تا پایان امسال

اولین پارکینگ طبقاتی پیش ساخته استان کرمان در رفسنجان به بهره برداری می رسد

  • شناسه خبر: 45952
اولین پارکینگ طبقاتی پیش ساخته استان کرمان در رفسنجان به بهره برداری می رسد

پارکینگ طبقاتی شهرداری رفسنجان با توجه به تعدد تردد در مسیر خیابان های حافظ، چمران، انقلاب و بازار و به منظور کاهش بار ترافیکی این قسمت از شهر ایجاد شده است و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

خانه » آخرین اخبار » اولین پارکینگ طبقاتی پیش ساخته استان کرمان در رفسنجان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، یاسر شریفی ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی پیش ساخته در رفسنجان با اعلام این خبر، افزود: این پارکینگ در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع احداث و با زیربنای بیش از ۱۴ هزار متر مربع به صورت شیب دار در ۵ طبقه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به وجود دو ورودی و خروجی مجزای پارکینگ از خیابان های حافظ و چمران، گفت: پارکینگ طبقاتی مجهز به سیستم اطفاء حریق، دوربین مدار بسته، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم تهویه هوا و سیستم نوبت دهی و نگهداری اتوماتیک می باشد که در جهت پاسخگویی به نیاز این منطقه از شهر اجرا خواهد شد.

شریفی تصریح کرد: این پارکینگ مجهز به دو آسانسور در قسمت های ورودی و خروجی می باشد.

وی در ادامه افزود: در طرح اولیه پارکینگ، توانایی هماهنگی با کسبه و بازاریان به صورت کوتاه مدت و دراز مدت در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود توانایی نگهداری وسایل نقلیه مسافران را داشته باشد.

ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی رفسنجان از اختصاص بیش از هزار متر مربع زمین برای ساخت فضای تجاری و اداری در این پروژه خبر داد و گفت: در منتهی الیه خیابان حافظ دو قسمت مجزا طراحی شده است که شامل بخش های اداری و تجاری می باشد.

شریفی با اشاره به اینکه تکمیل و اجرای این بخش ها هم زمان با احداث پارکینگ انجام می شود، گفت: بیش از ۷ هزار متر فضای اداری و تجاری در این بخش پیش بینی شده است.

وی یکی از ویژگی های این قسمت را دسترسی آسان بخش تجاری به پارکینگ عنوان کرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای احداث یک رستوران در بام پروژه هستیم؛ ضمن اینکه سینمای روباز نیز در این قسمت احداث می شود.

شریفی افزود: در حال حاضر طراحی بیش از ۲۰ واحد اداری و رستوران کامل و در بخش تجاری نیز ۴ واحد بزرگ آماده شده است.

وی از آغاز مطالعات برای نحوه مدیریت و اشتغالزایی پارکینگ طبقاتی ابراز امیدواری کرد و گفت: مطابق نظر شهردار رفسنجان مرتفع ساختن فضای محدود پارک وسایل نقلیه در این منطقه در اولویت اول این طرح می باشد و در نهایت بازگشت سرمایه و ایجاد درآمد در اولویت دوم قرار دارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد واحدهای تجاری کاهش یابد تا امکان استفاده برای شهروندان آسان تر گردد.

ناظر عالی پروژه اظهار امیدواری کرد که ساخت این پروژه باعث افزایش انگیزه افراد برای نوسازیو بهسازی ساختمان های فرسوده در این منطقه می شود.

شریفی از همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری شهر رفسنجان نیز تشکر کرد و گفت: نظم و تلاش این معاونت در اجرایی شدن این پروژه قابل تقدیر است.

طراحی پارکینگ طبقاتی مطابق مقررات فنی و لرزه ای انجام شده است

ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی رفسنجان، از انجام مطالعات اولیه ۴ ماهه بر روی این پروژه خبر داد و گفت: مطالعات فنی اولیه به منظور استخراج جزییات اجرایی مناسب برای سازه پارکینگ، در مدت زمان ۴ ماه با دفتر فنی شرکت دیسمان انجام شد تا علاوه بر سرعت بالا و دقت، استاندارد سازی لازم برای مقابله با زلزله های پیش رو نیز در نظر گرفته شود و بتواند به صورت مؤثر راهگشای مشکلات شهر باشد.

استادیار دانشگاه ولی عصر (عج) اجرایی شدن این پروژه را ماحصل پشتکار و حسن نیت و جدیت شهردار و شورای اسلامی شهر رفسنجان دانست و گفت: از ایشان و کلیه دست اندرکارانی که در این خصوص تلاش و کوشش می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اولین پارکینگ طبقاتی پیش ساخته استان کرمان در رفسنجان به بهره برداری می رسد پارکینگ طبقاتی خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اh

    باسلام،دوست عزیز در صورت امکان گزارش توجیهی طرح پارکینگ طبقاتی رو به ادرس ایمیل دلده شده ارسال کنید با تشکر
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان