امام جمعه رفسنجان: شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند

  • شناسه خبر: 4721
امام جمعه رفسنجان: شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند

به گزارش “خانه خشتی” ، امام جمعه رفسنجان گفت: شوراها باید در امر واجبات مردم نیز نقش داشته باشند.  حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در همایش روز شوراها، ابتکار دولت در تأسیس استان خلیج فارس را ستود و اظهار داشت: رسانه‌ها در این زمینه باید کاری کنند تا افرادی که تاریخ را فراموش‌ می‌کنند، اصالت ایران […]

خانه » آخرین اخبار » امام جمعه رفسنجان: شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند

به گزارش “خانه خشتی” ، امام جمعه رفسنجان گفت: شوراها باید در امر واجبات مردم نیز نقش داشته باشند.  حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در همایش روز شوراها، ابتکار دولت در تأسیس استان خلیج فارس را ستود و اظهار داشت: رسانه‌ها در این زمینه باید کاری کنند تا افرادی که تاریخ را فراموش‌ می‌کنند، اصالت ایران را به یاد بیاورند.

وی افزود: ظلم‌ها ثبت می‌شود و دست نشانده‌های ابرقدرت‌های دنیا روزی به خود می‌آیند که دیگر جایگاهی در بین حتی خود استکبار هم ندارند، زیرا آنها بازیچه هستند و خود به بازی نشسته‌اند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: هویت هر کشور به داشته‌های آن است و ایران کشوری قدرتمند است که ما آن را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

وی موضع گرفتن ائمه جمعه کشور را در برابر ادعای بچه‌گانه وزیر امور خارجه امارات بدون اینکه از جایی هماهنگ شود، ‌نشانه همدلی و وحدت بیش از ۷۰۰ خطیب جمعه کشور دانست و بیان داشت: پس از این موضع‌گیری و حمایت از ایران طولی نکشید که در کم‌ترین مدت حرف خود را پس گرفتند و عذرخواهی کردند.

رمضانی‌پور هوشیاری در موضع‌گیری‌های به جا و آنی را موجب به هم ریختن و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواند و ابراز داشت: فتوای امام (ره) در مورد سلمان رشدی که حتی یک خط نشد، چگونه دنیای اسلام را بیدار کرد و غرب را در برنامه‌ها و تحلیل‌های بی‌اساسش دچار سر درگمی کرد.

امام جمعه رفسنجان توجه به زیر‌ساخت‌ها و آبادانی را از سوی مسئولان و به ویژه شوراها مهم دانست و عنوان کرد: هر مسئولی در قبال مسئولیتش باید جوابگو باشد و شوراها نه تنها در بحث آبادانی بلکه در امر واجبات مردم نیز باید نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر جا کوتاهی در مورد نماز جماعت، پرداخت زکات و از این قبیل کار‌ها می‌شود با تذکر و همراهی کردن آنها و کشیدن به سمت واجبات آن را از بین ببرند، زیرا کوتاهی کردن در واجبات موجب نزول بلا می‌شود و دامن همه را می‌گیرد.

رمضانی‌پور تشکیل ستاد زکات در شهرستان رفسنجان را کاری مفید خواند و گفت: صدقه دفع بلا است و این کار معنوی باید همه‌گیر شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب برای امور فرهنگی خاطر‌ نشان کرد: هر صنعتی که بخواهیم ایجاد کنیم به اندازه کشاورزی نمی‌توانیم آن را پوشش دهیم و توجه مسئولان به انتقال آب می‌تواند کمک زیادی هم در صنعت کشاورزی و هم دیگر صنایع داشته باشد.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان: شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان