راز بی تابی های حضرت زهرا (س) چه بود؟! ا

  • شناسه خبر: 4648
راز بی تابی های حضرت زهرا (س) چه بود؟! ا

 شما زین پس از شتر خلافت به جای شیر خون می نوشید… ا ین غصب فدک نبود که حضرت زهرا (س) را آزرده خاطر کرد. تحریف دین، انحراف از رهبری و سکوتی که جامعه در برابر چنین اقدامی در پیش گرفت راز بی تابی حضرت بوده است که فرمودند شما از شتر خلافت به جای […]

خانه » آخرین اخبار » راز بی تابی های حضرت زهرا (س) چه بود؟! ا

 شما زین پس از شتر خلافت به جای شیر خون می نوشید… ا

ین غصب فدک نبود که حضرت زهرا (س) را آزرده خاطر کرد. تحریف دین، انحراف از رهبری و سکوتی که جامعه در برابر چنین اقدامی در پیش گرفت راز بی تابی حضرت بوده است که فرمودند شما از شتر خلافت به جای شیر خون می نوشید.

به گزارش ویژه نامه فاطمیه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که برای درک مواضع سیاسی یک شخص نمی توان تنها به یک فراز از سخنان او اکتفا کرد، گفت: حضرت زهرا (س) در مواضع و موقعیت های مختلف سخنانی را ایراد کرده اند که خطبه فدکیه هم بخشی از این سخنان است. ایشان به ویژه در مناسبت های مختلف پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) راز بی تابی های خود پس از فقدان پدر را بازگو کرده اند.

وی با بیان این مطلب که واکاوی سخنان ایشان نشان از وجود سه عامل به عنوان دلایل اصلی این بیتابی ها دارد، اظهار کرد: نخستین دلیل بازمی گردد به بحث انحراف از دین و تحریف آن با بدعت گذاری. هنگامی که حاکمیت سیاسی وقت به جعل حدیث دست زده و بنابر روایتی جعلی از رسول خدا (ص) بیان می کند که انبیاء از خود ارثی برجای نمی گذارند تا با این خدعه فدک را از تصرف حضرت زهرا (س) خارج کند، ایشان به شدت احساس خطر می کنند. چراکه نخستین وظیفه رهبری جامعه اسلامی حراست از ارزش های دین است.

 حجت الاسلام علوی ادامه داد: حضرت زهرا (س) شاهد تصمیمات خلاف شرع حاکمیت سیاسی وقت بودند که نه تنها احکام دین را تحریف می کرد بلکه احادیث جعلی را برای مقاصد خلاف شرع خود به رسول اکرم نسبت می داد. این در حالی این بود حضرت زهرا (س) فدک را به عنوان ارث مطالبه نمی کرد، بلکه فدک هدیه ای بود که حضرت رسول (ص) در زمان حیات به دخت گرامیشان بخشیدند و پیش از رحلت ایشان نیز این ملک در اختیار یگانه بانوی عالم هستی قرار داشت و در حقیقت تصرفشان مالکانه بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که مطالبه فدک از سوی حضرت زهرا (ص) نه از حیث میراث بودن آن بلکه در اعتراض به دست بردن در دین خدا انجام شده است، عنوان کرد: ایستادن در برابر انحراف دین از رسالت های اصلی بزرگان دین است و این رسالت بر عهده دخت گرامی پیامبر (ص) نیز قرار داشت. این بود که خطاب به مردم مدینه فرمودند آیا حکم پدر من بر اساس آیات قرآن از دیگر مسلمین جدا است؟ که ارثی از خود برجای نمی گذارد و آیا من و پدرم پیرو دین دیگری هستیم که از این ارث نبرم.

 وی تحریف دین را عامل خشم حضرت صدیقه (س) خواند و افزود: ایشان خطاب به زنان مدینه فرمودند که من از دست مردان شما دلشکسته ام. ایشان بیان داشتند که مخالفت شما با علی (ع) برای انتقام از شمشیرزنی های امیرمومنان (ع) بوده است چراکه ایشان همواره در مقابله با ظلم و دفاع از اسلام مهیا است و روحی آشتی ناپذیر با منافقین و کفار دارد. اگر شما مردم این حجت روشن الهی را درک می کردید رهبری امت اسلام به بهترین نحو انجام می شد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به تعبیر حضرت زهرا (س) مبنی بر تعویض مغز با شکمبه توسط مردم مدینه درپی بیعت شکنی با حضرت علی (ع) و پذیرش خلافت خلیفه اول ابراز کرد: ایشان بیان کردند که این اقدام شما انحرافی است در دین که باعث می شود شما از شتر خلافت به جای شیر خون بنوشید. منتظر بمانید تا تیغ استبداد بر شما حاکم شود!

 وی با بیان این مطلب که حضرت زهرا (س) همچنین آثار مثبت و عواقب سوء انحراف از رهبری الهی را نیز تبیین کرده اند، گفت: حضرت زهرا (س) خطاب به مردم مدینه فرمودند شما همان بودید که هنوز پیکر مطهر پیامبر (ص) به خاک سپرده نشده بود که درپی دنیا رفتید و اعتنایی به ما نکردید. مگر شما همان نبودید که در روز غدیر در محضر رسول خدا با امیرمومنان (ع) بیعت کرده و ولایت ایشان بر مسلمین را تایید کردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: احساس خطری که حضرت زهرا (س) به دلیل تحریف دین احساس کردند ایشان را به پا داشت. چراکه مطمئنا اگر امروز حدیث جعل می شد فردا اصل دین به چالش و مسیر انحرافی کشیده می شد.

وی اعلام کرد: اما مسئله سومی نیز وجود داشت که قلب مبارک حضرت زهرا (س) را به ناله درآورد و آن بی تفاوتی مردم در برابر تحریف دین و انحراف رهبری امت بود. ایشان بسیار آزرده خاطر بودند که چرا عموم مردم و خواص آنها در برابر چنین اقدامات موهنی اعتراضی نشان نمی دهند و سکوت پیشه کرده اند. ایشان به صراحت بیان کردند که سکوت امت در برابر انحرافاتی چنین بزرگ آینده تاریکی را برای اسلام رقم می زند.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: بنابراین در ارزیابی مواضع یک فرد نباید به یک فراز از سخن او اکتفا کرد. آنچنان که با واکاوی مجموعه سخنان حضرت زهرا (س) به خوبی می توان دریافت که بحث انحراف از رهبری و تضییع ولایت به عنوان اعتراضی اساسی از سوی ایشان مطرح شده است. حتی اکر در خطبه فدکیه اشاره صریحی به آن نشده باشد.

برچسب ها:
راز بی تابی های حضرت زهرا (س) چه بود؟! ا شما زین پس از شتر خلافت به جای شیر خون می نوشید... ا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان