از اسلام هراسی رسانه های غربی تا قرآن سوزی!

  • شناسه خبر: 4785
از اسلام هراسی رسانه های غربی تا قرآن سوزی!

به گزارش “خانه خشتی” : تری جونز، کشیش آمریکایی، که چندی قبل از سوزاندن قرآن وعکسهای پیامبر اسلام صحبت کرده بود بالاخره گفته ها وتهدیدات خود را عملی کرده ودر ملا عام قرآن وعکس پیامبر اسلام را سوزاند. کارشناسان از زمینه سازی های رسانه های غربی برای قرآن سوزی خبر می دهند. این اقدام که […]

خانه » آخرین اخبار » از اسلام هراسی رسانه های غربی تا قرآن سوزی!

به گزارش “خانه خشتی” : تری جونز، کشیش آمریکایی، که چندی قبل از سوزاندن قرآن وعکسهای پیامبر اسلام صحبت کرده بود بالاخره گفته ها وتهدیدات خود را عملی کرده ودر ملا عام قرآن وعکس پیامبر اسلام را سوزاند.

کارشناسان از زمینه سازی های رسانه های غربی برای قرآن سوزی خبر می دهند.

این اقدام که با واکنشهای تند افکار عمومی مسلمانان روبه رو شده در حالی از سوی این کشیش افراطی صورت پذیرفته که چند ماه پیش او این اقدام خود را به درخواست باراک اوباما وپنتاگون به تعویق انداخته بود.اما این تعویق چندان طول نکشید و تری جونز مبادرت به انجام این کار کرد.

دراین میان سوالی  که بلافاصله پس از این حرکت که بسیاری آن را توهین آمیز خوانده اند مطرح شده  این است که چرا که دولت مردان آمریکا ورسانه های این کشور واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده اند وحتی در پی یک اقدام عذرخواهانه از این حرکت که منجر به جریحه دار شدن مسلمانان هم شده،برنیامده اند؟

این سوال در حالی ذهن بسیاری از اهالی رسانه را به خود مشغول کرده که برخی از تحلیل گران نه تنها این منفعل بودن رسانه های غربی را طبیعی عنوان می کنند بلکه به مقصر بودن ونقش این رسانه در این ماجرا تاکید دارند.

چرا که به عقیده آنها رسانه های خبری ودیگر رسانه های غربی  مانند هالیوود در چند سال اخیر با فعالیتهای ضد دینی وضد اسلامی خود آمادگی ذهنی خاصی نسبت به عمل قرآن سوزی برای افکار عمومی شهروندان غربی ایجاد کرده بودند.

صحبتهای این کارشناسان دراین زمینه در حالی به بحث عمومی رسانه ها تبدیل شده که پس از یازده سپتامبر وتا به امروز رسانه های غربی وبه ویژه آمریکایی،هجمه فوق العاده سنگی برعلیه مسلمانان به راه انداخته اند وحتی هالیوود حجم عظیمی از فیلمهای خود را به فیلمهای ضد اسلامی اختصاص داده ،فیلمهایی که درآن مسلمانان افرادی خشن و وحشی به تصویر کشیده می شوند که تنها به دنبال کشتار وخشونت هستند.

  در واقع هنگامی که در چندین سال اخیر شهروندان آمریکایی هر روز به موجهای روانی رسانه ای روبه رو می شوند که درآن مسلمانان افرادی با روحیه غیر انسانی به تصویر کشیده می شوند ،دیگر نمی توان انتظار داشت که آنها در مقابل توهین به مقدسات اسلامی واکنش خاصی نشان دهند.چرا که به دلیل تاثیرات فراوان ذهنی که قبلها از طریق تولیدات رسانه ای غربی دریافت کرده اند آمادگی انجام هر گونه جنایتبی برعیله مسلمانان را دارند وبرای آنها به نوعی توجیه پذیر سازی شده است.

دراین بین این موضوع آن چنان اهمیت دارد که برخی از کارشناسان سیاسی، خود دولتهای غربی را مسبب اصلی این توهین می دانند. چرا که به باور آنها جریانهای رسانه های گوناگون غرب در اختیار سیاسیون است وآنها در طول ده سال اخیر تلاشهای مضاعفی برای توجیه جنایت علیه مسلمانان کرده اند وظاهرا این مسئله درمورد موضوع قرآن سوزی جواب داده و موجب بی تفاوتی جامعه آمریکا به این مسئله شده است.

از سوی دیگر نباید از این مسئله هم غافل شد که یکی از ارکان اصلی دموکراسی لیبرال،آن طور که در تعریف تئوریک آمده احترام به عقاید دیگران تعریف شده، اما گویا رسانه ها وبرخی دولتمردان غربی در حرکت اخیر نشان داده اند که پایبندی چندانی به این مسئله ندارند وعملکرد آنها در مقابل قرآن سوزی که در عرف دیپلماتیک ودیپلماسی عمومی مصداق توهین آشکار به حقوق دیگر ادیان محسوب می شود نشان از تناقضات کلامی ورفتاری شدید آنها دارد.

با این شرایط  به نظر می رسد که در ماجرای اخیر بیش از آنکه حتی نقش خود تری جونز(کشیش مسیحی ) در رخ دادن این موضوع پر رنگ باشد نقش رسانه ها ولابی های خاص سیاسی غربی آشکار است.این عیان بودن صورت مسئله تا جایی از سوی کارشناسان مورد تاکید قرار گرفته که به عقیده آنها رسانه های غربی به دستور دستگاه سیاسی در حال آماده کردن بستر توهینهای بیشتری به مسلمانان ونمادهای مقدس آنها هستند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان