مهندس بمانی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان:

برداشت پسته در رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 46123
برداشت پسته در رفسنجان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به گذشت ۶ ماه از زمان فصل سبز شدن درختان گفت: با طی شدن رنج و مشقت فراوان توسط باغداران، سرانجام زمان برداشت این محصول فرارسیده است.

خانه » آخرین اخبار » برداشت پسته در رفسنجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به گذشت ۶ ماه از زمان فصل سبز شدن درختان پسته گفت: با طی شدن رنج و مشقت فراوان توسط باغداران، سرانجام زمان برداشت این محصول فرارسیده است.
وی اظهار داشت: شهرستان رفسنجان حدود ۸۶ هکتار باغ پسته دارد که پیش بینی شده در سال جاری حدود ۷۰ هزار تن پسته از این سطح برداشت شود.
مهندس بمانی با اشاره به تولیداول سال که حدود ۱۰۰ تن پیش بینی شده بود، در ادامه افزود: به علت وقوع حوادث اقلیمی ازقبیل؛ نوسانات دمایی اسفند ۹۲، افت دما در فروردین ۹۳، طوفان ۱۴ فروردین ۹۳ وافزایش دما (آفتاب سوختگی) تیر و مرداد ۹۳، حدود ۳۰ درصد از محصول کل به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان از بین رفت که این ۳۰ درصد بطور میانگین بوده و در بعضی مناطق خسارت فوق به ۸۰ درصد نیز رسیده است.
وی با اعلام این خبر که کار برداشت پسته از ۲۰ شهریور شروع گردیده و پیش بینی می گردد تا۲۵ مهرماه ادامه داشته باشد، خاطر نشان کرد: حداکثر برداشت درفاصله زمانی ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه صورت می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان اظهار داشت: تولید مغز سبز بصورت کال دراوخر مرداد واوایل شهریور ماه انجام شده که میزان و سطح آن ناچیز می باشد.
وی مهمترین دغدغه کشاورزان و باغداران در فصل برداشت را ایجاد امنیت نسبی و مطلوب دراین امر عنوان کردو گفت: مسئولین قضایی و نظامی شهرستان در این خصوص برنامه ریزی کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
مهندس بمانی با اشاره به دغدغه دیگر کشاورزان در فصل برداشت که قطعی برق، آب و گاز می باشد یادآور شد: مسئولین مربوطه در این زمینه قول مساعد داده اند.
وی در پایان گفت: کار برداشت پسته توسط ۵۰۰ هزار نفر روز (روزانه ۱۶۰۰۰ نفر) انجام و در ۳۵۰ ترمینال مکانیزه و در تعداد زیادی از ضبط های خانگی فراوری می گردد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پسته جهاد کشاورزی خانه خشتی رفسنجان مهندس بمانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان