وال‌استریت ژورنال: تحریم‌ها به توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ایران کمک کرده‌اند

  • شناسه خبر: 4635
وال‌استریت ژورنال: تحریم‌ها به توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ایران کمک کرده‌اند

وال‌استریت ژورنال اذعان کرد که تحریم‌ها بر ضد ایران دست‌کم به نفع سیستم حمل و نقل بومی نفت ایران بوده و منجر به توسعه آن شده است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی تصریح کرد: بخاطر تحریم‌های بین‌المللی بر ضد ایران، ذخایر نفت این کشور بر روی دریا در […]

خانه » آخرین اخبار » وال‌استریت ژورنال: تحریم‌ها به توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ایران کمک کرده‌اند

وال‌استریت ژورنال اذعان کرد که تحریم‌ها بر ضد ایران دست‌کم به نفع سیستم حمل و نقل بومی نفت ایران بوده و منجر به توسعه آن شده است.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی تصریح کرد: بخاطر تحریم‌های بین‌المللی بر ضد ایران، ذخایر نفت این کشور بر روی دریا در حال افزایش است اما به هر حال این تحریم‌ها فرصتی برای سیستم حمل و نقل نفت ایران بوده است که نشان‌گر آثار متفاوت افزایش فشارها بر ایران است.

بنابراین گزارش، نیمی از نفتکش‌های بزرگ متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران در حال حاضر به‌جای صادرات نفت، به ذخیره نفت اختصاص یافته‌اند و این در حالی‌ست که به گفته مقامات ایرانی، در ماه گذشته ۶ فروند از این کشتی ها بیکار بودند.

شرکت ملی نفتکش ایران در نظر دارد تا ۱.۲ میلیارد دلار به توسعه ناوگان دریایی خود اختصاص دهد تا تحریم‌های غرب بر ضد حمل و نقل نفت ایران بی‌اثر شود.

وال‌استریت ژورنال اذعان کرده که این امر نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های ایرانی چگونه می‌توانند از تحریم‌های غرب بر ضد ایران منتفع شوند. پس از خارج شدن شرکت‌های خارجی از صنایع نفت و گاز ایران، بسیاری از این شرکت‌ها جای خود را به قرارگاه خاتم‌الانبیا، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دادند.

شرکت ملی نفتکش ایران تاکنون رسما تحریم نشده اما اخیرا یک نماینده کنگره آمریکا طرحی برای تحریم این شرکت ارائه کرده است.

برچسب ها:
وال‌استریت ژورنال: تحریم‌ها به توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ایران کمک کرده‌اند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان