خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملل پیرامون تمدن ملت ایران است

  • شناسه خبر: 4781
خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملل پیرامون تمدن ملت ایران است

“خانه خشتی”: رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ارزشمند توحیدی و انسانی ملت ایران است. به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور ، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم رونمایی از «اطلس خلیج […]

خانه » آخرین اخبار » خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملل پیرامون تمدن ملت ایران است

“خانه خشتی”: رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ارزشمند توحیدی و انسانی ملت ایران است.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور ، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم رونمایی از «اطلس خلیج فارس در آینه اسناد» با تبریک رونمایی از این کتاب پرارزش به کسانی که دل در گرو تعالی انسان و ارزش‌های الهی دارند، گفت: این کتاب شامل مستندات تاریخی است که در طول تاریخ توسط شخصیت‌ها، ملیت‌ها و گروه‌های گوناگون گردآوری شده و در حقیقت یک کار علمی بسیار ارزشمند بشمار می‌رود که امیدواریم مورد استفاده همه محققان، دانشمندان و صاحبنظران قرار بگیرد.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: حقیقتاً جا داشت که یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به این عنوان نامگذاری شود چرا که خلیج فارس در واقع نماد فرهنگ، تاریخ و اندیشه ملت ایران است که از همه ظرفیت‌های طبیعی، جغرافیایی و فرصت‌های سیاسی در راستای بسط عدالت، انسانیت، محبت و اندیشه‌های الهی استفاده کرده است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ارزشمند توحیدی و انسانی ملت ایران است و این آبراهه بسیار مهم در طول تاریخ در خدمت صلح، امنیت، تجارت آزاد، عمران و آبادانی تاجران طرف قرارداد با ایران و ملت‌های اطراف خلیج فارس بوده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: خلیج فارس خلیج دوستی، محبت و صلح است.

احمدی‌نژاد گفت: از گذشته‌های دور سلطه‌گران و قدرت‌های فاسد به دنبال تسلط بر این منطقه بودند و راه آن را در ایجاد فاصله، ناامنی و کدورت بین‌ ملت‌های منطقه دیده‌اند و امروز ناوها و پایگاه‌های نظامی خود را به بهانه‌های گوناگون در منطقه مستقر کرده‌اند این عده کسانی هستند که حاضر نیستند برای رفاه و آسایش دیگران حتی کوچکترین گامی بردارند و همواره به دنبال منافع خود و چپاول ثروت ملت‌ها بوده‌اند.

رییس‌جمهور همچنین خاطر نشان کرد: رونمایی از اطلس خلیج فارس نه بخاطر سخنان و ادعاهای بی‌پایه و اساسی است که مطرح شده بلکه به منظور ارج نهادن به فعالیتی علمی و تاریخی در جهت ارزش‌ها و آرمان‌های ملت ایران است.

برچسب ها:
خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملل پیرامون تمدن ملت ایران است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان