برق و الکترونیک اظهار داشت: پوشش استانداردها از تکالیف قانونی سند چشم انداز بوده که طبق آن هر واحد تولیدی می بایست با استاندارد مطابقت داشته باشد.

سربازپور تعداد گواهی های خوداظهاری و استاندارد کارخانه ای شهرستان را ۶۵ مورد عنوان کرد و گفت: در این بخش رتبه قابل توجهی در کشور داریم و عملکرد ما در این حوزه قابل تقدیر است.

وی به حضور بیش از ۱۱۰ مسئول کنترل کیفیت در رفسنجان اشاره کرد و گفت: مسئولین کنترل کیفی از مهم ترین اعضای خانواده استاندارد هستند که کنترل کیفیت محصول را به طور مداوم کنترل می کنند.

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان از اخذ پروانه اکثر واحدهای تولیدی در رفسنجان خبر داد و افزود: در همین راستا ۲۶ آزمایشگاه همکار شناسایی شده و ۹ شرکت بازرسی نیز فعالیت می کنند.

سرباز پور به بیان تاریخچه اداره استاندارد ایران و وظایف این موسسه پرداخت و گفت: اداره استاندارد شهرستان رفسنجان به عنوان اولین اداره استاندارد شهرستانی در سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز نمود و هم چنان پویا وظایف خود را انجام می دهد.

وی با بررسی نمودارهای شاخص استاندارد در ده سال اخیر، ابراز داشت: اداره استاندارد رفسنجان به منظور بررسی پسته تشکیل شد و متاسفانه در چند سال اخیر سیر نزولی صادرات پسته را داشته ایم که باید علت آن ریشه یابی شود.

سربازپور کاهش میزان برداشت پسته و بهره وری پایین را از تبعات حاصل از این فرآیند دانست و افزود: بیشترین علت بروز این مشکلات کمبود منابع آبی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر اداره استاندارد شهرستان رفسنجان خواستار رفع مشکل نیروی انسانی در این اداره شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اداره استاندارد رفسنجان استاندارد خانه خشتی رفسنجان روز استاندارد فعالیت ۱۰ واحد تولیدی در صنایع شیمیایی و بیش از ۱۵ واحد صنعتی ساختمانی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان