این 3 وزیر قربانی می شوند؟

استیضاح وزرا؛ دستمایه جدید افراطیون برای تبلیغات انتخاباتی

  • شناسه خبر: 47214
استیضاح وزرا؛ دستمایه جدید افراطیون برای تبلیغات انتخاباتی

باید دید که آیا اصلاح طلبان موفق خواهند شد که پروژه تخریب نمایندگان مجلس نهم از طریق استیضاح وزرا را به سرانجام برسانند یا اینکه زیرکی مجلس ها این نقشه لیبرال ها را خنثی خواهد کرد.

خانه » آخرین اخبار » استیضاح وزرا؛ دستمایه جدید افراطیون برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش “خانه خشتی“، نزدیک به ۴۰ روز از استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی می گذرد و حالا ماجرای برکناری فرجی دانا و خبرهایی که گاه و بیگاه از راهروهای مجلس مبنی بر احتمال استیضاح سایر وزرا به گوش می رسد، به دستمایه جدیدی برای لیبرال ها تبدیل شده تا از این طریق اهداف انتخاباتی خود را پیگیری کنند.

اصلاح طلبان که خود را جزو اصلی ترین جریان های به قدرت رسیدن حسن روحانی می دانستند، بعد از بازماندن از قطار دولت به این فکر افتادند که باید هر چه سریعتر برنامه خود را برای بازگشت به قدرت آماده کنند. از همین رو طرح “فتح سنگر به سنگر” را سرلوحه کار خود قرار دادند و در ابتدا در ماجرای ریاست شورای شهر پیروز اما در انتخابات شهردار ناموفق بودند. اما برنامه اصلی این جریان حضور فعال و پرثمر در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی بوده و هست. اصلاح طلبان حتی شعار “دیروز پاستور، فردا بهارستان” را هم برای کسب کرسی های مجلس به کار گرفتند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

افراطیون جریان اصلاحات اما در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی کنند. اصلاح طلبان که پیش از این سابقه تخریب چهره های برجسته جریان خود و سایر جریان ها را نیز در کارنامه دارند، این بار پروژه تخریب مجلس را در پیش گرفتند. لیبرال ها که دریافته اند برای رسیدن به کرسی های سبز مجلس دهم باید از سد مجلس اصولگرای نهم عبور کنند، ماجرای استیضاح وزرای دولت یازدهم را کلید زده اند تا از این طریق مجلس نهم را ناکارآمد نشان دهند. ناکارآمد نشان دادن مجلس نهم نیز راه را برای فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان برای مجلس دهم باز می کند.

در این مسیر البته برخی اصلاح طلبان نزدیک به دولت نیز با این پروژه همراه شده اند. این عده نیز در جریان پروژه تخریب مجلس نهم به دنبال مقصری برای ناکامی های دولت هستند. از همین رو بدشان نمی آید که هر از چند گاهی ماجرای استیضاح وزرای دولت مطرح شده و از این طریق، نمایندگان مجلس را مانع فعالیت های دولت بخوانند و ترس از استیضاح را به عنوان ترمز روند حرکتی دولت معرفی کنند.

البته مجلسی ها نیز به این ۲ دیدگاه اصلاح طلبان واقف هستند و در هفته های اخیر پروژه های سوال از وزرا و یا نشان دادن کارت زرد به کابینه دولت یازدهم را تا حدودی متوقف کرده اند.

طی هفته های اخیر البته نام ۳ تن از وزرا از سوی اصلاح طلبان و رسانه های تحت نظر آنها به عنوان اولین قربانیان مجلس مطرح شده است. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از مدت ها قبل به عنوان یکی از گزینه های اصلی استیضاح مطرح شده و حتی کارت زردی نیز از مجلس دریافت کرده است. از سوی دیگر همین چند روز پیش بود که یکی از مطبوعات اصلاح طلب ماجرای استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرد و با تیتری بزرگ از احتمال استیضاح آخوندی خبر داد. در آخرین مورد نیز امروز یکی از رسانه های اصلاح طلب ماجرای استیضاح وزیر نیرو را در هاله ای از ابهام دانست.

حالا باید دید که آیا اصلاح طلبان موفق خواهند شد که پروژه تخریب نمایندگان مجلس نهم از طریق استیضاح وزرا را به سرانجام برسانند یا اینکه زیرکی مجلس ها این نقشه لیبرال ها را خنثی خواهد کرد.

منبع:دانا

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان