عرفه دریای بیکران رحمت الهی

  • شناسه خبر: 47424
عرفه دریای بیکران رحمت الهی

یکی از مهمترین حوائجی که حضرت سید الشهداء علیه‌السلام در دعای عرفه از خداوند می‌خواهدعافیت در بدن و دین است.

خانه » آخرین اخبار » عرفه دریای بیکران رحمت الهی

به گزارش خانه خشتی، روز نهم ذی الحجه روز عرفه و از اعیاد عظیمه است، هرچند به اسم عید نامیده نشده و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مؤید جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناکترین اوقات خواهد بود.
عرفات موقف حاجیان است در روز نهم ذی حجه و یکی از مکان هایی است که دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی(عج) در آن تاکید شده است.در ایام حج، حضور حضرت در سرزمین عرفات حتمی است و تعداد از مشرف شدگان به محضر حضرت، در آن سرزمین توفیق یافته اند.
پیامبر اکرم(ص) در رابطه با روز عرفه می فرمایند:گناه کارترین فرد در عرفات، کسی است که از آنجا بازگردد، در حالی که گمان می برد آمرزیده نخواهد شد.(بحار الانوار، ج۹۹،ص ۲۴۸)
در دعای عرفه بهترین مطالبات و خواسته ها برای انسان مطرح میشود، که اگر انسان اینها را از خدا بخواهد و بگیرد، می تواند برای او سرمایه باشد.
‎ هر جمله از آن نور است که بر باطن شخص می تابد و آن را روشن می کند و کدورات و زنگارهای آن را زایل می سازد .
و در روایت آمده است که از حضرت زین العابدین (علیه السلام) شنید در روز عرفه صدای سائلی را که مردم سوال می کنند، به او فرمودند: وای برتو که به غیر از خدا سوال میکنی در این روز! و حال آن که امید میرود در این روز برای بچه ها در شکم آنکه فضل خدا شامل حال آنها شود و سعید شوند و از برای این روز اعمالی است :
اول:غسل
دوم:زیارت امام حسین (علیه السلام) که مقابل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسی توفیق یابد که در این روز تحت قبه مقدسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسی که در عرفات باشد نیست بلکه زیاده و مقدم است .
سوم:بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول بخواندن دعاهای عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد که کیفیت نماز در کتاب مفاتیح الجنان آمده است.
عرفات موقف حاجیان است در روز نهم ذی حجه و یکی از مکان هایی است که دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی(عج) در آن تاکید شده است.در ایام حج، حضور حضرت در سرزمین عرفات حتمی است و تعداد از مشرف شدگان به محضر حضرت، در آن سرزمین توفیق یافته اند.
‎یکی از مهمترین حوائجی که حضرت سید الشهداء علیه‌السلام در دعای عرفه از خداوند می‌خواهد
عافیت در بدن و دین است؛ «اللّهم …. عَافِنی فی بَدنی و دینی» که هر کسی این دو نعمت خداوند را داشته باشد، سعادت دنیا و آخرت را دارا شده است.باشد که ان شا الله همه ما شامل چنین افرادی قرار بگیریم.
انتهای پیام/سعیده ابوالحسنی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان عرفه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان