رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

خیرین رفسنجان پیشگام در کمک به بخش سلامت شهرستان

  • شناسه خبر: 47439
خیرین رفسنجان پیشگام در کمک به بخش سلامت شهرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به کمک خیرین رفسنجان در ساخت و سازهای مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان، بخش های پرستاری مامایی، پزشکی، دندانپزشکی، کلینیک مدرس و علی ابن ابیطالب(ع)، ساختمان مرکزی، خوابگاه امین و امام خمینی(ره) و بخش رادیولوژی دیژینال را از دیگر فضاهای آموزشی و پزشکی شهرستان برشمرد که بدست خیرین ساخته شده است.

خانه » آخرین اخبار » خیرین رفسنجان پیشگام در کمک به بخش سلامت شهرستان

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست اعضای علمی این دانشگاه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: ما مدیران بخش دولتی هستیم و باید همگام و همراه دولت باشیم و در عین حال نیاز است تا بخش خصوصی نیز تقویت یابد.

وی به احداث اولین مرکز درمانی استان در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۲ دره فازغ التحصیل دانشجوی پزشکی در رفسنجان داشته ایم که آخرین آن شهریور امسال برگزار گردید.

اسماعیلی به ساخت دانشکده پزشکی رفسنجان از سال ۸۸ اشاره کرد و بیان داشت: سالن ورزشی این دانشکده با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت می باشد.

وی با نگاهی به تاریخچه ساخت بیمارستان علی ابن ابطالب(ع) رفسنجان به عنوان اولین مرکز آموزشی درمانی شهرستان تصریح کرد: این بیمارستان با ۳۰۰ تخت در سال ۶۵ و با کمک خیرین شهرستان و بنیاد خیریه علی ابن ابیطالب(ع) احداث گردیده است و هم اکنون اداره آن بصورت هیات امنایی صورت می گیرد.

اسماعیلی ندیمی جراحی، داخلی، اطفال، آ سی یو و قلب را از جمله بخش های این بیمارستان برشمرد و گفت: اولین ام آر آی کشور در این بیمارستان شروع بکار نموده است و معوقه بیمارستان نیز به تدریج در حال ساخت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به کمک خیرین رفسنجان در ساخت و سازهای مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان، به معرفی بیمارستان مرادی و زایشگاه نیک نفس شهرستان پرداخت و بخش های پرستاری مامایی، پزشکی، دندانپزشکی، کلینیک مدرس و علی ابن ابیطالب(ع)، ساختمان مرکزی، خوابگاه امین و امام خمینی(ره) و بخش رادیولوژی دیژینال را از دیگر فضاهای آموزشی و پزشکی شهرستان برشمرد که بدست خیرین ساخته شده است.

سفروزیر بهداشت به رفسنجان-خانه خشتی (12)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش از طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین الویت در حوزه درمان و سلامت یاد کرد و افزود: با این طرح کارهای عظیمی در بخش بهداشت آغاز گردید و چون درمان حادتر بود به این بخش بیشتر توجه شد.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه های تیم سلامت رفسنجان مطابق با تعرفه های جدید پرداخت می گردد و در شهریور امسال قراداد ساخت و تجهیز خانه های بهداشت آغاز گردیده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در بخش درمان نیز همزمان با سراسر کشور و برخلاف تصورمان پرداخت های مردمی از ۳۷ درصد به زیر ۱۰ درصد و در روستاها به ۵ درصد رسید که یک حرکت جهادی بود.

وی عدم مقاومت و ناکافی بودن خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان را از جمله مشکلات موجود بیان و تصریح کرد: تعیین تکلیف زمین دانشکده پزشکی، تکمیل ساختمان های دارای مجوز پردیس با مساحت ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع، احداث ساختمان های پیراپزشکی و پرستاری مامایی، تامین اعتبار بیمارستان امام حسین(ع) و جایگزینی با زایشگاه یک نفس و بیمارستان مرادی جزو برنامه های بهداشتی درمانی این شهرستان قرار دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از محمد فروتن، غلامرضا محمدی، محمد مهدی کارآموز، پروین آراسته، احمد مرعشی و جواد نظری به عنوان خیرین بخش سلامت شهرستان رفسنجان تقدیر شد.

سفروزیر بهداشت به رفسنجان-خانه خشتی (17) سفروزیر بهداشت به رفسنجان-خانه خشتی (18) سفروزیر بهداشت به رفسنجان-خانه خشتی (19) سفروزیر بهداشت به رفسنجان-خانه خشتی (20)

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان وزیر بهداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان