در تولید فرهنگی باید پیشقدم بود تا هنرمند تولیدکننده باشد

  • شناسه خبر: 47690
در تولید فرهنگی باید پیشقدم بود تا هنرمند تولیدکننده باشد

وفایی گفت: ما در عصر ارتباطات و فرهنگ زندگی می کنیم و اگر دیروز مجموعه آداب و رسوم را فرهنگ می نامیدیم، اکنون ایدیولوژی و تکنولوژی را فرهنگ می نامند.

خانه » آخرین اخبار » در تولید فرهنگی باید پیشقدم بود تا هنرمند تولیدکننده باشد

به گزارش “خانه خشتی”، قایم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در آیین تودیع و معارفه رییس اداره ارشادرفسنجان که در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام، والاترین عنصر در موجودیت جامعه را فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن است و اگر فرهنگ جامعه ای افت کند، حتی اگر جامعه به پیشرفت هایی دست یابد، پوچ است.

وفایی خاطر نشان کرد: فرهنگ باید جهت و محور تصمیم گیری در صنعت و توسعه و تجارت قرار گیرد؛ و در همه زمینه ها باید نگاه فرهنگی داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار وجود نقشه فرهنگی بر روی میز مدیران شد و اظهار داشت: فرهنگ زیرساخت گسترده ای دارد و در حال حاضر نبرد همه دنیا و ممالک جنگ فرهنگ هاست.

وی به اهمیت تاثیر تکنولوژی بر فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: ما در عصر ارتباطات و فرهنگ زندگی می کنیم و اگر دیروز مجموعه آداب و رسوم را فرهنگ می نامیدیم، اکنون ایدیولوژی و تکنولوژی را فرهنگ می نامند.

قایم مقام اداره کل ارشاد استان استفاده از فرهنگ و رسانه را مهم ترین ابزار فرهنگی بیان کرد و گفت: ما صاحب فرهنگ غنی و متمدن هستیم و به هنر معماری و مساجد زیر خاکی خود می بالیم و همه اشعار مولوی نیز برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است و شعر سعدی خاقانی ما نیز بر سر در سازمان ملل نقش گرفته است.

وفایی رمز ماندگاری هر جامعه را فرهنگ و هنر دانست و گفت: در تولید فرهنگی نیز باید پیشقدم بود تا هنرمند تولید کننده باشد.

وی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی را رمز موفقیت فرهنگ و هنر دانست و گفت: رنج هنر لذت بخش است و امیدواریم در دولت تدبیر و امید با همیاری یکدیگر فرهنگ غنی خود را گسترش دهیم تا جوانان ما فریب فرهنگ غرب را نخورند.

وفایی در پایان ضمن تبریک به آقای تقوی که در منصب مدیریت ارشاد رفسنجان قرار گرفته اند، برای وی آرزوی موفقیت نمود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان حسین تقوی خانه خشتی رییس اداره ارشاد رفسنجان قایم مقام کل ارشاد استان کرمان وفایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان