علیرضا خمسه در رفسنجان: مهم ترین تکنیکی که در پانتومیم کاربرد دارد، جهان بینی است

  • شناسه خبر: 4747
علیرضا خمسه در رفسنجان: مهم ترین تکنیکی که در پانتومیم کاربرد دارد، جهان بینی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” کارگاه آموزشی پانتومیم با حضور بازیگر محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون در مجتمع فرهنگی – هنری افصح هجری رفسنجان برگزار شد. در این کارگاه آموزشی که با حضور بازیگران و هنرمندان رفسنجانی تشکیل شده بود، استاد پانتومیم ایران، علیرضا خمسه از هنر پانتومیم به عنوان هنری که در آن می […]

خانه » آخرین اخبار » علیرضا خمسه در رفسنجان: مهم ترین تکنیکی که در پانتومیم کاربرد دارد، جهان بینی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” کارگاه آموزشی پانتومیم با حضور بازیگر محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون در مجتمع فرهنگی – هنری افصح هجری رفسنجان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور بازیگران و هنرمندان رفسنجانی تشکیل شده بود، استاد پانتومیم ایران، علیرضا خمسه از هنر پانتومیم به عنوان هنری که در آن می توان بدون گفتن کوچک ترین کلامی، بیش ترین حرف ها را زد، نام برد و افزود: پانتومیم نمایشی است که در آن با استفاده از تکنیک های مختلف، می توان منظور خود را به مخاطب رساند و هنری است که به اندازه خلاقیت افراد تنوع دارد و از لوازم ضروری آن، آمادگی بدنی و ذهنی است.

علیرضا خمسه در ادامه اظهار داشت: مهم ترین تکنیکی که در پانتومیم کاربرد دارد، جهان بینی است که با آموزش و یادگیری به دست نمی آید و در آن بایستی با بکارگیری تمامی حواس و به یاد سپردن موقعیت هایی که تجربه کرده ایم، واقعیت را به مخاطب نشان دهیم و این موضوع زمانی تاثیرگذار خواهد بود و ایجاد باور می کند که در آن از همه حواس به خوبی استفاده شود به طوری که بازیگر هنگام بازی، دنیای واقعی را نبیند.

وی ضمن اشاره به اینکه تمرینات ذهنی قبل از مهارت های بدنی و حرکات جسمانی بیش ترین حجم کار پانتومیم را تشکیل می دهند، گفت: استفاده از نیروهای درونی و پرورش تخیل و تکیه بر مشاهده و تقلید با شناسایی تیپ های مختلف اجتماعی می تواند در بهتر ایفا نمودن نق

ش بازیگر تاثیر گذار باشد؛ به خصوص زمانی که در قالب مسائل روزمره مطرح شود.

هنرمند مطرح تئاتر،سینما و تلویزیون در بخشی از صحبت های خود گفت: اهمیت زبان بدن در پانتومیم به حدی است که در نمایش ها چهره افراد را با ماسک سفید می پوشانند تا تاثیر احساس خاصی که از چهره بازیگر بر روی مخاطب منتقل می شود، از بین برود.

وی به در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما خبرنگار ما، از تئاتر و پانتومیم به عنوان دو هنر تاثیر گذار که در ایران قدمتی نزدیک به صد سال دارند، یاد کرد و گفت: نمایش تئاتر و پانتومیم به دلیل زنده بودن و حضور در مقابل تماشاچی تاثیری به مراتب بیشتر از بازیگری در سینما و حضور در مقابل دوربین دارد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم علاقمندان به هنر پانتومیم، ضمن آموختن تکنیک های این هنر و

پرورش بینش و نگرش خود، و با هدف ساختن جامعه، از دردهای آدمی بکاهند و نشان دهند که کشوری آزاد داریم و می خواهیم آزادتر شود.

علیرضا خمسه هم چنین با حضور در مراسم زادروز کمدین دنیا چارلز اسپنسر چاپلین معروف به چارلی چاپلین در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، گفت: چارلی چاپلین هنرمند بزرگی بود که راز جاودانگیش در نگاه او به طبقه فرودست جامعه و حمایتش از محرومین و ستمدیدگان بود.

وی با اشاره به اینکه راز ماندگاری یک هنرمند علاوه بر حمایت از مردم، ایجاد شادی و نشاط میان آن هاست، اظهار داشت: از افتخاراتم این است که ژانر (گونه) کمدی را برای کار انتخاب کردم، گونه ای که سرآمدش چارلی چاپلین است و ارزوی هر کمدینی رسیدن به جایگاه اوست.

استاد پانتومیم ایران در پایان ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر رفسنجان، گفت: آرزویم برای همه شما این است که آینده درخشانی داشته باشید و تندرست باشید و شادی را ازدست ندهید. پیام همه کمدین ها به جهان این است که امید و شادی را ازدست ندهید. شادی بزرگ ترین انتقامی است که می توان از طبیعت گرفت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان