سیاست ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه است

  • شناسه خبر: 4778
سیاست ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه است

 رئیس مجلس در دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت که سیاست جمهوری اسلامی ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه و حل اختلافات در چارچوب مذاکره است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از فارس، به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دیدار وزیر امور خارجه ارمنستان […]

خانه » آخرین اخبار » سیاست ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه است

 رئیس مجلس در دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت که سیاست جمهوری اسلامی ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه و حل اختلافات در چارچوب مذاکره است.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از فارس، به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دیدار وزیر امور خارجه ارمنستان و هیئت همراه با ایشان، زمینه‌های همکاری پارلمانی میان دو کشور را بسیار مناسب و قوی خواند و افزود: در سال‌های اخیر مجالس دو کشور همواره پشتوانه‌های خوبی برای توسعه و گسترش مراودات دوستانه فی‌مابین بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه و حل مناقشات و اختلافات در چارچوب مذاکره و تفاهم متقابل می‌باشد.

لاریجانی همچنین اجرای پروژه‌های اقتصادی مشترک را گام مهمی در تقویت ارتباطات اقتصادی فی‌مابین دانست و افزود: تقویت ارتباطات بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند فضای همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را به نفع مردم دو کشور متحول کند.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف افزود: ایران و ارمنستان از فرصت‌های فراوانی برای توسعه و تقویت روابط دوستانه برخوردارند.

ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از مذاکرات خود با مقامات ایرانی گفت: با توجه به توافقات انجام شده چشم‌انداز روابط دو کشور بسیار روشن است.

وی نقش پارلمان‌ها را در تحکیم و تقویت روابط فی‌مابین بسیار با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ارمنستان برای توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها اهمیت فراوانی قایل است.

وزیر خارجه ارمنستان در همین زمینه بر نقش مهم همکاری‌های اقتصادی – بازرگانی تصریح کرد.

برچسب ها:
سیاست ایران، تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان